Kontorstol Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hei, jeg skal kjøpe meg ny tv, og det blir 46/57", men jeg sitter 2,1m fra der tven skal stå, blir dette for nært? Bør jeg kjøpe en 42"? Tven skal hovedsakelig brukes til filmer og spill i full HD. Lenke til kommentar
deum Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hei, jeg skal kjøpe meg ny tv, og det blir 46/57", men jeg sitter 2,1m fra der tven skal stå, blir dette for nært? Bør jeg kjøpe en 42"? Tven skal hovedsakelig brukes til filmer og spill i full HD. jeg satt ca 1,5m fra en 42" over en ganske lang periode ( når jeg bodde hjemme) å det gikk helt fint for meg. så det burde vell gå , men sånn helesemessig og for øynene skal du vell egentlig sitte lengere unna. Hentet ut fra http://www.elmag.no/index.php?page_id=64&article_id=3955 "– Det er et par ting som preger markedet. For det første er forbrukeren blitt klar over at det er store kvalitetsforskjeller, og det ser ut som de er villige til betale for denne. En 42 tommer plasma-TV er i ferd med å bli folke-TVen størrelsesmessig, og det selges stadig flere 50 og 60 tommere. Tidligere hadde man retningslinjer for hvor langt man skulle sitte unna TVen. Japanerne forsker mye på dette, og det er stort sett to ting som avgjør hvor nær man skal sitte: man bør helst slippe å vri på hodet for å få med det som skjer på skjermen, og TV-bildet må se bra ut. På en 42 tommer snakker man om et par meter, på en 50 tommer en halvmeter ekstra. TVene er stort sett ti centimeter dype uansett størrelse, og derfor mye mer plasseringsvennlige enn tidligere, sier Barthold." Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Dette er smak og behag. Selv kjøpte jeg meg nylig en 46" Plasma og sitter ca 2-2,5m fra tven. Syntes bildet er akkurat passe stort. Hadde tidligere en 37 på samme avstand og syntes det var greit der og da, nå ser det bare latterlig lite ut, film opplevelsen ble mye bedre med ny tv Når man ser film så får man stort sett en sort stripe oppe og nede uansett og da blir bildet kun 43" stort. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Da blir det nok 47" på meg. Takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå