Gå til innhold

Geforcefx 5900 ultra! for godt til å være sant? ja?

Anbefalte innlegg

De fleste ser på ati som en produsent med masse driverbugs og buggete kort og Nvidia som en produsent av raske og stabile kort med gode drivere

hva skjer når nvidia bugger driverne med vilje for å få bedre 3dmark score? :lol::lol::lol::lol:

http://www.extremetech.com/article2/0,3973...,1086025,00.asp

nvidia = dårlige tapere? de sier at det er "driver feil" men kan det være en "driver feil" viss det gir bedre 3dmark resultater?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

syntetisk benchmark = ikke alltid en ting som viser ytelsen slik det blir i spill (snakker om 3DMark)

Ja, både ATi og nVidia har optimatisert driverne sine for benchmarks. Jeg tror og håper at de nå innser at benchmarks som 3DMark får mindre troverdighet, og slutter med dette.

Det stemmer, nVidia skrev det selv at de optimatiserte ÈN driver for å bevise hvor lett det er å få høyere score i 3DMark.

Game-benchmarks har jeg mer sansen for nå.

Lenke til kommentar

Skal bli spennende og se hvordan Aquamark3 blir, forhåpentligvis har ikke hverken nvidia eller ati optimalisert ytelsen for denne enda :) Aquamark bruker også en grafikkmotor fra et spill, noe som burde gi en litt mere relevant score.

Lenke til kommentar

Husker nå en liten ATI+Quake affære for noen år siden, alle fusker, det er bare snakk om hvem som blir tatt :D

Uansett, blir godt å få en arvtaker til geforce4 nå, FX ble lissom ikke helt tingen og ATI er vi hvis flere som ikke orker.

Lenke til kommentar

Å jukse med å bevist gjøre grafikken dårligere for å få høyere benchmark tall er ikke å optimalisere. Dette er for dårlig av nVidia.

Men fremdeles tror jeg at FX 5900 Ultra er raskere enn Radeon 9800Pro

Lenke til kommentar

Høres lurt ut det som står i artikkelen her, å benchmarke mens man spiller selve spillet! Og ikke spill som det allerede finnes optimatiserte drivere for, men "random" games, mange forskjellige, slik at nVidia, ATi og andre blir nødt til å tweake driverene for SPILLET i stedet for benchmarks, slik at vi får noe nytte ut av drivertweakinga :wink:

Lenke til kommentar
Skal bli spennende og se hvordan Aquamark3 blir, forhåpentligvis har ikke hverken nvidia eller ati optimalisert ytelsen for denne enda :) Aquamark bruker også en grafikkmotor fra et spill, noe som burde gi en litt mere relevant score.

det er selvfølgelig en fordel hvis driverene er optimalisert, hvis de ikke er det, kan du jo se på hvordan cat 3.4 går sammen med doom 3 (10fps)

Når det i tillegg er en grafikk motor fra et spill er det veldig bra om de er optimalisert.

Det som ikke er bra er når det går utover grafikken når man "optimaliserer"

- da er det juks

Lenke til kommentar
lol, at nvnews er nvidia vennlige burde vel ikke være en overraskelse, og at dem går hardt ut mot nvidia er vel fordi de vil fremstå som impartiske...

Det er bare at de fleste liker ikke juks og akkurat nå så blir Nvidia grillet på snart samtlige hardware forum.

Rart at ikke Hardware.no poster dette på hovedsiden sin,for mye pro NV??

Lenke til kommentar
Det er bare at de fleste liker ikke juks og akkurat nå så blir Nvidia grillet på snart samtlige hardware forum.  

Rart at ikke Hardware.no poster dette på hovedsiden sin,for mye pro NV??

Hvis de poster noe om det og ikke om noen av ATi sine feil, så blir de vel for mye PRO ATI?? :wink:

*JUBLER@quote* html var av i profilen min *ler* jaja...

Lenke til kommentar

5900 kortet kommer vel til å koste en del mer enn Radeon 9800 ?

Jeg kommer til å kjøpe meg et radeon kort neste gang jeg skal ha skjermkort regner jeg med :) har ikke prøvd ATI før,så det må jo testes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...