Gå til innhold

Sliter med å selge laptop. Tips for å få solgt den?

Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop som jeg vil selge. Jeg bruker den ikke og jeg kunne tenke meg en stasjonær PC. Jeg har prøvd å selge den en stund, men jeg blir ikke kontaktet av noen :( Hvor bør jeg legge den ut for salg, og hva kan jeg gjøre for å få noen interessert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

* Legg den ut flere forskjellige steder? Finn og QXL f.eks?

* Ta mange, og gode bilder. Så kunden får sett bilder av hele laptopen.

* Gå litt og litt ned i pris, viss du ikke får solgt den.

* Gi så mye som mulig info om den. Om den er kjapp, og god å bruke?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

1) Jeg har prøvd å legge den ut på finn, QXL og bruktmarkede.

2) Jeg har ikke vist bilder som viser 360 grader av den, det kan jeg gjøre.

3) Har prøvd litt forskjellig pris, sist prøvde jeg med 5500kr på QXL (jeg fikk 6000kr som prisforslag her på forumet).

4) Jeg har oppgitt spesifikasjoner og tilkoblingsmuligheter. At kvittering og original embalsje følger med. Jeg har også skrevet at jeg ikke har opplevd noen problemer med den, batteriet er lite brukt og at jeg har brukt den til spill x.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Markedet bestemmer og med mindre maskinen din slår de billigere netbooks på flere punkter, er ikke den verdt de 6000.

Evt, bare glemme pengene du kunne fått for den og finne et nytt bruksområde for den.

Når ingen kjøper er det mest for at det ikke er verdt prisen i forhold til en ny.

Ingen som gidder å spare 500 på en gammel maskin med usikkerheten det medfører.

Kanskje en tusenlapp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Finn.no er ekstremt mye bedre enn QXL. Når det gjelder PCer, vil alltid brukpris ligge ekstremt mye lavere enn nypris pga usikkerhet etc.

Lenke til kommentar

Feilen mange gjør når de skal selge bærbar brukt er at de tror de sitter på gull mens de i realiteten prøver å selge gråstein.

Innse at du aldri vil få igjen i nærheten av det du gav for den; og kutt prisen. Kansje får du solgt, og funker ikke det, kutt prisen igjen.

Det har blitt værre å selge brukte bærbare etter netbookene inntok markedet, plutselig er terskelen for å få råd til ny pc så liten at bruktmarkedet blir mindre atraktivt.

Lenke til kommentar
Spesifikasjoner for pcn?

Kjøpt november 08.

Model: Zepto Nexus A15

GPU: 9650M GT 512MB GDDR3

Skjerm: 15.4” WXGA (1280x800)

CPU: C2D P8400 2,26 GHz

HDD: 250 GB (5400RPM)

RAM: 4 GB (2x2GB DDR2 PC6400 800MHZ)

Batteri: 9 Cell

Nettverkskort: Zepto Zpro2 BGN 300Mbit

Vekt: ca. 2.8 kg med batteri

Takk for alle svar. Jeg får vel kanskje prøve å kutte prisen enda mer, hvis jeg da ikke heller finner noe annet å bruke den til (slik som en foreslo).

EDIT: Jeg vil bare legge til at jeg vært åpen for prisforslag også, men jeg har ikke fått noen.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Måtte bare le litt av topic :D

Selger du den billig nok, så får du solgt den ;)

Hadde du oppgitt spesifikasjoner og kanskje modellnummer på din bærbare, så kanskje folk her kunne hjelpe deg med å finne en real pris.

som sagt før her i tråden: Ikkje forvent at du skal tjene på å selge en brukt bærbar pc.

Hvor lenge du har hatt pc'en har også mye å si for prisen. Hvor mye du har brukt den er uvesentlig igrunn.

Edit:

Litt sent, men men :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg får iallfall mer hjelp denne gangen, kanskje jeg får mer hjelp med prisforslag også :)

Noen som har noen gode tips til hva jeg eventuelt kan bruke laptopen til, bortsett fra film/spill/surfe/skrive?

Endret av Kake24
Lenke til kommentar
Jeg får iallfall mer hjelp denne gangen, kanskje jeg får mer hjelp med prisforslag også :)

Noen som har noen gode tips til hva jeg eventuelt kan bruke laptopen til, bortsett fra film/spill/surfe/skrive?

Gi pc'en bort til lillesøstra di eller lillebroren din hvis du har noen da :D

Lenke til kommentar

Det er en bra pc du selger,men markedet for brukt er nok ikke tilstede i det prisleiet du håper på dessverre. Selv om din pc er bedre enn "naboen" som kanskje selger sin for 4000,- så ser ikke folk flest noen større gevinst i å punge ut 1000 kroner ekstra. Jeg ville prøvd 4500,- så gått raskt ned til 4000 om responsen uteble 3-4 dager.

Lenke til kommentar

Da kan den andre tråden stenges. Jeg fikk mye bedre respons her :) Jeg skrev i innlegg 3 at jeg hadde fått 6000kr som prisforslag her på forumet. I denne tråden ville jeg først og fremst få salgstips.

Jeg kunne forresten ha gjort om den andre eldre tråden, men det tenkte jeg ikke på før jeg postet :blush:

jornboss: Jeg fikk hjelp fra en person (takk til deg forresten), det kan da ikke være så farlig å få høre meningene og tips fra flere brukere?

Endret av Kake24
Lenke til kommentar
Da kan den andre tråden stenges. Jeg fikk mye bedre respons her :) Jeg skrev i innlegg 3 at jeg hadde fått 6000kr som prisforslag her på forumet. I denne tråden ville jeg først og fremst få salgstips.

Jeg kunne forresten ha gjort om den andre eldre tråden, men det tenkte jeg ikke på før jeg postet :blush:

jornboss: Jeg fikk hjelp fra en person (takk til deg forresten), det kan da ikke være så farlig å få høre meningene og tips fra flere brukere?

Nei det er ikke farlig, men du kunne vel ha fortsatt i den tråden? Det er tonnevis med intetsigende tråder her inne - finn en bærbar til maks 5000 til en student feks. Hadde noen trådstartere brukt tto minutter ekstra så hadde vi spart mange tråder her - og kanskje fått til bedre hjelp til alle?

Når det er sagt så er det en fin PC, men skjermen er for dårlig for mange. Den er verdt 6K, men når du ikke får solgt den så er det bare noen få muligheter - tålmodighet, behold den selv eller senk prisen. Det hjelper ikke på salget å finne ut fra 220 personer om verdien på din PC er a, b eller c? Verdien er allerede blitt fortalt. Du får allikevel ikke solgt den pga for høy pris.

EDIT: den PCen i linken til PS data kan ikke sammenlignes med din PC. Din PC er mye mye bedre enn den. Sammenligningen er nesten useriøs, bare for å informere deg om det.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...