Gå til innhold

«Dette er en muslimsk bydel» i Oslo, til et homofilt par.

fox

Anbefalte innlegg

En ganske enkel måte å løse vold mot homofile på grønland hadde kanskje vært å sende alle homofile i oslos kampsport-klubber dit i en organisert demonstrasjon på kveldstid og få de til å leie rundt i bakgater... :ph34r:

Den var kanskje litt slem...

Jeg føler meg litt ignorert her, jeg postet 2 innlegg som det virker som alle hoppet elegant over :(

Jeg mener vi burde få i stand en ordning for å få deportert alle invandrere som begår vold, alvorlige kriminelle handlinger (f.eks. som gir fengsel over 3-6 mnd), og organisert kriminalitet. Jeg vet det er mange som vi ikke har lov til å deportere pga meneskerettigheter og diverse konvensjoner, men vi burde i alle fall deportere alle vi har lov til. I tillegg mener jeg vi burde bakgrundssjekke alle invandrere vi har mulighet til for slike ting og nekte de som har gjort slike ting inngang.

Jeg vet ikke om det er mulig, men det hadde kanskje gått ann å få i stand en form for kontrakt alle flyktninger som skal inn i norge må skrive under på at dersom de blir tatt i å bryte landets lover som gir strafferamme over en viss tid aksepterer de å bli frivillig deportert til hjemlandet. Hvis de faktisk flykter fra forfølgelse og død i hjemlandet burde det vell være en liten sak å innfinne seg i lovene i landet som redder deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[uakseptabelt uansett. Dessuten er jo nordmenn stort sett lovlydige.

Pakistanere også. Unntatt de som kjører drosje, tydeligvis. Men det er en annen diskusjon, som vi har hatt mange ganger før. Vi kjenner statisikkene: Av 1000 nordmenn er 997 lovlydige, av 1000 pakistanere 993. (Alvorlig kriminalitet da, ikke fartsbøter...)

Geir :)

Beklager å stjele en statistikk her og blåse det opp litt, men i følge disse tallene er det alså over dobbel så stor anndel av pakistanere som av nordmenn som begår alvorlig kriminalitet. 0,3% vs 0,7%.

Alikevell er det under 1% av befolkningen i begge grupper. :)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Kriminalitet til sies, så er dette en hårreisende uttalelse fra en minoritet i Norge. Jeg er glad jeg fortsatt kan si minoritet, enn om jeg kanskje ikke kan det i fremtiden om innvandringen forsetter slik den gjør idag. Det er skremmende at homofile blir forsøkt banket opp ved å gå igjennom Oslo. Det er i så måte ikke noe nytt at denne grupperingen er utsatt, ikke bare fra innvandrere, men disse uttalelsene får meg likevel til å bli bekymret. Det er nå på tide at det muslimske samfunnet i Norge tar et oppgjør med ukulturen i egne rekker, før det ender med drap eller overfall.

Slutt å snakk om å snakke sammen, gjør det. Jeg håper og tror at disse som mener det er greit å banke opp homofile ikke er representative for innvandrerne som helhet.

:)

Lenke til kommentar

Det bør også nevnes at saken er litt blåst opp i nettutgaven.

Dessuten så stod det i intervjuet i dagbladet at han som ble overfalt IKKE ønsket at dette skulle bli en FrP-sak, og at problemet ikke hadde noe med religion eller innvandring å gjøre, men med den ENE personen.

Lenke til kommentar
Hvem i alle dager fikk denne diskusjonen til å handle om rasisme?

Etter min mening er problemet her at noen setter islams regler over Norges lover.

Kansje innvandrere skulle blitt tvunget til å skrive under en kontrakt når de kom til landet om at de var enig i at norsk lov var hevet over religiøse regler og de som sa nei fikk ikke komme.

Og legge til at brudd på kontrakten = deportering ;) (i alle fall om lovbruddet er over en viss alvorlighetsgrad)

Lenke til kommentar
Det bør også nevnes at saken er litt blåst opp i nettutgaven.

Dessuten så stod det i intervjuet i dagbladet at han som ble overfalt IKKE ønsket at dette skulle bli en FrP-sak, og at problemet ikke hadde noe med religion eller innvandring å gjøre, men med den ENE personen.

De må jo passe på hva dem sier når de samtidig går ut med navn og bilde i en av landets største aviser. Du vet, homofobene kan lese de også. ;)

Lenke til kommentar
Kast han ut av landet. Nå.

Det skjer ikke. Saken blir garantert henlagt, og om den mot formodning ikke blir det, får han bare en streng formaning om å ikke gjøre sånt, fy skamme seg :w00t:

Selvfølgelig blir han ikke kastet ut, men hadde det vært opp til meg hadde jeg kastet han rett ut av Norge.

Lenke til kommentar
Kast han ut av landet. Nå.

Det skjer ikke. Saken blir garantert henlagt, og om den mot formodning ikke blir det, får han bare en streng formaning om å ikke gjøre sånt, fy skamme seg :w00t:

Selvfølgelig blir han ikke kastet ut, men hadde det vært opp til meg hadde jeg kastet han rett ut av Norge.

Skjønte det, men måtte bare si det.

Så hvis det stemmer at den allerede er henlagt... ja, det er jo et klart signal om at det er lov å holde på sånn. Dermed kan de gå litt lenger neste gang i å legge beslag på Grønland som muslimsk bydel. De har jo politiets aksept.

Lenke til kommentar

Ser at de vanlige kasusene slenger seg på denne, er så utrolig typisk at slike enkeltsaker tar mange sider, mens større samfunnsproblemer ikke er dekket her engang. Jaja. Vi vet at enkelte muslimer hater homser. Samtidig er det mange fler som aksepterer dem. Selv om å skjære alle over en kam er en lettvint sport, så er det ikke rett.

Kriminalitet til sies, så er dette en hårreisende uttalelse fra en minoritet enkeltperson i Norge.

Fixed :)

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Beklager å stjele en statistikk her og blåse det opp litt, men i følge disse tallene er det alså over dobbel så stor anndel av pakistanere som av nordmenn som begår alvorlig kriminalitet. 0,3% vs 0,7%.

Velkommen til Samfunnskategorien. Skal jeg være helt korrekt, så er det tallet for "ikke-vestlige innvandrere", ikke for pakistanere spesielt. Poenget var at den har vært postet dusinvis av ganger før, blant annet av undertegnede, og at de som sier "Nordmenn flest er lovlydige" vet at det gjelder innvandrere flest også. At mange av Oslos taxisjåfører er pakistanere er i denne sammenheng en statistisk ubetydelig sak.

Lenke til kommentar

Velkommen til Samfunnskategorien. Skal jeg være helt korrekt, så er det tallet for "ikke-vestlige innvandrere", ikke for pakistanere spesielt. Poenget var at den har vært postet dusinvis av ganger før, blant annet av undertegnede, og at de som sier "Nordmenn flest er lovlydige" vet at det gjelder innvandrere flest også. At mange av Oslos taxisjåfører er pakistanere er i denne sammenheng en statistisk ubetydelig sak.

Tusen takk for den første responsen jeg har fått i denne forumdelen. De fleste andre ser ut til å ha dratt en /ignore på meg :p

Jeg er fullstendig klar over at de fleste innvandrere er lovlydige akkurat som de aller fleste norske er, og det har jeg tydelig uttrykt i et par innlegg tidligere. Det jeg ønsker er annerledes og kraftigere reaksjon på innvandrere som begår alvorlige kriminelle handlinger, spesielt da voldlige eller organiserte. Dette gjelder egentlig ikke bare innvandrere, men også nordmenn. Jeg tenkte jeg bare skulle bemerke at selv om statistikken du siterer viser at ikke-vestlige innvandrere generelt er lovlydige så ser tallene du siterer ganske like ut, mens snudd om og satt opp som forhold er det 2,5x...

Mitt forslag for diskusjon var å prøve å få i stand en ordning så alle slike voldlige eller organisert kriminelle innvandrere blir deportert der det er lovlig, og også prøve å få til en ordning så det vil bli mulig å stoppe slike fra å komme inn i landet hvis de har slike ting på rullebladet. I tillegg foreslo jeg å prøve å få i stand en ordning for å lovliggjøre deportering av flere slike. Selv om disse bare utgjør 0,1-0,3% (for å ta et lavt nummer) av alle innvandrere vil det ha et merkbart utslag på det kriminelle miljøet. (er det en tråd for dette, eller er det kanskje saklig å opprette en ny for diskusjon av dette?)

Å slå ned et homofilt par som leier på gaten uprovosert annser jeg som alvorlig kriminelt, i alle fall like alvorlig som å slå ned en tilfeldig person uprovosert, siden slikt vil ha lettere for å gjentas pga holdninger.

Noen som kan sitere strafferammene for å uprovosert slå ned eller banke opp en person?

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Leste nettop på dagbladet om et homofilt par som hadde blitt "banket" når de gikk gjennom grønland i Oslo. Og så kommer en uttalelse fra en av de mange innvandrerne som bor der, at nordmenn bør tilspasse seg deres kultur når vi er i Grønland. Hva søren er dette? Skal vi som er Norske miste makten, og måtte innrette oss etter innvandreres etikk og regler ? Jeg er ikke rasistisk på noen måte, men blir skarpt provosert når innvandrere skal bestemme i et land de har kommet til, de skal ha sitt å si, men når alt kommer til alt så skal vel vi nordmenn bestemme over vårt eget land. Det skulle heller være de som måtte inrette seg etter norsk kultur, og vaner.

Hva synes du ?

Jeg vil ikke at dette innlegget skal virke rasistisk, og det er absolutt ikke meningen bak det.

Nå må folk slutte å være så jævla bekymret for å virke rasistisk. Når det gjelder denne saken har vi all rett til å føle slik vi føler.

Lenke til kommentar
Jeg misliker hvertfall Krekar fordi advokaten hans har kosta norske skattebetalere flere millioner kroner. Men den er grei, slik som du prater kan du værsågod få lov til betale dem selv ;) I tillegg kan du få lov til å dra ned til Irak å prate med familiene til de folka som han har torturert og drept. Så får du værsågod argumentere ovenfor dem hvorfor han skal få lov til å leve i sus og dus i Norge. Fengsel har han tydeligvis ikke engang gjort seg fortjent til...

Grow up ...

Man er hva man spiser? Eller står du kanskje ikke for det du sier? Du kan ikke forvente at vi andre skal gidde å betale for at Krekar skal være i Norge, bare fordi du vil ha han her!

Mangel på motargumentasjon er slettes ikke en god grunn til å synke så dypt at du må anklage andre for å være dårligere enn deg selv. Hvertfall i henhold til alder. Det er barnslig det ;)

I Norge er det ikke slik at "folk får værsågod selv finansiere de ordningene de er for".

Og det er ikke slik at man automatisk skal konfronteres med ofrene, dersom man synes det får være opp til domstolen å fastsette eventuell straff. (Men du står fritt til å agitere for en slik samfunnsorden, om du så vil.)

Jeg er for å la våre demokratiske institusjoner gjøre jobben og ikke overlate denslags avgjørelser til hva noen høylytte personer påstår er hva "folk flest" mener.

Lenke til kommentar
Siv Jensen sa at Norge har brutt menneskerettighetene før og da kan vi gjøre det igjen - ved å sende Krekar hjem til Irak.

Det var en for meg ukjent uttalelse. Når har hun sagt dette?

Lov & Orden-partiet viser sitt sanne ansikt: Lover skal tydeligvis ikke gjelde for FrP dersom de er uenige i dem.

Dagens regjering endret loven da Killengreen hadde vært politimester så lenge hun hadde lov til. AP & Co syntes Killengreen var så grei å ha som politimester at de endret loven for å få det som de ville.

Frp ønsker å gjøre tilsvarende i forhold til Krekar, endre loven slik at det er mulig å sette han i forvaring inntil utkastelsesvedtaket kan gjennomføres.

Lenke til kommentar
Ser at de vanlige kasusene slenger seg på denne, er så utrolig typisk at slike enkeltsaker tar mange sider, mens større samfunnsproblemer ikke er dekket her engang. Jaja. Vi vet at enkelte muslimer hater homser. Samtidig er det mange fler som aksepterer dem. Selv om å skjære alle over en kam er en lettvint sport, så er det ikke rett.

Kriminalitet til sies, så er dette en hårreisende uttalelse fra en minoritet enkeltperson i Norge.

Fixed :)

Dersom en enkeltperson tilhørende et rasistisk miljø angriper utlendinger, så er det som regel få som prøver å unnskylde det med at det var en enkeltperson og man må ikke skjære alle de andre rasistene og det rasistiske miljøet over en kam.

Ja, det var en enkeltperson som gikk til angrep på homsene. Og det er ingen tvil om at homsehat er en god gammel tradisjon. Men fortsatt skal man være blind for å se at uttalelsene til denne enkeltpersonen ikke er et symptom på et holdningsproblem som eksisterer i muslimske miljøer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...