gtfossum Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg vurderer å kjøpe en Qnap TS-209 II, men i spesifikasjonene står det at denne bare er forberedt for å støtte fildeling på Windows og Mac. Pro versjonen er forberedt også for fildeling på Linux/Unix system. Betyr det da at jeg vil få problemer med å overføre filer fra min Linux maskin hjemme til den ordinære versjonen? Lenke til kommentar
oldis Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Jeg vurderer å kjøpe en Qnap TS-209 II, men i spesifikasjonene står det at denne bare er forberedt for å støtte fildeling på Windows og Mac. Pro versjonen er forberedt også for fildeling på Linux/Unix system. Betyr det da at jeg vil få problemer med å overføre filer fra min Linux maskin hjemme til den ordinære versjonen? Vil anta at du kan bruke Samba under linux for å få tilgang til stasjonens windows shares. Linux bruker vanligvis NFS for sharing, og det krever at det kjører en NFS server på Qnap'en. Men som sagt: Burde kunne koble opp vha Samba, men sjekk det med produsent/leverandør... De har kanskje et supportforum som kan hjelpe? Edit: formulering.. Endret 19. august 2009 av oldis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå