Gå til innhold

Geforcefx 5900 ultra! for godt til å være sant? ja?

Anbefalte innlegg

Å jukse med å bevist gjøre grafikken dårligere for å få høyere benchmark tall er ikke å optimalisere. Dette er for dårlig av nVidia.

Men fremdeles tror jeg at FX 5900 Ultra er raskere enn Radeon 9800Pro

, men så koster Ultra 5900 "litt" mer enn radeon 9800pro og da.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, men jeg finner det litt lite troverdig uten at jeg får se link til en siden som selger til den prisen...

Eksempelvis så overpriser KomplettData veldig før de får inn varene. GeForce FX 5900 Ultra skal ifølge nVidia også koste 499$

Lenke til kommentar

Foreslår at de tar ein tur til www.hardocp.com og les det Kyle skreiv om dette..

First off it is heavily rumored that Extremetech is very upset with NVIDIA at the moment as they were excluded from the DOOM3 benchmarks on Monday and that a bit of angst might have precipitated the article at ET, as I was told about their research a while ago. They have made this statement:

"We believe nVidia may be unfairly reducing the benchmark workload to increase its score on 3DMark2003. nVidia, as we've stated above, is attributing what we found to a bug in their driver."

Finding a driver bug is one thing, but concluding motive is another.

Conversely, our own Brent Justice found a NVIDIA driver bug last week using our UT2K3 benchmark that slanted the scores heavily towards ATI. Are we to conclude that NVIDIA was unfairly increasing the workload to decrease its UT2K3 score? I have a feeling that Et has some motives of their own that might make a good story.

Eg stoler ein god del meir på hardocp, en eg gjer på exremetech... men døm sjølv :shrug:

Lenke til kommentar

Både Radeon 9800 pro 256MB og GeforceFX 5900 Ultra har anbefalt utsalgspris på $499. At noen prøver å ta overpris er vel ikke nVidia sin feil.

Dessuten har spill benchmarks vist at FX5900 er bedre enn ATI kortet, og at scoren i 3dmark gir et relativt riktig bilde av hvordan kortene yter i forhold til hverandre. Det er nok ikke bare nVidia som optimaliserer drivere til 3dmark.

Lenke til kommentar
Dessuten har spill benchmarks vist at FX5900 er bedre enn ATI kortet, og at scoren i 3dmark gir et relativt riktig bilde av hvordan kortene yter i forhold til hverandre. Det er nok ikke bare nVidia som optimaliserer drivere til 3dmark.
Etter det jeg har lest så er ATI fortsatt bedre i noen tester, men da bare når de kjører AA. Det som jeg finner mest intressangt er at i stort sett alle tester knuser nvidia ati i 1600x1200 oppløsning, lurer på hvorfor det...at nvidia taper mye på AA er jo akseptert faktum, men er det slik at ati taper mer på og kjøre høy oppløsning :shrug:
Lenke til kommentar

Det Gainward geforce fx kortet på komplett til 7000-8000 kr tror jeg inneholder Gainwards cool fx, et firewirekort med lyd eller no sånt. DEt kortet uten Cool fx koster ca 5700 kr. Når Asus osv lanserer sine geforce fx 5900 ultra kort kommer de ikke til å koste mer ca 4500 kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...