masterboy Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Satser på at jeg er kommet på riktig plass.... Spørsmålet er hva som er grensen for hvor stor en nettverkstasjon som monteres i XP kan være? Bakgrunnen er at det meste av lagring hjemme hos meg foregår på filserver som kjører linux. Diskene i serveren står i RAID 5. Saken er at nåværende opplegg snart er fult (157GiB igjen) og det må planlegges utvidelse. Planen er å kjøpe 6stk 2TB disker og sette dem i Raid 5. Jeg vil dermed få en kapasitet på 10TB eller vel 9,etellerannet TiB. Det er jo som kjent enklest å kline til for fremtiden med en gang når det gjelder RAID. Tror jeg og dama besitter ca 5 lappiser og nettpcer med XP som Os. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Det burde gå greit. Finnes ingen grense så vidt jeg kjenner til. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Så det er bare å få raidet opp å gå, legge inn et ord eller to i smb.conf og så er jeg oppe og rocker? Håper forresten ASUS K8N-E Deluxe støtter 2TB disker.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå