Morits Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Heisann, Denne søte lille feilmeldingen driver å dukker opp i scriptene mine, og jeg sliter med å finne ut hvorfor. Der er ikke altid den samme feilmeldingen som kommer. Jeg har også sett: Cannot access property started with '' og: Call to undefined function èø0À¯5rce() Vel og merke altid i samme linje/fil. Koden feilmeldingen peker til er som følger: if(is_resource($this->fp)) når feilmeldingen dukker opp kræsjer også apache (php 5.2.8) så regner med at det er en bug i php. Men uansett burde være mulig å finne ut hvorfor? Noen som har noe tips om hvordan jeg kan finne ut hva som forårsaker dette? eller hvordan jeg kan få mer informasjon om kræsjen? Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Dersom Apache krasjer, er det mest sannsynlig at scriptet looper om og om igjen.. Feilen ligger i den funksjonen som fp kaller Lenke til kommentar
Morits Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Så vidt jeg vet er det ikke noen infinite loop i koden vår der. Linjen feilmeldingen peker til er en ren php funksjon (is_resource). $this->fp er en variabel som enten skal være null eller en resource returnert fra fopen(). Det jeg synes er rart er at feilmelding klager på undefined function (null) eller et rart merkelig navn eks: "èø0À¯5rce" som du ser de 3 siste bokstavene stemmer med is_resource, men resten er korrupt. Kanskje også verdt å nevne at dette er i en destructor. og hele funksjonen ser slik ut: function __destruct() { if(is_resource($this->fp)) fclose($this->fp); } Jeg har liten erfaring med å debugge kræsjer. Noen som vet hvordan jeg kan logge/printe en crashdump eller liknende? så jeg kan få litt mer informasjon om hva som skjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå