Matsemann Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hei! Er på jakt etter nye spill å spille, men selve spillet trenger ikke være så nytt. Det jeg er på jakt etter er lignende Settlers og Anno - spillene. Altså ikke så mye vekt på krigføringen, men det å bygge et samfunn / utopia. Altså ikke lignende Age of Empires, Warcraft 3 osv. Noen ideer? (ser det er noen strategi-tråder, men de er ikke helt hva jeg er på jakt etter) Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 The Guild 2! Ufattelig bra spill egentlig! Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Ser du nevner Anno. Har du prøvd den som kom ut for en liten stund siden, Anno 1404 tror eg den heter. Den bør hvertfall dekke alle dine krav, timene bare flyger avgårde når man spiller det spille. Helt genialt spill =) Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Nei, faktisk ikke prøvd det nye. Fikk også anbefalt det av en kamerat. Takk for tips. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Anno 1404 må definitivt prøves. Stronghold er vel også verdt en titt. Sim City Societies (Samfunn) likeså... Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Ett spill jeg har hatt mye gøy med er Tropico. Anbefaler å prøve eneren ettersom den er den beste (min personlige mening). Tror det kommer en treer om en 5-6 uker, så den kan jo også være noe å prøve. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Ingenting slår Anno 1503. Mykje kjekkare enn dei enn dei nyare Anno-spela. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Vel - DET kan jo diskuteres... smaken er som baken. Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Cesar III er min personlige favoritt. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Anno 1404 MÅ prøvast. Er ikkje ferdig med dette spelet på nokre få timar, nei... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Takk for alle tips! Skal sjekke ut alle spillene grundigere. Ettersom jeg også fikk Anno anbefalt av en kamerat tenkte jeg og låne det av han og så prøve det ut i kveld. Tar også imot flere tips. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hovrdan gikk det med ANNO i helgen? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Ganske bra, annet enn at de burde ha opplæringsmodus for oss som ikke husker Anno 1701 helt Campaign suger, da man bygger en by og må begynne om igjen hver gang, men continuous play er digg. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg husker jeg storkoste meg med Pharao for en del år siden. Det minner mye om Cæsar 3, men foregår logisk nok i Egypt med pyramider og hele greia. Det er som sagt en stund siden, men du kan jo prøve Children of the Nile? Har aldri fått prøvd det selv, men det minner mistenkelig om Pharao. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Ganske bra, annet enn at de burde ha opplæringsmodus for oss som ikke husker Anno 1701 helt Campaign suger, da man bygger en by og må begynne om igjen hver gang, men continuous play er digg. Er så enig. Gjorde kanskje første eller andre 'oppdraget', etter det såg jeg meg lei med å bygge opp en ny by hele tiden. Så hoppa like godt over til continuous mode =) Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Continuous Mode er det som gjelder her i gården også. Satt 20 timer i helga (kone og barne-fri) :) Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Kan jo nevnes at Campaign fungerer som en tutorial, så dere som skippet den kan ikke akkurat klage på mangel av opplæring. Forøvrig veldig avhengigskapende og tidkrevende spill. Søndagen bare forsvant igår. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Ja, vet at den fungerer som en tutorial, men den er ikke så grunnleggende som i andre spill. Og kjedelig å begynne om igjen hver gang. Takk for tips, skal sjekke de ut senere. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Oppgraderte "litt" for mange hus opp til Noblemen på "litt" for kort tid... endte med at jeg måtte lage vin, briller og fur på veldig kort tid. Gikk fra å ha over 150.000 i cash til å måtte låne penger og med -2000 i inntekt... Men det snudde, så nå har jeg godt over 100.000 igjen - og veldig blide Nobles Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Stronghold! (orginalen) konge spill til å bygge, men man kan også krige! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå