j_kalland Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Noen som har et tips om et bra program til å fjerne rester etter programmer som jeg har fjernet? Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 eg vil påstå: egentlig ikke....for ingen program i verden kan se på en fil og si "aha, den tilhørte jo et teit program som nå er avinstallert". ...men eg mente at Norton utillities skulle ha noe fancy program til slikt fjas. men det innebærer at det er et lite kjekt program som må kontinuerlig overvåke pc'en hele tiden for å se hva som lages når, hvor osv.... ...men manuelt arbeid holder lenge som regel....dvs avinstaller programmet....finn mappen den lå i og slett evt smårusk. ...eller kjøp ny harddisk, eller re-installer pc når det blir trangt. ...men eg anbefaler ikke å kjøre noen lure program. Det har lett for å ende med surr...at den sletter noe den ikke burde osv... Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 okey... jeg hadde et en gang men det forsvant. men har brukt det før og da virket det...jeg har et program som kan brukes 1 uke og så trenger du kode, så jeg sletter det hver gang jeg skal bruke det og legger det inn igjen. men det virket ikke så har jeg avinstallert det og fjernet mappen men det ligger fortsatt det liksom og vil fjærne resten av det med et slikt program! Eller er det dumt? Lenke til kommentar
abene Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Du kan prøve følgende: 1. Chris Free Software Cleaner. Det er lite sannsynlig at denne finner restfiler, men det går an å prøve. 2. jv16 Powertools. Med dette programmet kan du rydde opp i registeret og da finner du muligens rester av programmet. 3. Du kan prøve å reinstallere programmet du slettet, og når du avinstallerer progammet igjen bør du bruke en skikkelig metode som avinstallerer. Enten Windows sitt via Kontrollpanel, Legg til / Fjern programmer, eller Chris Free Software Cleaner. Det sistnevnte programmet er faktisk ganske kjekt program, det er bedre enn innebygde avinstallasjonsprogrammet i Windows. Lenke til kommentar
abene Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 ...men eg mente at Norton utillities skulle ha noe fancy program til slikt fjas. men det innebærer at det er et lite kjekt program som må kontinuerlig overvåke pc'en hele tiden for å se hva som lages når, hvor osv.... Dette programmet heter GoBack og er et valgfritt tillegg til Norton. Jeg prøvde GoBack, men var kjapp å slette det neste dag. For en lettelse. Dette programmet er helt grusomt. Det tar voldsomt med ressurser. Harddisken jobber på spreng nesten hele tiden, fordi den overvåker systemet. Et program som anbefales ikke, med mindre du jobber med meget kritiske data som krever et slikt sikkerhetssystem. Backup er mye bedre måte å sikre data på. Dessuten bruker jeg win2000 som krasjer aldri, og da overdriver jeg ikke. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 ...men eg mente at Norton utillities skulle ha noe fancy program til slikt fjas. men det innebærer at det er et lite kjekt program som må kontinuerlig overvåke pc'en hele tiden for å se hva som lages når, hvor osv.... Dette programmet heter GoBack og er et valgfritt tillegg til Norton. Jeg prøvde GoBack, men var kjapp å slette det neste dag. For en lettelse. Dette programmet er helt grusomt. Det tar voldsomt med ressurser. Harddisken jobber på spreng nesten hele tiden, fordi den overvåker systemet. Et program som anbefales ikke, med mindre du jobber med meget kritiske data som krever et slikt sikkerhetssystem. Backup er mye bedre måte å sikre data på. Dessuten bruker jeg win2000 som krasjer aldri, og da overdriver jeg ikke. er det ikke cleansweep det programmet heter? Lenke til kommentar
abene Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 ...men eg mente at Norton utillities skulle ha noe fancy program til slikt fjas. men det innebærer at det er et lite kjekt program som må kontinuerlig overvåke pc'en hele tiden for å se hva som lages når, hvor osv.... Dette programmet heter GoBack og er et valgfritt tillegg til Norton. Jeg prøvde GoBack, men var kjapp å slette det neste dag. For en lettelse. Dette programmet er helt grusomt. Det tar voldsomt med ressurser. Harddisken jobber på spreng nesten hele tiden, fordi den overvåker systemet. Et program som anbefales ikke, med mindre du jobber med meget kritiske data som krever et slikt sikkerhetssystem. Backup er mye bedre måte å sikre data på. Dessuten bruker jeg win2000 som krasjer aldri, og da overdriver jeg ikke. er det ikke cleansweep det programmet heter? Cleansweep er et annet program i Norton, vel det er egentlig en samling av mange programmer som gjør mange ting som rydder opp i datamaskinen, og blant annet avinstallerer programmer. Men her er det ikke snakk om å overvåke maskinen kontinuerlig på den måten som GoBack gjør. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Du kan bruke Norton Uttilities ->windoctor for å fjerne ugyldige snarveier, feil i register, +++ Men det er jo ingenting i veien for å gå til "program files" og rydde opp sjøl heller. Slett mapper som bare har rester av et program eller bare mappene igjen. (Bruk sunn fornuft her, IKKE slett mapper du ikke er sikker på kan være viktige. Spes. mapper som "Windows NT" er det ikke noe særlig lurt å slette...) Hvis du finner en mappe som bare inneholder "Uninst.isu" eller noe som ligner er det nesten helt sikkert å slette mappa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå