nilshv Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hei Jeg lurte på litt når det gjelder AGP. Er AGP8x bakoverkompatibelt? Er det bare å kjøpe et hvilket som helst AGP kort? Jeg har en pc som støtter AGP, men jeg vet ikke om det er vanlig AGP eller AGP8x... Jeg har denne pcen Brukermanual, og der står det bare AGP og ikke noe mer. Noen tips om hvor jeg kan finne ut mer info? NB dette er en eldre pc. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Der skal du kunne bruke et hvilket som helst AGP skjermkort! men med det sagt ville jeg alderig i livet ha kastet penger etter en så gammel pc. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Er ikke fullt så enkelt desverre, men det er sjeldent at det er noen problemer. Det er spenningsforskjeller, nærmere bestemt 1.5V og 3.3V, så både hovedkortet og skjermkortet må gå overens der. Men som sagt tidligere, så er det sannsynlig at du kan kjøpe et hvilket som helst AGP kort... Lenke til kommentar
nilshv Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Der skal du kunne bruke et hvilket som helst AGP skjermkort!men med det sagt ville jeg alderig i livet ha kastet penger etter en så gammel pc. Hei, tusen takk for svar. Jeg ville i utgangspunktet heller aldri kaste bort penter på en så gammel pc, men jeg fikk tak i et veldig billig skjermkort :!: Lenke til kommentar
nilshv Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Er ikke fullt så enkelt desverre, men det er sjeldent at det er noen problemer.Det er spenningsforskjeller, nærmere bestemt 1.5V og 3.3V, så både hovedkortet og skjermkortet må gå overens der. Men som sagt tidligere, så er det sannsynlig at du kan kjøpe et hvilket som helst AGP kort... Jeg mente jeg hadde lest noe slikt, men var litt usikker. Regner med jeg ikke klarer å se dette på noen måte? Tusen takk for svar Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 stemmer, hadde glemt det der, lenge siden jeg har susa med AGP, mener å huske at det pleide å stå et klistremerke på eller ved siden av AGP porten om hvilken spenning det var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå