BadSmile Skrevet 11. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Kan kjøpe den HER til en pris av 73 kroner (inkludert frakt). (frakten kan være treg tho) Har samme versjon selv, og synes kvaliteten var ypperlig. Endret 11. oktober 2009 av Mr.BadSmile Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 11. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2009 Hadde egentlig vært interessant å se denne igjen, men spørs om jeg klarer å prioritere det. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2009 Du kan jo likevel skrive litt om den og delta i eventuelle debatter selv om du ikke får et gjensyn i denne perioden ;--) Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 12. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2009 Ligner på Taxi Driver? Lyder ikke bra, men jeg er med hvis jeg får tak i den. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2009 Hvor finner jeg den i sone 2 (og med en noenlunde grei frakttid)? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 12. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Det låter jo fantastisk at den ligner på Taxi Driver. Kjøpte den på Cyphs anbefaling for 3-4 uker siden. Dumpa ned i postkassa nå nylig, så den skal definitivt sees i denne sammenheng. Olum: Det er to utgaver av den så vidt jeg vet. Criterionutgaven og den franske utgaven som kan kjøpes her. Har visst også engelske subs om jeg ikke har bomma helt. Stiv pris menneh. Ellers får man ty til andre kilder, uansett hvor kjipt det er å se på... Endret 12. oktober 2009 av tjalla Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2009 Ligner på Taxi Driver? Lyder ikke bra, men jeg er med hvis jeg får tak i den. Glem sammenligningen og se den. Filmen scorer 10/10 på stil, helt rått egentlig. Midt i filmen er det kanskje 15 min uten dialog, og brått skjer det noe (når man har kommet inn i rolig tempo.) Dette er en av de tinga som gjør filmen så bra. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 12. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2009 Du kan jo likevel skrive litt om den og delta i eventuelle debatter selv om du ikke får et gjensyn i denne perioden ;--) Joda, men jeg tenkte å skrive litt i går, men så hadde jeg svært lite vettugt å skrive. Derfor gjerne et gjensyn, fordi jeg husker filmen som veldig god. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Mulige spoilere: Hadde visse forventninger knyttet til filmen, hvor Taxi Driver skulle være den store referansen til filmen. Jeg kan se likheten mellom Travis og Jef - ensomme menn i shabby leiligheter som begge jobber om natten, men her slutter vel i grunn likhetene. Den starter herlig hvor man kun observerer hva Jef gjør uten noen form for dialog i et kvarter. Dessverre tar den en vending jeg selv ikke likte, hvor filmen utvikles til å bli en småkjip krimthriller (hvor det klippes kontinuerlig mellom Jef og politiets jakt på han). Ifølge tittelen hadde jeg håpet på et intimt møte med en leiemorder i jobben hans eller et innblikk i topplokket. Dessverre fikk jeg ingen av delene. Tidvis fantastisk synthmusikk som skapte en herlig stemning i de scenene vi fant musikken, ellers var musikk og stemningen i byen merkverdig fraværende i forhold til hva andre har ment. Alain Delon er dog utrolig karismatisk og... kul(!) med hatten og trench coat'en sin. En god film, men langt ifra det hadde håpet den skulle være. 7/10 Endret 17. oktober 2009 av tjalla Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Du virket mer skuffet i anmeldelsen enn karakteren sier, men det er kanskje fordi du bare nevner det negative og ikke det positive før mer mot slutten. Synd du ikke likte vendingen den tok. Politfolkene oppfører seg som i Fritz Langs M, og det er klart det ikke er helt realistisk, spesielt ikke sammenlignet med dagens politi. Uansett bra det blir litt prat i tråden. Keep em coming. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Jeg baserer karakterene mine på terningkast. En 7'er for meg en sterk firer/svak femmer. Tenkte også på M under filmen og forsåvidt The Day of the Jackal (1973). Hvis du ikke har sett den, så få bakenden i gir. Endret 17. oktober 2009 av tjalla Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg baserer karakterene mine på terningkast. En 7'er for meg en sterk firer/svak femmer. Hva synes du om scena når Alain Delon kom hjem etter ca. 15 min uten dialog, og vi møter fyren inni leiligheten hans? Da hoppa det opp et par karakterer for min del. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg baserer karakterene mine på terningkast. En 7'er for meg en sterk firer/svak femmer. Hva synes du om scena når Alain Delon kom hjem etter ca. 15 min uten dialog, og vi møter fyren inni leiligheten hans? Da hoppa det opp et par karakterer for min del. Ser ikke helt hvorfor filmen ble bedre av det, menneh. Jeg hoppa i det minste litt opp fra setet. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Ser ikke helt hvorfor filmen ble bedre av det, menneh. Jeg hoppa i det minste litt opp fra setet. Ting som kommer overaskende på er alltid positivt. Nesten. Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 19. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2009 Elsker denne filmen!!! Må få sett den igjen snart! Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 På tide å velge hvem som skal ta neste, Cyph. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Sender pinnen til tjalla. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Er litt opptatt for tida, så jeg sender den dessverre tilbake :\ Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Hehe. Du var vel den eneste som så filmen. Cyph, du får bare ta å velge mellom alle de som har skrevet et eller annet denne runden (og som ikke har ledet enn runde tidligere): Marius E, BadSmile, Fløyelsbøtte, Olum eller Crinderman. Endret 26. oktober 2009 av Infenso Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Da velger jeg Crinderman. Han virker som en fyr som kan komme med et interessant valg. Men vet ikke om han titter innom da, noen bør kanskje PM'e ham. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg