Infenso Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Jepp. Denne runden ble heller ingen kjempesuksess, men.. Har oppdatert førsteinnlegget nå. Fikk aldri noe Man with the Movie Camera-tekst av Dorian, men jeg håper nestemann vil ta seg tid til å skrive litt om filmen han/hun velger. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Selvom ikke folk skriver at de er sett den er det godt mulig at de har gjort det. Jeg har i allefall fått den med meg. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Om folk har sett den eller ikke er vel ganske uvesentlig så lenge de ikke bidrar med anmeldelse og diskusjon i denne tråden. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Eg lasta den ned frå archive.org, men fekk ikkje spelt av fila. Og så gløymde eg heile greia. Eg såg Benny's Video, men gløymde å skriva om den. Oppsummering: eg er i ferd med å verta senil. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Om folk har sett den eller ikke er vel ganske uvesentlig så lenge de ikke bidrar med anmeldelse og diskusjon i denne tråden. For min del ville jeg bare gjøre filmen bedre kjent, så jeg er fornøyd selv om det ikke blir diskusjon ut av det. ^^ Gjør dere klart noe japansk noe med blekkspruter involvert, Julenissen is next. Endret 22. september 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Montag Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Gjør dere klart noe japansk noe med blekkspruter involvert, Julenissen is next. Hehe, jeg håper da virkelig at han har vett til å velge noe mer interessant enn som så... Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Regler:- Én bruker anbefaler en mindre kjent film - gjerne en av hans egne favoritter. Den bør ha en grei spilletid og være tilgjengelig på DVD for en grei penge. Minner om dette punktet. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Regler:- Én bruker anbefaler en mindre kjent film - gjerne en av hans egne favoritter. Den bør ha en grei spilletid og være tilgjengelig på DVD for en grei penge. Minner om dette punktet. Da blir det med en gang vanskelig. Jeg velger Forbidden Zone av Richard Elfman Imdb Amazon - £6.27 Play - £4.99 I 1980 var Richard Elmans film basert rundt noen opptredener av gruppen hans, The Mystic Knights of the Oingo Boingo (med Danny Elfman), ferdig. Filmen kostet en sum en uteligger ville spyttet på -- kulissene er høyst hjemmelagde og den eneste betalte skuespilleren var vår yndlingsdverg Hervé Villechaize. Likevel veies det opp med en herlig absurd kreativitet, som gir deg en filmopplevelse man aldri vil oppleve siden. Filmen er kun 70 min. lang også, noe som gjør at de fleste burde klare seg gjennom. Vi følger den svært dysfunksjonelle familien Hercules, som bor i et hus hvor det i kjelleren finnes en portal som fører til 'The Sixth Dimension'. En dag ramler datteren, Frenchie, inn i portalen, gjennom et tarmsystem og inn i Den sjette Dimensjonen. Snart følger også hennes bror, Flash, og rabiate bestefar etter for å redde henne, og filmer hopper enda et par hakk op bisarrhetsskalaen. Lykke til. Filmen ble nylig gitt ut i en fargelagt versjon av Legend Films. Den versjonen er ca. like god, men jeg tror jeg foretrekker den i s/h. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg vet jeg sier dette hver gang, men denne skal jeg få sett! Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Gøyalt valg. Skal bestilles right away. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Boobs, u say? Deal. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ahhh The Forbidden Zone. Var ikke lenge siden jeg så den filmen og ble verken skuffet eller overrasket. Filmen var akuratt som man har sett på bilder eller klipp. Rett og slett sprø. Sangtekstene er sprøe, men samtidig veldig fengende. Favoritt sangen er uten tvil i klasserommet med abc leksjoner. Ekstremt wtf'ish men samtidig underholdene. Djevel sangen var også meget artig, var det ikke selveste Elfman i rollen? Konklusjonen da er om man vil se en sprø film med fengende sanger, så er The Forbidden Zone ett godt valg. Er man ute etter em seriøs musikal, vel da bør man tenke seg om igjen. 7/10 Lenke til kommentar
Montag Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Er man ute etter en seriøs musikal, vel da bør man tenke seg om igjen. Hehe, musikaler er da per definisjon useriøse. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ikke alle, Dancer In The Dark er da dønn seriøs. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) The Rocky Horror Picture Show er ganske seriøs. Boobs, u say? Deal. And a fine pair too. Djevel sangen var også meget artig, var det ikke selveste Elfman i rollen? Danny Elfman, ja. Endret 23. september 2009 av Juℓenissen Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Da var den sett.. Dette er virkelig en film utenom det vanlige. Det er vel ingen tvil, dette er den sprøeste og merkeligste filmen der ute. En veldig underholdene og tullete film, masete og surrealistisk. En musikal som varer noen få minutter over en time. Blanding av tegning og ekte t.o.m Ja, jeg skulle gjerne likt å se denne filmen på en scene. Altså, som et teater. For det er mye morsomme scener og kulisser som hadde passet på en teater-scene. Men er vel noe som ikke hadde gått på en scene også, fordi det er en del scener som er tegnet, mest trolig fordi Elfman hverken hadde råd eller muligheter til å få til noen bedre effekter. Men hahaha, når effektene er der, så er det så b-film som det går. Frosken er lett min favorittkarakter. Crazy basterd. Er ikke sikker på karakter, men tviler ikke på om det blir oppi 9/10 et sted. En veldig morsom og underholdene musikal jeg skal venne tilbake til. Bim-bam-sangen har jeg allerede på hjernen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 ...Og jeg har sett den igjen. Topp 20 materiale. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Hehe. Gleder meg veldig til denne. Håper bare filmen dukker opp i postkassa før fristen er ute. Man vet aldri med Play. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Sier meg enig med Infenso. Gleder meg og krysser fingrene for at den dukker opp i posten snart. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 De siste gangene jeg har bestilt noe fra Play har det tatt i underkant av to uker før det har kommet frem. Skrekkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg