Gå til innhold

Ekstremsport skader! Les første post.

Anbefalte innlegg

Da han Sjakk-Mats karen blir kåret til årets idrettsutæver, vil jeg faktisk si at vannpolo er ekstremsport også.

Quoter Wikipedia

In 2004, author Joe Tomlinson classified extreme sports into those that take place in air, land, and water,[9]

Nine air sports are mentioned including: BASE jumping, bungee jumping, gliding, hang gliding, high wire, ski jumping, sky diving, sky surfing, and sky flying.

Eighteen land sports including: Paintball, indoor climbing, adventure racing, aggressive inline skating, BMX, caving, extreme motocross, extreme skiing, freestyle skiing, land and ice yachting, mountain biking, mountain boarding, outdoor climbing, sandboarding, skateboarding, snowboarding, snowmobiling, speed biking, speed skiing, scootering and street luge.

Fifteen water sports including: barefoot water skiing, cliff diving, free-diving, jet skiing, open water swimming, powerboat racing, round the world yacht racing, scuba diving, snorkeling, speed sailing, surfing, wakeboarding, whitewater kayaking, windsurfing.

kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Extreme_sport

Som du ser, trådstarter. Er disse vannsportene litt mere hardcore enn vannpolo. Vannpolo er vell 'Land sportens' svar på håndball....

Edit:

litt mere OnTopic nå

Spiller paintball og har ikke fått noe værre enn noen små runde sviende merker på innside av lår, armer, mage, rygg og topplokket(!)

Endret av Erav
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...

GUTTER OG JENTER!

Nå må dere gi dere tvert, og slutte å si at vannpolo ikke er en ekstremsport.

For GUDS SKYLD; Man kan få klorvann i øynene. :ph34r: Er ikke det ekstremt, så vet ikke jeg...

OT:

Sykla downhill for noen år siden, og var helt (liker ikke dette ordet-) SINNSYKT heldig. Jeg var nære å knuse kneskåla, og kanskje brekke en nakke/knuse noe i hodet:

Jeg sykla over en bro (40-50cm bred) så velta jeg og falt rett oppå en trestubb med rimelig stor størrelse. heldigvis så var det stubben som knuste, though! :w00t:

Andre gang så sklei framhjulet mitt på en våt trerot (Skummelt å sykle DH når det regner :roll: ) i passe stor fart, og jeg falt rett oppå en livsfarlig spiss stein som sto 20cm opp av bakken.

Hadde jeg ikke hatt legg-/knebeskytter så hadde jeg sikkert skada meg for livet! :ohmy:

Og jeg har selvfølgelig vært offer for den berømte "ballingen" på rails da jeg har kjørt twintip ahha

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Torsdag to uker siden, turnhallen i ankerskogen, Hamar

Oppvarming på tricking, araber backflip, 2 meter opp, kommer ikke rundt, lander bakpå hodet med strak kropp, svimer av i 2 min. våkner opp, null smerter pga adrenalin, hadde en blå ring rundt hodet i 2 dager, sliter enda med vond rygg og vond nakke når jeg lener hodet bakover.

Englevakt? Ikke spør meg, husker ikke en dritt jeg :new_woot:

Lenke til kommentar

Fikk litt vondt i tommelen etter å ha spillt Halo Reach alt for lenge her om dagen.

Det er egentlig rart jeg ikke har skadet meg. Det eneste jeg sliter med er et håndledd som lett blir ømt hvis det blir utsatt for press eller slag ettersom jeg hadde en stygg avkjøring på sykkel da jeg var liten. Ble aldri helt bra igjen. Men jeg har drevet med vannski, wakeboard, barfot, tubing, snowboard, alpint, sykler som en idiot den dag i dag og balansert på en del steder man egentlig ikke burde balansere. Har også hatt min del med wipeouts men har vært heldig så langt.

Lenke til kommentar

Var på spaserstur ute på noen steiner (glatt), greide selvfølgelig og skli og få et blåmerke stort som en fotball, dog var det ikke vondt... Ellers sykla jeg litt og valgte i stor fart og ta innersvingen.... alså venstre siden av veien, gjett om jeg traff på en syklist i fart rundt svingen :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Og jeg har selvfølgelig vært offer for den berømte "ballingen" på rails da jeg har kjørt twintip ahha

Nice, men eg trur det kalles "bailing" :D

Balling - å balle

Bailing - å baile.

Når man baller er det snakk om et ben på hver sida av railen : p

Biiiiiiig difference. Og smerte.

Lenke til kommentar

Har hat min gode minner på twintip dropet 3 meter med en front filip helt genialt landet etter en og en halv runde og fekk den en skien opp i trynet og måte sy 12 sting. Har sef trynet utalige ganger på sykel skatebord i ramp og eg kan ikkje stå på det.

Lenke til kommentar

var ute å padla elv i går (nei jeg bor ikke i Norge :p)

dreiv å lekte meg på ei bølge når en annen i klubben kom dundrende ned, slo meg i trynet med padleåra og gikk rundt, skrapa trynet på en stein og klarte så klart ikke å rulle opp, ser ut som om jeg har prøvd å voldta en tornebusk

Lenke til kommentar

Rollerblades

Knakk armen på tror det var 4 steder etter et fint lite møte med grus i 50-60km/t. Et par måneder etterpå var det en bil som stelte seg i veien som resulterte i et brukket ben og 2 forstuede håndledd.

Hadde også et hyggelig møte med en tornebusk og en betongvegg når jeg skulle runde en sving og veien var sperret av 2 barnevogner. Har et ukjent antall arr etter den opplevelsen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...