Faktum1 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hei! Skal ta Rettslære 2 (etter den nye reformen) som privatist. Hvilke lover kan jeg belage meg på å få om? Foreløpig kan jeg kun loven om Erstatningsrett. Lenke til kommentar
mathos Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Her er alt du trenger (Og ja, du skal se på menyen juss 2) Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Læreplanen finner du her (Rettslære 2 er på bunnen). Kort sagt skal du ha erstatningsrett, menneskerettigheter, avtalerett, kjøpsrett, og forvaltningsrett. Tyngdemessig rangerer jeg dem slik (tilhørende lover i underpunkter): 1. Forvaltningsrett Generell forvaltningsrett: - Forvaltningsloven - Offentleglova Spesiell forvaltningsrett: - Forurensningsloven - Miljøinformasjonsloven - Friluftsloven 2. Erstatningsrett - Skadeserstatningsloven - Produktansvarsloven - Bilansvarsloven - + mye ulovfestet rett. Erstatningsrett er antageligvis det du må kunne mest utenat. 3. Kjøpsrett - Kjøpsloven - Forbrukerkjøpsloven - Angrerettsloven - Forbrukertvistloven - Markedsføringsloven 4. Menneskerettigheter - EMK - Religionsfrihet og ytringsfrihet - Urfolks rettigheter (ILO-konvensjonen) - Personopplysningsloven 5. Avtalerett - Avtaleloven - + ulovfestet avtalerett Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Takk. Begynner å komme igjennom største parten nå, er egentlig ikke så veldig vanskelig:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå