GLN Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg klarte å gjøre en feil ved sist formatering, og fikk installert windows 2 ganger. Slettet den ene windowsen, men nå når jeg skruer på pcen må jeg sitte å trykke på pil ned tasten, slik jeg kommer til en meny der jeg kan velge hvilken windows jeg vil boote. Vis jeg ikke trykker pil ned tasten så booter den automatisk den windowsen som ikke fungerer. Kommer opp en melding om at system32.dll fila mangler, og kan derfor ikke starte opp. Hvordan kan jeg få den defekte windowsen helt bort? Så jeg slipper å campe på tastaturet hver gang jeg skruer på pcen. Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Prøv å resette bios. Men må vel trolig formatere på nytt Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Prøv å resette bios. Men må vel trolig formatere på nytt Oksebæsj ... Den boot-menyen trådstarter ser kan enkelt editeres i Windows XP - dersom det er det det er snakk om. (Det hjelper ofte å skrive litt mer enn "Windows" ...) Høyreklikk på "My Computer", velg Properties, velg deretter Advanced. I ruten 'Startup and Recovery', klikk på Settings. I vinduet som kommer opp, klikk Edit-knappen. Fjern den linjen som har med den gamle, ødelagte Windowsinstallasjonen å gjøre. Save, Exit, og OK til du er ferdig. Reboot. Hvis du gjør noe feil kan det hende maskinen ikke starter. (Har ikke tid til å gi det inn med teskjer akkurat nå.) Når du klikker på Edit-knappen, er det boot.ini-filen som åpnes. Den ligger vanligvis i C:\ - ta gjerne en backup av den før du begynner -, men hvis du har installert Windows XP noen ganger, så kan det vel hende du har slike filer på mer enn en disk for alt jeg vet. Derfor er det sikrest å gjøre det slik jeg beskrev ovenfor. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Takk for hjelpen nebrewfoz! Skal prøve det senere, hører du ikke noe ifra meg så er problemet fikset. Beklager at jeg bare skrev windows, tenkte ikke så langt, men det gjaldt XP ja. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ah, msconfig ... Jeg glemmer alltid hvor slagkraftig den lille rakkeren kan være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå