Gå til innhold

Implementering av ny kode, trenger tips

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en nettbutikk og skal implementere noe ny kode i eksisterende filer i forbindelse med en oppgradering. hvilke programmer er best når det gjelder denne typen jobb.

Eksempel er at det har kommet til noe ny kode en eller annen plass i filen som jeg har fra før, men jeg kan ikke laste opp den nye filen som jeg har fått tilsendt fordi den er en standard fil og jeg har gjort endringer i koden som jeg allerede har.

Ble muligens ikke så bra forklart, har søkt litt på google etter code compare, men vet ikke hva som fungerer best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtte ideen om versjonshåndtering, men hvorfor benytte SVN til det? Personlig mener jeg SVN er versjonshåndteringens MySQL. Populær bare fordi «alle andre bruker det, og derfor må det være best». Det vil være betydelig enklere (og langt raskere) å bruke Mercurial i og med at man blant annet ikke trenger å sette opp en server. Integert i et IDE som f.eks. Eclipse er det bare å starte et nytt prosjekt, skru på Mercurial for prosjektet og jobbe med repoet som om du er online uansett hvor i verden du er selv uten internett. I tillegg er det faktisk mulig å gjennomføre både branch og merge i praksis i Mercurial (hvilket er den svært befriende fordelen med en desentralisert modell). Finnes mer info om Mercurial her og her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...