invalid_user Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 http://www.dagbladet.no/2009/08/19/nyheter...alitet/7723180/ Det Aslam Shaid sier i denne videoen provoserer meg enormt. Jeg er selv førstegenerasjonsinnvandrer, dog ikke av muslimsk opprinnelse, men jeg blir oppgitt når innvandrere mener at nordmenn skal innrette seg etter deres kultur i sitt eget land. En ting er å vise respekt, men det virker som om han mener at Grønland bydel tilhører muslimer. Det er vi innvandrere som skal innrette oss etter norsk lov og kultur, ikke omvendt. Hva er da vitsen med å immigrere til et vestlig land, hvis man forakter dets kultur, mennesker og holdninger? "I don't like this kind of behavior because then our children will see it and think that 'We are free, we are living in Norway, it's our right...'" Ganske tragisk at han oppdrar barna til å tro at de lever i en avskjermet, muslimsk bydel som ikke har noe med Norge å gjøre. Fordi tingen er at de faktisk bor i Norge og at de er frie. Det er så synd at han snakker om hans meninger som om det skulle være alle muslimenes på Grønland, og dermed forsterke det negative synet noen nordmenn har på innvandrere. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Meget bra innlegg iRoman og jeg er 100% enig. Ble direkte kvalm av artikkelen og videoen. Unnskyld meg, men er det rart man får fordommer? Forøverig er det bra at ikke alle har samme mentalitet som Aslam: http://www.dagbladet.no/2009/08/19/nyheter...ks/frp/7723788/ Abid Raja er en kar jeg virkelig har fått sansen for. Endret 19. august 2009 av Benbjo Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 http://www.dagbladet.no/2009/08/19/nyheter...alitet/7723180/ Det Aslam Shaid sier i denne videoen provoserer meg enormt. Jeg er selv førstegenerasjonsinnvandrer, dog ikke av muslimsk opprinnelse, men jeg blir oppgitt når innvandrere mener at nordmenn skal innrette seg etter deres kultur i sitt eget land. En ting er å vise respekt, men det virker som om han mener at Grønland bydel tilhører muslimer. Det er vi innvandrere som skal innrette oss etter norsk lov og kultur, ikke omvendt. Hva er da vitsen med å immigrere til et vestlig land, hvis man forakter dets kultur, mennesker og holdninger? "I don't like this kind of behavior because then our children will see it and think that 'We are free, we are living in Norway, it's our right...'" Ganske tragisk at han oppdrar barna til å tro at de lever i en avskjermet, muslimsk bydel som ikke har noe med Norge å gjøre. Fordi tingen er at de faktisk bor i Norge og at de er frie. Det er så synd at han snakker om hans meninger som om det skulle være alle muslimenes på Grønland, og dermed forsterke det negative synet noen nordmenn har på innvandrere. Fyren sier også at det er en multikulturell bydel, og at de derfor må respektere det. Men vil ikke det si at han motsier seg selv? Hvis det er en multikulturell bydel burde det jo være mulig for folk fra alle kulturer å oppholde seg og "utøve" sin kultur der. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Fyren sier også at det er en multikulturell bydel, og at de derfor må respektere det. Men vil ikke det si at han motsier seg selv? Hvis det er en multikulturell bydel burde det jo være mulig for folk fra alle kulturer å oppholde seg og "utøve" sin kultur der. Helt riktig. Det er så mye feil med tankegangen til Aslam og det viser akkurat hvorfor innvandrings- og integreringsdebatten er så kompleks og vanskelig. Innvandrere som Shaid fortsetter å leve slik de gjorde i sitt hjemland, selv om det ofte clasher med norsk kultur og i noen tilfeller lov. Vanlige nordmenn ser på dette og får fordommer. De nekter å akseptere slik oppførsel, og det er absolutt på sin plass. Men dette skaper utrolig ubehagelig stemning og konflikter. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Det kom kanskje ikke som noen overraskelse at denne personen ikke kan å snakke norsk. Han vil ha sin bydel for seg selv, og vil ikke ha noe med Norge å gjøre. Selvfølgelig bortsett fra når det gagner han selv, i og med at han faktisk tok det frie valget om å komme hit. Latterlig person, latterlige innvandringspolitikk som appelerer til slike, i stedet for å ta inn alle de flotte ressursterke personene som vil bidra til et samlet og godt Norge. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ja jeg ble selv utrolig provosert av denne Aslam sine uttalelser. Vil man bo i norge så får man respektere våre lover og regler. Han her skulle ikke bodd her med de holdningene.. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Når innvandrere kommer til norge, burde de skjønne det at det er de som skal tilpasse seg oss, og ikke omvendt. Blir som om vi skulle gjort det forbudt for muslimer å praktisere religionen sin i Norge. Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Noen burde forklare Aslam at selv om vi lar muslimer bo i dette multiculturral arrea i vårt land, har de ingen rett til å nekte homofile nordmenn å holde hverandre i hånden der nede. Skulle vi begynt å slå ned muslimske kvinner med hijab, fordi det ikke er norsk tradisjon? Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke sprer innvandrerne mer ut i Norge? Hvorfor lar vi de danne gettoer? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Innlegg fra to tilsvarende tråder er flyttet over i denne. Da forumet kategoriserer innlegg etter når de ble opprettet kan det forekomme at noen innlegg ikke ligger i kronologisk rekkefølge. Husk å bruke, søkefunksjonen før opprettelse av nye tråder. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke sprer innvandrerne mer ut i Norge? Hvorfor lar vi de danne gettoer? Vi sprer dem jo strengt tatt, i den forstand at vi oppretter asylmottak på alle kanter av landet. Men folk søker fellesskap, og det største muslimske fellesskapet finner du i Oslo. Slik har det vært i alle land til alle tider. Bare se på USA, der alle slags nasjonaliteter har dannet ghettoer. Hvordan ville du spre dem, forresten? Med makt? Innføre en lov som sa hvor mange % innvandrere det får være i en kommune? Hva gjør du da med etniske nordmenn som vil flytte fra et sted til et annet? Geir Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke sprer innvandrerne mer ut i Norge? Hvorfor lar vi de danne gettoer? Vi sprer dem jo strengt tatt, i den forstand at vi oppretter asylmottak på alle kanter av landet. Men folk søker fellesskap, og det største muslimske fellesskapet finner du i Oslo. Slik har det vært i alle land til alle tider. Bare se på USA, der alle slags nasjonaliteter har dannet ghettoer. Hvordan ville du spre dem, forresten? Med makt? Innføre en lov som sa hvor mange % innvandrere det får være i en kommune? Hva gjør du da med etniske nordmenn som vil flytte fra et sted til et annet? Geir Om dette blir et problem, de nærmest tar over bydeler så må vi nesten flytte dem med makt ja. Vi kan ikke la dem danne fristater i bydeler! Om vi sier det sånn at førstegenerasjonsinnvandrere må bo der kommunen bestemmer i så og så mange år etter at de får statsborgerskap (med unntak av studenter som vanligvis må flytte for å gå på skole) så tror jeg vi er i boks. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ville du ikkje mislikt det om du ikkje fekk lov til å flytte til og frå der du sjølv ville? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Det er utrolig provoserende å høre på slike uttalelser som kommer frem av videoen. Jeg er absolutt ingen rasist, men dette er rett og slett ikke bra, og enten så burde slike folk deporteres hjem i kontainer eller så får de åpne øynene litt. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg tror rett og slett at en skikkelig holdningskampanje rundt norske verdier er på sin plass. Dessverre så er det nok få som tørr å gjøre noe slikt men det er lov å håpe. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hadde vi forutsett dette kunne vi kjørt taxi og hevet trygd selv. Jepp, svart taxi og trygd. Deretter 9 måneders ferieturer til hjemlandet for å bygge palass. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hadde vi forutsett dette kunne vi kjørt taxi og hevet trygd selv. Jepp, svart taxi og trygd. Deretter 9 måneders ferieturer til hjemlandet for å bygge palass. Bortsett fra palassene, så var det faktisk slikt nordmenn gjorde i min ungdom. Kjørte taxi mens de var trygdet, altså. Men så ble vi for fine på det til å kjøre drosje, og så tok pakistanerne over... Geir Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Virker som Aslam Shaid har litt Michael Jackson opplegg på gang, han snakker jo til og med engelsk Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hadde vi forutsett dette kunne vi kjørt taxi og hevet trygd selv. Jepp, svart taxi og trygd. Deretter 9 måneders ferieturer til hjemlandet for å bygge palass. Bortsett fra palassene, så var det faktisk slikt nordmenn gjorde i min ungdom. Kjørte taxi mens de var trygdet, altså. Men så ble vi for fine på det til å kjøre drosje, og så tok pakistanerne over... Geir Uakseptabelt uansett. Dessuten er jo nordmenn stort sett lovlydige. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Nå begynner muslimene å gjøre krav på grønland som "muslimsk" Bydel, dette skjer bla fordi de har fått lov å bygge moskeer der og ikke bare fordi det er flest muslimer som bor der, selv om det selvfølgelig også er en årsak. Men muslimer bruker bla. bygging av moskeer i sin plan for senere å gjøre krav på området som "muslimsk område" Det som vi nå ser begynner å skje med grønland, vil etter hvert utvide seg til å gjelde stadig større deler av Oslo. For etter hvert som muslimene blir flere og bosetter seg andre steder i Oslo, så vil de også gjør krav på disse delene av Oslo, spesielt om de får moskeer der også. Denne utviklingen har mange av oss advart mot i flere år, men kun fått hån og latterliggjøring i retur fra naive pk-ere som har trodd på muslimenes propaganda om hvor "fredelig" islam er osv. Nå er utviklingen kommet så langt at den vil bli veldig vanskelig å stoppe, og med en fortsatt sosialistisk regjering, så vil denne islamiseringen være umulig å stoppe. Jeg er litt imponert over Abid Raja uten helt å stole på ham. Men uansett om Abid Raja og evt noen andre muslimer er imot en slik islamisering av stadig nye bydeler i Oslo og til slutt hele Norge, så vil det ikke hjelpe. Disse få muslimene vil gå med i "dragsuget" mot et muslimsk Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå