superkaisa Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 OK her er et problem! Jeg har to pcer pc1.har tråløst internett og er en stasjoner pc. pc2.har ikke tråløst internett og er stasjoner pc. jeg lurer på om jeg kan få internett på pc 2 uten å kjøpe tråløs internett og uten å strekke ledening fra pcen til den tråløse bredbonds boksen. går det an å få internett gjennom pc 1? veldig vrient spørsmål kanskje men vil VELDIG gjerne ha svar! takk Lenke til kommentar
Toad Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Bridge nettverkskortene på PC1, og bruk kabel mellom PC1 og PC2 Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 kan du hjelpe meg? jeg vet ikke hvordan jeg gjør det :S Lenke til kommentar
ceidsaune Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hvilket operativsystem har du på pc1? Dersom du har Vista så må du gjøre følgende for å opprette bro mellom to nettverkskort: - Åpne nettverk og delingssenteret (trykk på ikon nederst i høyre hjørne). - Velg "administrer nettverkstilkoblinger" på venstre side. - Nå skal dine nettverkskort vises i det åpne vinduet. Da har det bare å merke de nettverkskortene du ønsker å koble sammen, for å så høyreklikke på de og velge "opprett bro mellom tilkoblinger". Etter at det ovenstående har blitt gjort er det bare å koble til pc2 til pc1 og du skal ha internett. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 jeg har XP på begge vær så snill hjelp Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Det er fint mulig å få til, slik som overgående poster beskriver. Men... jeg får det ikke til å gå helt "opp i opp" med hva du har tilgjengeig ved mindre du har 2 nettverksinnganger på PC1 ihvertfall. Hvis du allerede har trådløs tilkobling på PC1, så er jo garantertden beste løsningen å kjøpe et billig trådløskort til PC2 også. Det koster jo knappast en hundrings (mindre dra dealextreme.com), og du vil ikke da måtte ha på begge PCene bare for å ha PC2 på nett. Hvis PC1 bruker kabel, så kan du dersom du har 2 utganger bruke kabel mellom PC1 og PC2 for å dele internet ja - men hvorfor gjøre det tungvindt? Den mer elegante løsningen er å gjøre en billig switch (igjen, noe som koster peanuts på dealextreme eller til og med i norske butikker), og dermed unngå at maskinene er avhengig av hverandre. Eller kanskje jeg misforsto situasjonen? EDIT: Ser visst ut som ikke DX selger switcher faktisk, men du kan få fatt i billigste 100mbit switcher fra 112,- fra norske webutikker, så deter fremdeles peanuts. -Stigma Endret 19. august 2009 av Stigma Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 så jeg tar kabel mellom de og gjør som posten over sier? grunnen til at jeg ikke vil kjøpe noe til den er at den er så gammel og blir nok snart ødelagt Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 så jeg tar kabel mellom de og gjør som posten over sier? grunnen til at jeg ikke vil kjøpe noe til den er at den er så gammel og blir nok snart ødelagt Hvis du som sagt har to nettverkstilganger på PC1, så ja, da kan du gjøre det. På XP, så i stedet for å gjøre de to første stegene der, så gå til START --> KONTROLLPANEL --> NETTVERKSTILKOBLINGER. Resten er som beskrevet i posten over. -Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) GUIDE: http://support.microsoft.com/kb/306126 DX selger USB-dongler med WLAN fra ca 10$ (60kr inkl frakt). https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22683 Endret 19. august 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 vent må jeg ha to nettverkstilganger? hvorfor det? må jeg ha to kabler? Lenke til kommentar
Toad Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ser ingen grunn til å måtte ha 2 nettverkskort på PC1. 1: Lage nettverksbroen mellom WLAN og LAN kort. 2: Plugge kabel fra LAN på PC1 til PC2. 3: Surfe på PC2 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 vent må jeg ha to nettverkstilganger? hvorfor det? må jeg ha to kabler? Han mente sikkert et trådløst og et kablet. Du behøver bare en kabel mellom maskinene. En annen sak er at du enten må ha gigabit-nettverkskort eller krysset kabel. Bruker du straight kabel uten å ha kort som krysser send_data og motta_data automatisk så vil ikke maskinene se hverandre. Regner med at det holder at det ene kortet er Gigabit, uten at jeg har testet dette selv. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 hm jeg vet ikke om det er krysset Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Nei, altså - du trenger uansett 1 for inngående signaler og en for utgående (til PC2), er det jeg mente. Det kommer ikke klart frem her om du faktisk har en trådløs ruter eller ikke - så det med at du trengte 2 LAN utganger var i tilfelle du hadde PC1 på kablet nettverk. bridging av 1 trådløst og 1 LAN vil kunne fungere helt fint - men da er det som sagt veldig dumt å ikke bruke skarve 60 kroner på¨en USB WLAN adapter. Jeg mener ... bare i den ekstra strømmen som går med på å ha 2 maskiner stående på når du bare skal bruke èn så spoarer du jo inn de 60 kronene ganske så fort. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå