iSimen Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Heisann! Jeg driver i skrivende stund og bygger den nye pcen jeg har kjøpt. Men jeg har problemer med å sette sammen strømkablene. Manualen gir ingen klare instruksjoner på hvor ting skal og om ting kan det og det. Her er ting jeg lurer på: Har det noe å si hvilke SATA kabler som går hvor? Har en corsair 750W strømforsyning, hvor kablene kan kobles til flere steder på en kabel. Har det noe å si om jeg kobler til flere på en, og må den fullføres? Hilsen, en nærvøs PC-bygger. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Har det noe å si hvilke SATA kabler som går hvor?Nei, så lenge de skal settes inn i enden av en sata-disk. Har en corsair 750W strømforsyning, hvor kablene kan kobles til flere steder på en kabel. Har det noe å si om jeg kobler til flere på en, og må den fullføres?Du mener modulær strømforsyning. Plugg inn så mange ledninger som det trengs. Det skader jo ikke å ha flere da. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Tror han mener det er flere utganger på hver rails, som f.eks. SATA power. Du kan bruke en eller flere av disse utgangene som du selv ønsker. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Takk for hjelpen, alt er oppe nå! Eneste som mangler er lyden... noen som vet hvordan jeg aktiverer den? Hvilken ledning jeg skal plugge i? Har dette: Tårn: Cooler Master HAF 932 Sort Hovedkort: ASUS P6T Deluxe V2, X58 PSU: Corsair Powersupply 750W WinXP hvis det hjelper. Må jeg plugge noe på hovedkortet for å få lyd eller kan jeg bare laste ned driver? Ja, og den ene harddisken min vises ikke. Endret 19. august 2009 av LanSi Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 For å få lyd trenger du lyddriverne til hovedkortet, du finner dette på hovedkortprodusentens hjemmeside. Om du har flere disker må alle nye (foruten OS-disken) initialiseres (opprette partisjon osv.). Dette gjøres ved å gå i diskbehandling i enhetsbehandlingen (høyreklikk på min datamaskin og velg behandle/manage). Si ifra om det er noe du ikke får til. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Takk, jeg tenkte på dette rett før jeg kom inn her nå! Lyddriverene fant jeg i den bærbare, og nå driver jeg og formaterer harddisken for at den blir brukbar! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå