Gå til innhold

Trenger råd til kjøp av PC

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe en ny PC, men kan fint lite om hva som er bra eller dårlig. PC-en skal hovedsaklig kunne brukes til musikk, spill, film, skolearbeid og fotoredigering. Budsjettet burde ligge rundt 5000 kr. pluss minus. Når det kommer til spill trenger jeg ikke en PC som skal kjøre fremtidens spill, men som takler dagens spill på medium (eller high hvis det går). Lurte på om denne er noe tess:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=440974

Er også veldig glad for andre forslag.

P.S. noen som kan si sånn cirka hvordan, for eksempel Empire total war, eller Far Cry 2 vil fungere på PC-en, eller på eventuelle forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp den her. Trykk konfigurer og velg ihvertfall følgende endringer: 4 GB PC6400 ram, Western Digital harddisk 750 GB 7200 32 mb og HD4850 evt GTS250. Da er prisen ca 5400,-.

Evt andre endringer kan være at du velger en harddisk på bare 500GB og sparer noen kroner. Du kan la lommeboken bestemme. HD4670 er et greit spillkort - altså et bra skjermkort men på langt nær best. HD4850 er mye bedre, men du klarer deg med HD4670. Prosessoren er grei, men har du lyst putter du inn E7500 som er mye bedre og koster 400,- mer. Det er heller ikke noe must.

Lenke til kommentar

Greit nok. HD4670 kjører spill som GTA4 på medium og lavere oppløsninger helt greit. HD4850 drar de fleste spill ok medium/low uansett oppløsning, men sliter selvsagt på høyere oppløsning og krevende spill som feks Crysis (men det gjør man nesten uansett hva man kjøper..). Du kan velge GTX260 i den konfigurasjonen. Det er highend spill-kort. Men det koster jo litt, men kjører du E7500 og GTX260 klarer du de fleste spill ja.

Har du tenkt spill som en viktig del, så ville jeg valgt GTX260.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...