Jonas2k Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 På tide å starte ny runde, eller? Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 Hehe, det var da en aktiv runde! Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 Ploy er en visuelt vakker, stemningsfull og sensuell film - der drømmer og virkelighet går om hverandre. 8/10 Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 Flott å høre at du likte den Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 13. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 Nok en runde full av aktivitet og amper diskusjon. Du får kaste stafettpinnen videre, BadSmile. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 Jeg håper virkelig ikke at mitt innspill ødela for denne runden. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 Jeg håper virkelig ikke at mitt innspill ødela for denne runden. Pss, dine skremselsord gjorde bare at jeg fikk dempende forventninger. Takk for det. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 Hva med å velge Last Life In The Universe av samme regissør for neste runde? Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 Thesinner kan få æren, deltakelsen var overvelmende. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) ^Kan godt pitche Last Life In The Universe som neste film om det var seriøst ment... Endret 13. november 2009 av thesinner Lenke til kommentar
Montag Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 ^Kan godt pitche Last Life In The Universe som neste film om det var seriøst ment... Ja, like godt å ta livet av denne tråden først som sist. :!: Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 13. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 Sier meg enig med Montag. Hva med å velge en film folk på dette forumet faktisk ønsker å se? Litt eksplosjoner og sånn. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 Trodde meningen med denne tråden var å se filmer som de fleste kanskje ikke hadde kunnskap til fra før av... Men kjør på... Jeg er ikke i mine fulle fem til å foreslå en ny film nå uanset... Pessimistisk av meg å tro at denne tråden dør hen ganske snart uansett neste forslaG? :/ Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 14. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Velg en film i morgen, du. Skriv gjerne noen ord om den. Tror det denne tråden trenger er at det blir valg en nyere, amerikansk film som man lett kan skaffe seg på Platekompaniet for en grei penge. Men du står fritt til å velge. Endret 14. november 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Montag Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 Hva med denne eller denne? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 14. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 Støtter de forslagene. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 Kjør på. Hva er egentlig regelverket for denne tråden? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 14. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 Kjør på. Hva er egentlig regelverket for denne tråden? Les førsteposten. Er det noen som skal kjøre på, er det du. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 Hva blir det til thesinner? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Det var vel egentlig aldri helt mitt mål å bli den som velger neste film, men ok Først tenkte jeg å foreslå Gummo, men den viste seg å være litt dyr og vanskelig å få tak i på lovlig vis. Kanskje ikke noe genialt valg for å få mer liv i tråden heller. Derfor velger jeg heller: The Proposition Dette er en litt spesiell film. Manuset er skrevet av Nick Cave og regissert av John Hillcoat. Dette er regissøren av The Road, forresten. Disse to aussiene har jobbet mye sammen i forbindelse med musikkvideoene til Nick Cave & The Bad Seeds osv. Så bestemte de seg for å lage en spillefilm. Handlingen foregår i Australia en gang i 1880-årene. Etter et grusomt drap som har satt alle innbyggerne i landsbyen i frykt blir det satt i gang en menneskejakt etter Burns-gjengen. Burns-gjengen består av 3 brødre som sannsynligvis er skyld i mesteparten av jævelskapen som har preget det fra før av mer eller mindre lovløse samfunnet. Tidlig i filmen blir de to yngste brødrene fanget og mellombroren får et ultimatum: gi oss storebroren din, ellers dreper vi lillebroren din. Storebroren er nemlig hjernen og sjefen i gjengen, i tillegg til at har en mer eller mindre overmenneskelig status som Australias ondeste, sleipeste, verste kjeltring. Og det skal jo vise seg at han ikke lar seg fange så lett... Dette er en utrolig bra film syntes jeg. Kul handling og imponerende bra manus av Nick Cave. Jeg liker filmer hvor man ikke automatisk blir bedt om å heie på de snille og hate de slemme, men heller kan heie litt på begge eller kanskje ombestemme seg en gang eller to. Filmen er også innmari stilig laget, med masse nydelige bilder av Australsk natur osv. Jævlig bra soundtrack som er laget av Nick Cave og Warren Ellis. Det er ikke feil å si at denne filmen passer rett inn i western-sjangeren, med en australsk vri, men den er også mye mer enn det. Det er en barsk film med et poetisk touch rett og slett. Kommer sikkert til å skrive mer om filmen, men venter til litt senere når kanskje fler har sett den. IMDB Platekompaniet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg