fatcamper Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hei. Har installert ett nytt eksemplar av windows xp pro. Etter jeg hadde installert drivere og div programmer til maskinen meldte jeg den inn i domenet og skrudde av maskinen. Problemet er at jeg glemte å lage en adminstratorbruker på denne pcen før jeg meldte meg inn i skolens nettverk. Noen som vet hvordan jeg kan få laget en adminbruker nå? Takker for svar på forhånd Mvh IKT lærling. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 logg av domenebrukeren, i rullegardinlisten velger du datamaskinen din. Så skriver du et brukernavn som er lokalt på maskinen. Når du har logga på som en lokal admin går du til kontrollpanel->brukere og legger til en bruker, da velger du brukernavn -> samme som du har i domenet, og skriver inn domenenavn i den andre boksen. I neste vindu velger du administrator. Når det gjøres på denne måten vil brukeren bare være lokal admin på den spesifikke pcen. Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 ok, takk for det=) skjønte det bedre nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå