Gå til innhold

[Løst]Iphone, netcom simkort virker ikke? har jailbreaket, kjøpt i nederland

Anbefalte innlegg

''My iphone was unlocked...and i think i might of retored it when i tryed to download itunes music on it..so then it was saying insert sim card ( i was using a tmobile sim card) so then i tryed to unlock it again...and it just froze on the sign screen saying plug into itunes..and itunes no longer recongized my phone.. so now i cant get out of the screen...it dont say insert sim anymore..its just froze..what did i do!!!!!!!!

please hellllp me!''

dette er noe jeg fant på nettet forklarer problemen min bra! på en måte hvertfall.

når jeg tar ut sim kortet står det at jeg må ta det inn når jeg tar det inn også kobler den til på itunes med usb porten står det dette på itunes ( se på bilde )

hva må jeg gjøre:S ingenting funker? prøvde å restarte iphone med å holde inne de knappene og sånt, men ingenting funker :S please hjelp!

post-171924-1250690740_thumb.jpg

Endret av Birry-boy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må vel jailbreake den siden den sikkert er låst til en Nederlandsk operatør, og dermed står det i iTunes at SIM-kortet ikke er gyldig etter at du oppgraderte.

For å jailbreake, så kan du følge denne guiden.

Har du noen spørsmål, så bare spør :)

Lenke til kommentar
Hvilken modell er det, og er den kjøpt i Norge?

den er kjøpt i nederland og er iphone 8GB.

men jeg brukte jo netcom simkortet først, men når jeg skulle oppdatere den via itunes etter det klikket den

jeg kan vell ikke si at jeg er veldig god til sånt. men guiden på den siden, der står det ingenting om jailbreaking? eller skal jeg bare følge hele greien på den siden så vil den funke?

Lenke til kommentar
Jo gå inn på den siden, trykk på den modellen du har, og velg jailbreak-metode. Anbefaler Redsn0w.

nå har jeg gjort alt som var på den siden og nå virker iphonen min, men sim kortet virker ikke. hvordan skal jeg fikse den da?

takk for hjelpen foresten :D

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Du må vel jailbreake den siden den sikkert er låst til en Nederlandsk operatør, og dermed står det i iTunes at SIM-kortet ikke er gyldig etter at du oppgraderte.

For å jailbreake, så kan du følge denne guiden.

NB. Jailbreak'ing fjerner ikke operativlåsen, slik jeg har forstått(?) Dette gjøres vha ett av to programmer for 2. generasjon iPhone 3G:

- Windows-brukere: redsn0w

- Mac-brukere: PwnageTool og redsn0w

(Artikkelforfatteren hos ifon.no anbefaler Redsn0w for både Macintosh- og Windows-brukere.)

Unlock = Fjerne operativlåsen for bruk av SIM-kort fra andre nettverksleverandører.

Jailbreak = åpner opp filsystemet i OS slik at tredjeparts-programvare kan legges inn på telefonen.

Anbefaler også sidene til iFon Norge; http://www.ifon.no/forside

og for ordens skyld; http://iphone-unlock-scam.blogspot.com/200...l?apid=A101725C

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...