Gå til innhold

Pondus disser Wow!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

*Gjesp*

 

nitriste greier spør du meg, skjønte ikke om dette skulle være humor eller gammelmanns ralling om en subkultur han ikke selv forstår...

 

Vil jeg se noen gjøre narr av WoW-spillere ser jeg heller WoW-episoden av South Park! Skal man gjøre narr av en hvilken som helst kultur, burde man helst forstå den selv!

Lenke til kommentar
når man ser "nivået" de legger seg på er det vel ikke rart at humoren deres består av å drite ut mengder av folk ved å generalisere og kaste dritt mot dem ved første øyekast.

Nei, det er klart; Pondus er jo ikke akkurat Arthur Arntsens "Oluf", eller "Kliff Arne fra narvik" fremstil av Honningsvåg revyen. Det skal jeg tro på :)

 

Poenget var hvordan humoren fremstilles, her fremstilles "humoren" ved å dra en hel folkeguppe ned i søla og fremstille dem med pomp og prakt i et nedverdigende sammenheng, noe man klart ser når på ordbruket og hvordan alle WoW spillere fremstilles som "Unormale". Det er ikke humor lengere, det har faktisk aldri vært humor, det er bare dritkasting på bekostning av en hel folkegruppe.

 

Egentlig ikke rart derimot at slikt fremstilles som humor når folk som Otto Jespersen har gjort mobbing til humor.

 

Jeg kunne ikke vært mer enig. Det der er faktisk cybermobbing av første klasse.

Lenke til kommentar

hahaha! Genialt :p

 

Jo, det kan det. Alle norske WoW-eres årlige høydepunkt er nemlig et massivt dataparty i Vikingskipet, The Gathering. Også kjent som "Vi kommer alle til å dø som jomfruer".

 

haha! Gleder meg til å reise ned til neste år :D

 

Edit: Spiller ikke wow, men kjenner meg litt igjen. Morro :wee:

 

Det er da virkelig ikke noe å ta seg nær av. Gjør man det så fortjener man det.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
når man ser "nivået" de legger seg på er det vel ikke rart at humoren deres består av å drite ut mengder av folk ved å generalisere og kaste dritt mot dem ved første øyekast.

Nei, det er klart; Pondus er jo ikke akkurat Arthur Arntsens "Oluf", eller "Kliff Arne fra narvik" fremstil av Honningsvåg revyen. Det skal jeg tro på :)

 

Poenget var hvordan humoren fremstilles, her fremstilles "humoren" ved å dra en hel folkeguppe ned i søla og fremstille dem med pomp og prakt i et nedverdigende sammenheng, noe man klart ser når på ordbruket og hvordan alle WoW spillere fremstilles som "Unormale". Det er ikke humor lengere, det har faktisk aldri vært humor, det er bare dritkasting på bekostning av en hel folkegruppe.

 

Egentlig ikke rart derimot at slikt fremstilles som humor når folk som Otto Jespersen har gjort mobbing til humor.

 

Jeg kunne ikke vært mer enig. Det der er faktisk cybermobbing av første klasse.

Mobbing foregår over lengre tid og er spesifikt rettet på en person / liten gruppe, ikke en så stor gruppe som vi snakker om her. Du kan si at dette innlegget bidrar til mobbingen, men mobbig i selv selv er det ikke.

Jeg syntes ytringsfrihet er viktig i dette landet, man kan ikke sette restriksjoner på humoren bare fordi man ikke liker det. Så lenge folk liker det har det rett til å eksistere. Selv om det kun er for å provesere som denne.

Bare se bort ifra den, tenk synd for han hvis hans humor er litt rarere enn din egen. For det er absolutt ikke ment å taes seriøst, heller fikling med en stereotype. Nesten all humor går utover personer på en eller annen måte, vi er mennesker, og temaet for humoren er naturlig nok andre mennesker/oss selv.

Dette er en humor som alltid har eksistert og alltid kommer til å eksistere.

Lenke til kommentar

Jeg har sluttet med WoW nå, men har lyst til å kommentere artikkelen allikevel.

 

1. Han har ikke beskrevet meg, og mest sannsynlig ikke mange andre heller.

2. Han påstår at ingen som spiller WoW er normale, men kjenner verken til spillet eller til flesteparten av de 11 millioner som spiller det.

3. Hovedgrunnen til at det er så utbredt er at man ikke trenger en veldig god PC for å kunne spille det, så den riggen som beskrives er unntaket.

4. Det forekommer noen forkortelser, hvorav LOL er den mest påtrengende, men de fleste tar seg tid til å skrive normale setninger.

5. Det er ikke bare WoW som spilles på TG.

 

Artikkelforfatteren prøver enten å være morsom på andres bekostning, eller så er det et forsøk på å provosere for å skaffe seg selv oppmerksomhet. Uansett så er ikke artikkelen spesielt godt skrevet, og er basert i all hovedsak på ignoranse og ikke på kunnskap. Det var antagelig ikke meningen at artikkelen skulle tas på alvor, men når man bevisst prøver å fornærme en gruppe på 11 millioner mennesker, så er det selvsagt noen som reagerer.

 

Jeg er forresten glad for at jeg har sluttet med WoW, for det krever altfor mye tid dersom man blir "ambisiøs".

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke dere, dere beskylder forfatteren for å angripe og mobbe WoW spillere. :nei:

Ja, det er humor på andres bekostning. Men nå er det jo også slik at veldig lite humor er IKKE på andres bekostning. Ta en titt innom " Dine beste 4chan-bilder" eller "SnowDOG's Picture humor thread" begge her på forumet, der er det LITE som er humor som ikke virker støtende på noen folk. Ja, det er kanskje litt ekstreme eksempler, men det er så mye mer som virker støtende på folk uansett hvordan det er ment.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...