Dorian Gray Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Also, jeg ville bare tvinge folk til å se filmen fordi jeg kjenner ingen som ser den. Flott valg, min godeste Dorian. Det gleder meg å se at mitt iherdige arbeid her inne bærer frukter, slik at også du har begynt å like voksenfilmer... Du må gjerne ta æren for det, men denne så jeg lenge før du startet korstoget ditt. Jeg trenger ingen overtaling når det gjelder visuelle effektfilmer, enten de er amerikanske og kostet et årsbudsjett eller fra Cuba eller Sovjet eller et annet småtullete b-land. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Så den nå nettopp og det er tydelig at den er en inspirasjonskilde til f.eks. Koyaanisqatsi. Må si jeg likte den veldig godt. Jeg så versjonen Cyph linket til, med The Cinematic Orchestras musikk. Jeg tror filmen oppfattes helt annerledes med et annet soundtrack, siden musikken har så mye å si i den filmen. Musikken og bildene passer her perfekt sammen og Dziga Vertov visste virkelig hva han drev med når han eksperimenterte med klipping og redigering. Muligens litt dumt, men jeg ville gjerne sett denne filmen med noe Pink Floyd eller Green Carnations Light of Day, Day of Darkness. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) @Julenissen: Hehe, jeg gjenkjenner iallefall et godt soundtrack, når jeg hører det, og ditt er definitivt ikke blant dem. Det hele blir for overdrevet sløyt og liksomkult til at det harmonerer med bildene. Ta og sjekk ut klippet mitt i stedet, med særlig fokus fra 3 minuttersmerket. Der har du musikk som har vasket seg. @Dorian: Russland er ikke noe småtullete B-land. Du har vel forresten sett Soy Cuba? Endret 9. september 2009 av Montag Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Montag: Jepp, derfor jeg nevnte landet. Soy Cuba er en av inspirasjonsfilmene til blant annet Paul Thomas Anderson, og etter Boogie Nights (og senere Magnolia) var det klart at jeg måtte få den med meg. Jeg vippet mellom den og Movie Camera, men fant ut at denne er litt stiligere. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Også liksomkult da. Ånei, ånei. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg så Mannen med filmkameraet i forbindelse med et dokumentaremne i 2007 og syns den var grei. Bra effekter og kreativitet, men mine fordommer mot gammel og eksperimentell film stod (og står vel fremdeles, om enn i en mindre grad, kanskje) sterkt, noe som gjorde at opplevelsen ikke ble noe mer enn bare "grei". Forslaget om å samle klubben i én tråd var ganske bra, og i den anledning lurer jeg på om ikke Infenso kan klippe og lime inn teksten fra parallelltråden i førsteinnlegget i denne tråden også: Forslag til regler:- Én bruker anbefaler en mindre kjent film - gjerne en av hans egne favoritter. Den bør ha en grei spilletid og være tilgjengelig på DVD for en grei penge. - Hver runde pågår i tre (?) uker og får en egen diskusjonstråd. Her vil vi selvsagt ha anmeldelser av filmen (gjerne subjektive med litt originale vinklinger, slik at vi ikke anmeldelsene blir repetive) og masse diskusjon. - Stafettpinnen sendes videre. Brukeren som valgte forrige film peker seg ut en etterfølger som i hans øyne har gjort seg fortjent til det gjennom mye aktivitet og vettuge innspill. Alle deltakerne skal få valgt film før det igjen er førstemanns tur. Da med de endringer man måtte ønske. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Det skal jeg gjøre. Fikser førsteinnlegget så fort Dorian sender meg Man with the Movie Camera-teksten. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg forstår forresten ikke hvorfor man er overrasket over valget mitt, dette er den første spesialeffektfilmen Hva med for eksempel Le Voyage dans la lune, som er 27 år eldre? Den inneholder masse spesialeffekter og manipulering av det visuelle. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 .. Og den er ikke engang kjedelig i det hele tatt, i de femten minuttene (?) den varer... Og denne filmen så jeg t.o.m før jeg ble over gjennomsnittelig film-interessert.. Måtte jo se den første filmen i 1001 filmer-boka ^^ Lenke til kommentar
modin Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Chill med piratpraten! Ellers blir jeg nødt til å hack'n'slashe. Nei Cun du blir ikke det, filmen finnes på google-video og archive.org den er nemelig i Public Domain. Den kan lastes ned her: http://www.archive.org/details/Chelovekski...ithAMovieCamera Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Nei Cun du blir ikke det, filmen finnes på google-video og archive.org den er nemelig i Public Domain. Jeg refererte til eksplisitt navngiving av torrentsider o.l., noe som er forbudt i henhold til retningslinjene. Lenke til kommentar
modin Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg refererte til eksplisitt navngiving av torrentsider o.l., noe som er forbudt i henhold til retningslinjene. Greit nok... PS. Jeg kommer herved med en oppfordring til alle på diskusjon.no til å benytte seg av alt materiale som har havnet i public domain. Man kan finne mye av dette på Archive.org og andre steder som tilbyr nedlastning av film slik som Torrentsider. Det at man kan se eldre filmer helt gratis er en fin anledning til å slå et slag for gammel film. Filmer som His Girl Friday, It's a Wonderful Life, My man Godfrey, Hitchcocks britiske filmer, Charlie Chaplin sine tidligste filmer og en rekke andre kvalitetsfilmer er i public domain!! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 God anbefaling, hadde helt glemt de greiene der. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Ja, men synd at alle filmene på archive.org er i veldig dårlig kvalitet. Apropos His Girl Friday, så den her om dagen, en av de beste 40tallsfilmene jeg har sett Nesten der oppe med The Third Man.. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Finnes versjonen med The Cinematic Orchestra soundtracket på dvd noen plass? Googlevideo og youtube henger seg hvert 6-7 minutt og ødelegger hele opplevelsen. Fikk bare sett de 15 første minuttene, men det var overbevisende nok til at jeg invistere i en dvd versjon om det finnes med The Cinematic Orchestra soundtrack. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Mener da å huske at BFI sin utgave har Cinematic Orchestra soundtracket. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Two Musical Scores: The Alloy Orchestra Playing The Original Score And A New Score By Electronic Duo In The Nursery Tydeligvis ikke. Er det mulig å få filmer fra googlevideo som videofiler på datan? Endret 15. september 2009 av Jonas2k Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Ser ut som Cinematic Orchestra-DVD'n har vært ute av produksjon en god stund nå. Men det finnes alternative måter å skaffe den på. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Har aldri prøvd det selv, men under videoen er det en knapp med Download Video iPod/PSP. Sjekk ut den. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) På tide og velge ny kandidat snart, Dorian? Endret 22. september 2009 av Montag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg