Civilix Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Klarte for noen uker siden og knuse coren på min 2600+, fair sak(hvis det nå var knust core som er problemet). Bestillte da en ny 2500+, så trodde jeg allt var ok. Klok av skade var jeg denne gangen ytterst forsiktig, men neida; ville ikke starte nå heller Tar av kjøleribba og AC'n som jeg hadde smørt på og sjekka kjærna, like hel. Blir da bekymra og redd for at HK er defekt, river ut en 1.4Ghz av gamle maskinen min og kaster denn inn. starter helt fint... Så nå er jeg veldig forvirra, og for å gjøre det enda mere forvirranes; D-LEDa på HK fungerer ikke ordentlig når jeg har satt i den kansje defekte cpuen. Bare 3 av LEDa lyser, alle fungerer fint med den gamle(1.4ghz) cpuen. Feilen utifra de 3 LEDa som lyser ligger i 'damaget memory or ram not installed' eller 'decompressing bios-image to ram for faster booting'. Men det er ikke noe feil på rammen! Har prøvd de brikkene jeg har i den maskinen i en annen maskin, og det fungerte fint. Har også testet med 4 andre rambrikker(som fungerer fint i andre maskiner), og får samme meldinga på maskinen min uansett. Får forsåvidt samme feilmelding av D-LEDa når jeg ikke har noen cpu i maskinen i det hele tatt. Har ikke testa de kansje defekte cpuane i den andre makinen mi, da den bare støtter opptil 2000+, ingen av kameratane min har heller noe HK som støtter denne cpu-hastigheten Så jeg trenger litt hjelp nå, hva er feil? Lenke til kommentar
TheLoco Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hva slags HK, og har du oppgradert bios? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Det er sikkert en jumper på hk som må flyttes til 333mhz(166) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 Det er sikkert en jumper på hk som må flyttes til 333mhz(166) (skulle kansje tatt med dette) 2600+ kjørte fint en god stund før den tok kvelden, så bushastigheten er ikke problemet. Forsåvidt så styres også allt fra bios-menyen. TheLoco: den er en grunn til at jeg har den linken; "hvis det er relavant er dette mine maskiner" i underskriften. Forsåvidt har jeg et MSI K7N2G-ILSR Lenke til kommentar
ThaJaCkal Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Jeg så litt på siggen din, og jeg har hatt samme problemet med en XP2500 på et MSI Nfoce 2 kort med den nye southbridgen. Problemet var det at minne ikke ville kjøre dual, så jeg byttet med noen andre og da funket d. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 eller dersom du har et hk som meg, bios-upgrade gjør at de nyere xp cpuene fungerer (333fsb), men det vil ikke fungere med mindre man har pc2700 eller kjappere minne, jeg har 512MB PC2100 minne og kan foreløpig glemme å oppgradere til en slik cpu edit: oj, så ikke linken til dine maskiner... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 Ok, kansje jeg må forklare enda mere. Den 2600+ som jeg hadde knust coren på kjørte i ca 2 mnd. Helt fint, på 333 bus og med dual ram som kjørte på 400. Den slutta og funke etter at jeg hadde kjøpt en shim(som forsåvidt ikke passa), da måtte jeg av med kjøleren og så når jeg satt på igjenn funka ikke makskina(feil som beskrevet i første post, og nei; jeg tok ikke og satt på den shimen som ikke passa) Og som jeg sa i første posten, jeg har også prøvd andre rambrikker(både pc2100 og pc2700 i tillegg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå