Gå til innhold

Zune videotjeneste på xbox-live

Bthegreat

Anbefalte innlegg

Hei, da microsoft avslørte alle de flotte nye oppdateringene til live systemet var det egentli bare 1 ting jeg syntes virket interessant. Zune 1080P (skeptisk, forøvrig) streamingtjeneste som skulle komme til norge. Hvor blir det av denne? den kom jo ikke i 11.08 updaten!og er det norske tilbydere som bestemmer innholdet ?(er veldig skeptisk til hvor mangfoldig det blir)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Så er det mange som bruker tjenesten? Kommet litt nye filmer i det siste og det er jo bra.

Hangover, The Uninvited og Fighting kom vel denne helgen.

Teknisk er jo kvaliteten kjempebra, jeg ser ingen forskjell på dvd og og når jeg streamer sd versjon enda jeg har ganske dårlig linje. Men ingen teksting fortsatt er ikke bra. Det må de få på plass.

Har leid 5-6 filmer hittil.

Lenke til kommentar
Så er det mange som bruker tjenesten? Kommet litt nye filmer i det siste og det er jo bra.

Hangover, The Uninvited og Fighting kom vel denne helgen.

Teknisk er jo kvaliteten kjempebra, jeg ser ingen forskjell på dvd og og når jeg streamer sd versjon enda jeg har ganske dårlig linje. Men ingen teksting fortsatt er ikke bra. Det må de få på plass.

Har leid 5-6 filmer hittil.

Har leid 3 filmer. Så The Hangover senest i går kveld. Er syyykt chill å kunne leie film rrett fra sofaen :cool:

Lenke til kommentar

Helt enig i det. Jeg kommer i alle fall til å gå mye mindre til videoleie butikkene hvis filmene fortsetter å komme på Live.

Synes det er merkelig at det ikke er mer blest rundt det ettersom MS var først ute med dette her. Virker ikke som særlig mange bruker det. Men det er jo kanskje fordi det ikke er tekster.

Eller kanskje folk er blitt for vant med å laste ned kopier fra internett.

Lenke til kommentar

Sjekket hva som var på den amerikanske tjenesten og søren meg alt må jo nesten være der. Bare blant tv serier så trykket jeg meg frem til 500 stk før jeg ikke gadd mer.

Altså, over 500 forskjellige tv serier med alle episoder og sesonger.

Sikkert over 1000 hvis jeg gadd og fortsette.

Er helt jo helt sykt.

Antall filmer er sikkert flere tusen også, var over 400 bare i komedie sjangeren. Pluss at de har jo tilgang til Netflix også.

Vi ligger tydeligvis noen år etter dem ja.

Lenke til kommentar

Så nettopp en film på en 800kb linje. Altså under 1mbit. Streamet uten problemer hele veien og kvaliten var mer enn bra nok, en strek under full SD. Mektig imponert over hva de har fått til med denne tjenesten.

Hadde aldri trodd man kunne streame omtrent dvd kvalitet på så trege linjer.

Lenke til kommentar
Sjekket hva som var på den amerikanske tjenesten og søren meg alt må jo nesten være der. Bare blant tv serier så trykket jeg meg frem til 500 stk før jeg ikke gadd mer.

Er helt jo helt sykt.

Antall filmer er sikkert flere tusen også, var over 400 bare i komedie sjangeren. Pluss at de har jo tilgang til Netflix også.

Jeg er også misunnelig på engelskmennene som har tilgang til SkyPlayer på 360, med filmleie, TV, on demand osv.. Skulle ønske at f.eks. Canal Digital kunne vært like fremtidsrettet.

Zune filmleie fungere veldig bra rent teknisk, men jeg er skuffet over det lave antallet filmer og at det ikke er teksting. Så Harry Potter forleden dag, og det var vanskelig å forstå alt som ble sagt.

Får håpe det kommer etterhvert.

Lenke til kommentar

Er helt jo helt sykt.

Jeg er også misunnelig på engelskmennene som har tilgang til SkyPlayer på 360, med filmleie, TV, on demand osv.. Skulle ønske at f.eks. Canal Digital kunne vært like fremtidsrettet.

Zune filmleie fungere veldig bra rent teknisk, men jeg er skuffet over det lave antallet filmer og at det ikke er teksting. Så Harry Potter forleden dag, og det var vanskelig å forstå alt som ble sagt.

Får håpe det kommer etterhvert.

Ja, litt dårlig antall filmer. Har kommet litt i det siste og en 3-4 nye også men burde vært mer.

Jeg tror nok Sony kommer til å gruse MS på dette fordi det er nok mye mer strev for MS å få ordnet filmer for det nordiske markedet enn Sony.

Sony samarbeider jo tett med Nordisk Film. De dominerer film markedet her og distribuerer også Playstation produkter. Pluss at Sony har jo også film studio. Så sier seg nesten selv at Sony kommer til å få mye bedre utvalg.

Så hvis MS ikke får teksting og filmer oftere så kommer de nok ikke særlig langt her.

Angående teksting så er det nok ikke verdt det for et så lite marked som vi er for da må de skaffe nordiske versjoner av filmene, pluss oppdatering av zune softwaren.

For slik det er i dag så er det jo ikke lagt opp til valgmulighter for teksting en gang.

Er det forresten noen som vet om man kan lage en engelsk/tysk/osv bruker på Live for så få tilgang til filmene de har på Zune der?

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som vet om man kan lage en engelsk/tysk/osv bruker på Live for så få tilgang til filmene de har på Zune der?
Det går nok ikke. Jeg har to brukere, en norsk og en engelsk. Jeg får opp listen over filmene som er tilgjengelig i England, men når jeg prøver å leie så får jeg beskjed om at filmen ikke er tilgjengelig i min region. Sannsynligvis sjekker Zune ip-adressen din.

Ellers er jeg dessverre redd du har rett i at hvis ikke Microsoft gjør noe med utvalg og teksting (spesielt) så vil tjenesten dø en sakte død. Og det er synd, for jeg hadde virkelig gledet meg til en god filmleietjeneste.

Endret av kaffenils
Lenke til kommentar
Det går nok ikke. Jeg har to brukere, en norsk og en engelsk. Jeg får opp listen over filmene som er tilgjengelig i England, men når jeg prøver å leie så får jeg beskjed om at filmen ikke er tilgjengelig i min region. Sannsynligvis sjekker Zune ip-adressen din.

Det er fint mulig å bruke Zune/Live tjenesten til andre land. Skal du feks bruke den amerikanske tjenesten må du ha en konto registrert i usa, og så må du ha amerikanske MS-poeng. Flere nettbutikker selger kort med amerikanske MS-poeng man kan bruke...

Lenke til kommentar

Jeg har email adresse registerert i UK. Får opp tjenestene som er tilgjengelig i UK, har kjøpt MS poeng i UK og fått dem registrert, men prøver jeg å leie en film med denne kontoen så får jeg en feilmelding som er ca. slik "This movie is not available in your current region". Sannsynligvis så sjekkes ip-adressen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...