perpyro Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg kjøpte meg en Chevrolet Caprice i vår som var i relativt god stand. Motoren i denne er en 1989 modell 350 CID motor. Bilen har befunnet seg i Norge i 12 år og aldri vært vinterkjørt. I vår da jeg fikk bilen hjem så var kjølevæska som en tykk grå grøt som låg i radiatoren. Derfor har jeg byttet vann på bilen en del ganger i løpet av sommeren for å rense opp i kjølesystemet og få ut gørra som har samlet deg der i løpet av lang tid. Misstenker også at bilens kjølesystemet har hatt svært lite eller ingen frostvæske og at det er lenge siden kjølevannet har vært byttet. Nå når jeg da skulle bytte vann en siste gang for å ha på frostvæske/vann for vinteren ser jeg at motoren lekker. Det ser ut som vannet kommer ut av den venstre toppakningen helt i fremkant sett forfra. Nå har jeg verken kunskap eller anledning til å fikse dette selv så jeg lar mitt lokale verksted ta seg av saken. Spørsmålet blir da om dette er en omfattende operasjon for en mekaniker som til daglig skrur på amerikanere? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Nei, det er en simpel jobb på en slik motor. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Så innsug og eksosmanifold er ikke brysomme å få av? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Eksos kan vel være litt vrien, avhengig av hvor mye rust og fastbrenning det er. Men det er som regel god plass i motorrommet på de, så det går som regel greit. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Har nå bestilt time og ba de ta begge toppakningene mens de alikavel var i gang. Men blir forespeilet et par dager på denne jobben av verksmesteren. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Ja, det er jo en del som skal demonteres, og toppen må kanskje planes også. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Ja da vet jeg sånn cirka hva jeg kan forvente meg i verkstedregning for de tar 650.- inkl. mva pr time og delene koster ikke all verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå