Benedicte2 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hei, jeg har nettopp startet mitt tredje år på VGS, og skal den påfølgende høsten ha et særemne hvor jeg leser 2-3 bøker av en forfatter. Så da lurte jeg på om noen hadde noen anbefalinger? Jeg er ei jente på 17 år som liker litt spenning og kjærlighet/romantikk når det gjelder bøker, men er forsåvidt åpen for alle slags forslag (så lenge de er seriøse)for jeg trenger virkelig hjelp her! Jeg har tenkt litt på Anne Karin Elstad's bøker "For Dagene Er Onde", "Sitt eget liv" og "Senere Lena". Jeg har og tenkt litt på Anne B Ragde's bøker "Berlinger Poplene", "Eremitt Krepsene" og "Ligge i grønnge enger". Noen som har noen erfaringer med disse bøkene? Setter pris på svar, jeg begynner å bli en smule stresset... Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hei, jeg har nettopp startet mitt tredje år på VGS, og skal den påfølgende høsten ha et særemne hvor jeg leser 2-3 bøker av en forfatter. Så da lurte jeg på om noen hadde noen anbefalinger? Jeg er ei jente på 17 år som liker litt spenning og kjærlighet/romantikk når det gjelder bøker, men er forsåvidt åpen for alle slags forslag (så lenge de er seriøse)for jeg trenger virkelig hjelp her! Jeg har tenkt litt på Anne Karin Elstad's bøker "For Dagene Er Onde", "Sitt eget liv" og "Senere Lena". Jeg har og tenkt litt på Anne B Ragde's bøker "Berlinger Poplene", "Eremitt Krepsene" og "Ligge i grønnge enger". Noen som har noen erfaringer med disse bøkene? Setter pris på svar, jeg begynner å bli en smule stresset... Twilight bøkene høres ut som en bra serie for deg. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Då eg hadde særemnet mitt, måtte vi velje eit emne, ikkje ein forfattar. Må du verkeleg lese tre bøker av same forfattar? Og er det avgrensa til å gjelde norske bøker og forfattarar, eller kan du velja fritt? Hei, jeg har nettopp startet mitt tredje år på VGS, og skal den påfølgende høsten ha et særemne hvor jeg leser 2-3 bøker av en forfatter. Så da lurte jeg på om noen hadde noen anbefalinger? Jeg er ei jente på 17 år som liker litt spenning og kjærlighet/romantikk når det gjelder bøker, men er forsåvidt åpen for alle slags forslag (så lenge de er seriøse)for jeg trenger virkelig hjelp her! Jeg har tenkt litt på Anne Karin Elstad's bøker "For Dagene Er Onde", "Sitt eget liv" og "Senere Lena". Jeg har og tenkt litt på Anne B Ragde's bøker "Berlinger Poplene", "Eremitt Krepsene" og "Ligge i grønnge enger". Noen som har noen erfaringer med disse bøkene? Setter pris på svar, jeg begynner å bli en smule stresset... Twilight bøkene høres ut som en bra serie for deg. Twilight-bøkene er ikkje bra for nokon som helst, spør du meg. Lenke til kommentar
Benedicte2 Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Jeg må velge bøker fra samme forfatter, og forfatteren må være norsk så Twilight-bøkene er uaktuelt. Dessverre! Lenke til kommentar
Benedicte2 Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Anyone??? Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Wow, mye har forandret seg siden i fjor. Da fikk vi velge tre forfattere, to utenlandske, en norsk og et tema. Skrev 7 data sider på særemne >.< det var stress. Men nok OT. Av det du har sagt, så vil jeg si at det eks. av Anne Karin Elstad ville ha passet. Du trenger ikke å føle deg stresset allerede. Dere får en tid på å lese disse bøkene. Vi fikk 3 mnd, dvs 1 mnd for en bok, inkudert alt arbeidet med den(analysere, vurdere, notater osv.) og det var mer enn nok. Jeg ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar
Benedicte2 Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Tusen takk for svar:) De bøkene jeg nevnte ovenfor er bare noen eksempler som jeg har tenkt litt på, er åpent for alt annet og. Jeg var kanskje mest for Anne Karin Elstad selv, helt til læreren min sa at hun var dødskjedelig å analysere.. Vi har 2 uker på å lese den første boken og levere inn et referat fra den. Lærerne på min skole er tydeligvis veeeeeeeeldig annerledes enn andre.... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Må du lese bøker? Når eg hadde særemne så kunne vi også velge media. Sjølv hadde eg ein muntlig presentasjon om reklame før og no. Presentasjonen var gjort unna på 20 min, forberedelsane tok ikkje meir en nokre timar, og sidan karakteren eg fekk også var god så angrer eg ikkje på at eg valgte dette fremfor bøker og ein heil dag med nedskriving av besvarelsen. Dei som valgte bøker måtte lese desse og deretter bruke ein heil dag på skulen med å skrive særemnet for hand. Lenke til kommentar
Benedicte2 Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Må du lese bøker? Når eg hadde særemne så kunne vi også velge media. Sjølv hadde eg ein muntlig presentasjon om reklame før og no. Presentasjonen var gjort unna på 20 min, forberedelsane tok ikkje meir en nokre timar, og sidan karakteren eg fekk også var god så angrer eg ikkje på at eg valgte dette fremfor bøker og ein heil dag med nedskriving av besvarelsen. Dei som valgte bøker måtte lese desse og deretter bruke ein heil dag på skulen med å skrive særemnet for hand. Vi må lese bøker ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå