Ghosterix Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Jeg har et nettverk med nt4 domene kontroller og et antall win2k arbeidsstasjoner hvor alle maskinene har fått navnet til brukeren. Etterhvert som maskiner byttes ut vil jeg at den nye skal få det samme navnet, men det får jeg ikke lov til pga navnet liksom allerede er i bruk. Den gamle maskinen er tatt ut av nettverket. Hvordan får jeg fikset det? Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 kjøres det noen server som kjører det skrivende domenet? mulig den har reservert pc navnet via en mac adresse eller noe... Lenke til kommentar
neXon Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 dhcp serveren som er her hos meg lagrer mac adressen og host namet til den ip'en. Enkelt og slette den om dette er tilfelle hos deg? Lenke til kommentar
ksnes Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Gå inn i Server-manager på serveren og slett arbeidsstasjonen der. Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 Gå inn i Server-manager på serveren og slett arbeidsstasjonen der. Ja, det er vel et poeng.. :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå