Gå til innhold

Amentio vil gi meg mindre penger,eller dårligere vare på retur!

nemizz

Anbefalte innlegg

Saken er at jeg hadde et par med Crucial BallistiX Tracer 1066MHz, 1gb minnebrikker, men så gikk de istykker. Nå som jeg har returnert de, vil de enten gi meg et par med Crucial BallistiX 1066,1gb. Eller pengene tilbake på nåværende verdi. Grunnet at de ikke lenger selger BallistiX Tracer. Prisen på rammen har gått veldig ned siden jeg kjøpte mitt sett. Jeg betalte 762kr, nå vil de enten gi meg et Crucial BallistiX sett, eller 320kr igjen. BallistiX, som ikke har de (harry :blush: ) lysene, kostet 100-200kr mindre på den tiden som jeg kjøpte. Er dette rimlig? Etter min mening burde jeg få 762kr, eller et valgfritt sett i retur(noe som passer mitt hk) til en pris UNDER 762kr. 

Er det noen lover osv. som sier noen om retur når de har sluttet å selge returvaren?

Hva mener dere? Og hva kan jeg forlange?

(Ja, jeg vet det, sorry for at det ble rotete :ermm: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke prisen som er viktig ved omlevering, men spesifikasjoner. Nå vil eg tro de fleste vil påstå at disse to varene er såpass like at det blir godkjent. Men, dersom lys var et viktig argument for å kjøpe de så må enten butikken skaffe nye med lys eller heve kjøpet.

Så, om du får velge noen andre i fra butikken, vil du velge noen med lys? Om du ikke ville valgt noen med lys så vil eg påstå at butikken oppfyller kravene til omlevering.

Men, dersom butikken hever kjøpet så skal du ha tilbakebetalt kjøpssummen + utlegg ved retur. Evnt skal du ha kjøpssummen - bruksfradrag + renter + utlegg ved retur. Her kan du ikke avvises med dagens verdi.

Lenke til kommentar

*offtopic* Jeg vil egentlig ikke ha lys på de, liker ikke lenger pc som lingner på et juletre :p *offtopic*

Men om de ikke kan skaffe minnebrikker som er like til de jeg sendte inn/jeg kjøpte for 1,5 år siden, så har jeg KRAV(?) på å få tilbakebetalt kjøpssummen?

(Jeg syntes nemlig det er litt på kanten at hvis jeg ville heve kjøpet fikk jeg dagens verdi, på noen andre brikker som har en smule mindre verdi)

Lenke til kommentar

Aha! takker for svarene, dette forklarte mye, nå skjønte jeg også hva bruksfradrag betydde :thumbup:

Vet du hvor mye det blir i trektfra iforhold til hvor lenge jeg har hatt dem?(x) En formel eller noe, og hvor mye renter jeg får? Eller er dette noe butikken skal ha greie på?

Uansett er det greit å vite ;)

Lenke til kommentar

hmm, så om de leverer ram med nesten like spesifikasjoner så har de klart å omlevere. Jeg var ikke helt kjent med uttrykket omlevering!

Da snakker jeg med de, og spør om hvor mye det blir for: kjøpssummen - bruksfradrag + renter

edit: fant en aktuell artikkel, tror jeg har fått svar på det meste nå: http://forbrukerportalen.no/faq/omlevering_pc

Endret av nemizz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...