stigfjel Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Muslimske bydeler eksisterer ikke i Norge, ei heller kristne. Dersom denne mannen virkelig vil bo i en muslimsk bydel, syns jeg den norske stat kan kjöpe han en enveisbilett til et muslimsk land. Dette gjelder forovrig alle andre som onsker aa bo i egne religiose bydeler. Den norske staten bør ikke betale billetten. Det bør denne mannen selv gjøre hvis han vil bo i en "muslimsk bydel". Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jada, vi ser tydelig at det brygger opp til konflikt i Europa mellom muslimer og... alle andre, i grunn! Konfliktnivået øker parallellt med antall musliker, og det er bare et tidsspørsmål før det blir alvorligere sammenstøt. Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Dette er da ikke rasisme, det er hat mot den norske kulturen. Det er viktig at vi klarer å skille dette... Rasisme går på hudfarge FFS! Beklager, men der tar du nok feil. rasisme går absolutt ikke kun på hudfarge, men på diskriminering av forskjellige raser. En liten, men vesentlig forskjell. Og til det tråden egentlig handler om: Sånne personer bør rett og slett kastes ut av landet. Jeg liker å se på meg selv som en tolerant person, men når det kommer mennesker fra et annet land og gjør krav på deler av Oslo, blir det helt feil. Vi var her først, og hvis de ikke klarer å akseptere våre regler, bør de finne seg et annet sted å bo. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg er for å innskrenke innvandringen, lage strengere regler for innvandring og hive ut utlendinger som begår lovbrudd eller som åpent hater nordmenn. Jeg har aldri sett på meg selv som en rasist men jeg er så lei av at folk som den norske stat prøver å hjelpe bare gir oss dritt tilbake! Hater man norsk kultur så kan man bare pelle seg ut! Ikke faen om noen skal ta fra oss friheten vår! Faktisk så har jeg pleid å stemme på AP men nå er jeg ikke så sikker lenger.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Dette er holdninger som ikke er akseptable og som må slås hardt ned på. Man får lov til å mene hva man vil, men du skal ikke bruke vold for å manifestere en overbevisning. Homofili er et brennbart tema enkelte steder, nesten uansett religion. Men felles er at vold mot homofile aldri kan aksepteres. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Og til det tråden egentlig handler om: Sånne personer bør rett og slett kastes ut av landet. Jeg liker å se på meg selv som en tolerant person, men når det kommer mennesker fra et annet land og gjør krav på deler av Oslo, blir det helt feil. Vi var her først, og hvis de ikke klarer å akseptere våre regler, bør de finne seg et annet sted å bo. Helt enig. Jeg føler det er greit å redifinere toleranse siden tabloidene har klart å ødelegge dette ordet på samme måte som rasisme og mange andre ord. Toleranse: evnen og viljen til å tåle, altså leve med, de av andres meninger, holdninger og handlinger som man selv ikke aksepterer. (fra wikipedia). Jeg er også en veldig tolerant person, men min relgiøse (og kulturelle) toleranse stopper ved lovbrudd og krav om spesialbehandling. Dette mener jeg absolutt ikke burde tolereres av noen, og burde reageres kraftig på. I en ideell situasjon burde vi kunne returnere invandrere som nekter å følge norsk lov, men pga. internasjonale avtaler kan mange ikke returneres pga mulighet for forfølgelse i hjemlandet. Dersom de virkelig bryr seg om forfølgelse i hjemland burde de i det minste klare å være takknemlige nokk til å oppføre seg, og etter hva jeg oppfatter oppfører de aller fleste invandrere seg, men det er noen som ødelegger og blir blåst opp i media. (bare for å ta et tall ut av lufta) Man ser ikke 90-95% av folk som oppfører seg bra like godt i sammfundet som man ser 5-10% som ikke oppfører seg. Jeg mener også vi burde gjøre litt mer som Amerika (selv om de ikke er et stjerne-eksempel...) og bakgrunds-sjekke alle innvandrere (som vi har mulighet til...) og nekte inngang til de som har begått vold eller organisert kriminalitet. Jeg synes også vi burde prøve å få til en betingelse for alle invandrere og flyktninger at de skal bli returnert om de begår vold, alvorlige lovbrudd, eller organisert kriminalitet. Er det for mye å be om? Er det rasistisk eller fiendlig på noen måte? Jeg mener ikke det, men hvis noen er uenig så vil jeg gjerne høre saklige argumenter. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ingen tvil om at det er en muslimsk bydel. De ser på tv fra hjemlandet, går i moskee som i hjemlandet og beholder kvinner som hjemmeværende. Akkurat som i hjemlandet. En muslimsk bydel, enkelt og greit. Islam aksepterer ikke homofili og du finner ikke mange som ikke blir forbanna i disse områdene av Oslo av et sånn syn. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Dette er holdninger som ikke er akseptable og som må slås hardt ned på. Man får lov til å mene hva man vil, men du skal ikke bruke vold for å manifestere en overbevisning. Homofili er et brennbart tema enkelte steder, nesten uansett religion. Men felles er at vold mot homofile aldri kan aksepteres. Helt korrekt. Hva som er det betente temaet her er egentlig irrelevant. Kunne like gjerne vært abort, religionsfrihet, Burka etc. Som simon sier er volden det som må slås ned på. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Iran er en islamsk stat og praktiserer sharialovene. Der er det nok å være homofil for å bli dømt til døden. Det sier litt. Og et av de enkleste land å være transseksuell i. Det har dog særs lite med den aktuelle situasjonen i Oslo å gjøre. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 At det er en grunn til å stemme Frp? Absolutt ikke. En statsministerkandidat som åpenlyst vil bryte norsk lov og rettspraksis er for alltid utelukket for min del.Hun vil endre loven først. Dermed bryter hun den ikke. Min stemme går til FrP! Kast ut asylsøkere og innvandrere som ikke klarer å forholde seg til norsk lov. Det vil alle tjene på. Også de lovlydige innvandrerene, for er det noe de trenger så er det et bedre rykte. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hun vil endre loven først. Dermed bryter hun den ikke. Min stemme går til FrP! Kast ut asylsøkere og innvandrere som ikke klarer å forholde seg til norsk lov. Det vil alle tjene på. Også de lovlydige innvandrerene, for er det noe de trenger så er det et bedre rykte. Hun sa helt eksakt det motsatte under intervjuet på Dagsrevyen. At i den ytterste konsekvens så ville Frp bryte loven for å få viljen. Slik tankegang er for meg totalt uspiselig uansett hvor bra resten skulle eventuelt være. Dette var et spørsmål om Krekar. Fyi. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg kan ikke huske at hun sa det. Finner heller ikke noen medier som kan bekrefte det du påstår. Det jeg derimot husker at hun sa er at hun vil plassere ham i forvaring hvis det er lovlig, eller endre loven slik han kan plasseres i forvaring. Hun sa også at hun vil sende ham ut av landet hvis man får istand en avtale med Irak. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg kan ikke huske at hun sa det. Finner heller ikke noen medier som kan bekrefte det du påstår. Det jeg derimot husker at hun sa er at hun vil plassere ham i forvaring hvis det er lovlig, eller endre loven slik han kan plasseres i forvaring. Hun sa også at hun vil sende ham ut av landet hvis man får istand en avtale med Irak. Siv Jensen sa at Norge har brutt menneskerettighetene før og da kan vi gjøre det igjen - ved å sende Krekar hjem til Irak. Lov & Orden-partiet viser sitt sanne ansikt: Lover skal tydeligvis ikke gjelde for FrP dersom de er uenige i dem. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Siv Jensen sa at Norge har brutt menneskerettighetene før og da kan vi gjøre det igjen - ved å sende Krekar hjem til Irak.OG jeg tror de fleste i så fall synes det er helt greit om vi bryter menneskerettighetene ved at han sendes til Irak. Hvorfor skal en person som selv har brutt menneskerettighetene (Krekar) selv kunne gjemme seg bak dem? Dette bryter mot vanlige folks sunne fornuft. Jeg har til gode å se at menneskerettighetetsdomstolen har gjort noe som helst for proaktivt å beskytte uskyldige mennesker. Derimot er den veldig kjekk å ha for personer som Krekar. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Nipps, har du tatt en tur i Grønland i det siste? Jeg går forbi stedet i hverdag, og jeg grøsser hver gang jeg går forbi stedet. Mangel respekt på nordmenn, de ser nordmenn som dritt. Jeg bor på Kampen og er ofte på Grønland og Tøyen. Jeg har aldri opplevd mangel på respekt eller blitt behandlet som dritt. Hva er det du har opplevd? Jeg har stått en god del på skateboard rundtomkring i området og har aldri blitt kastet ut fra noe sted. Å si at Grønland (og bydel Gamle Oslo) er en muslimsk bydel er tullete. Det er for eksempel alkoholservering og man får kjøpt svinekjøtt. Vi snakker om en homohater her som tilfeldigvis er muslimsk. Rasisme er ikke som det samme som homohat, men begge deler går under betegnelsen hatkriminalitet. Å klage over at dette er rasisme er bare tull. Politiet uttaler forresten at de tar denne anmeldelsen meget alvorlig så jeg kan ikke se at man tar mindre alvorlig på en type hatkriminalitet. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Siv Jensen sa at Norge har brutt menneskerettighetene før og da kan vi gjøre det igjen - ved å sende Krekar hjem til Irak.OG jeg tror de fleste i så fall synes det er helt greit om vi bryter menneskerettighetene ved at han sendes til Irak. Hvorfor skal en person som selv har brutt menneskerettighetene (Krekar) selv kunne gjemme seg bak dem? Dette bryter mot vanlige folks sunne fornuft. Jeg har til gode å se at menneskerettighetetsdomstolen har gjort noe som helst for proaktivt å beskytte uskyldige mennesker. Derimot er den veldig kjekk å ha for personer som Krekar. Du vet ingenting om hva "de fleste synes". Du kan tro hva du vil, men det veier ikke veldig tungt. Om noen uker skal vi velge nytt Storting. Da har det norske folk muligheter til å påvirke landets politikk gjennom valg av de ulike partiers representanter. Meningsmålinger antyder at 7 av 10 kommer til å stemme på noe annet en FrP, så selv om FrP vil kjøre Krekar til Strømstad, så blir det ikke noe flertall for det. En domstol er opprettet for å dømme eller frikjenne de som er tiltalt for denne domstolen, og domstolen er dermed reaktiv av natur. Visste du ikke det? Og en annen ting, for ordens skyld: Stortinget har ingen generell dømmende makt, selv om FrP's representanter gjerne liker å gi en oppfatning av det når de holder hoff .... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Da spør jeg; Hvorfor skjer det aldri, og jeg mener aldri at mediene skriver at det er rasisme når noe slikt skjer? Folk tenker ikke engang over det, og mener i fullt alvor at dette kan da ikke være rasisme, fordi de er hjernevasket i politisk korrekthet. Nei. Er diskriminering av homofile rasisme? Hvilken rase er homofile da? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 En domstol er opprettet for å dømme eller frikjenne de som er tiltalt for denne domstolen, og domstolen er dermed reaktiv av natur. Visste du ikke det?Menneskerettighetsdomstolen er tydeligvis proaktiv her, siden den beskytter Krekar selv om det ikke har skjedd noen forbrytelse mot ham. Hva med om vi sender ham tilbake til Irak. Skulle han mot formodning bli drept eller torurert så kan heller domstolen din være reaktiv. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) OG jeg tror de fleste i så fall synes det er helt greit om vi bryter menneskerettighetene ved at han sendes til Irak. Hvorfor skal en person som selv har brutt menneskerettighetene (Krekar) selv kunne gjemme seg bak dem? Dette bryter mot vanlige folks sunne fornuft. Det er derfor man har et skille mellom domsstol og regjering. Dette er vitalt for enhver stat som vil kalle seg demokratisk. Menneskerettighetene er laget eksakt for slike situasjoner ved at den forhindrer staten å forvalte sin egen politikk utenfor lovverket slik den selv måtte ønske. Helt utrolig at mediene ikke fokuserer mer på dette meget viktige momentet. Jeg har til gode å se at menneskerettighetetsdomstolen har gjort noe som helst for proaktivt å beskytte uskyldige mennesker. Derimot er den veldig kjekk å ha for personer som Krekar. Javel. Kanskje gå inn på nettsidene deres først før du uttaler deg igjen. edit: ord Endret 19. august 2009 av Luftbor Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 En domstol er opprettet for å dømme eller frikjenne de som er tiltalt for denne domstolen, og domstolen er dermed reaktiv av natur. Visste du ikke det?Menneskerettighetsdomstolen er tydeligvis proaktiv her, siden den beskytter Krekar selv om det ikke har skjedd noen forbrytelse mot ham. På hvilken måte beskytter menneskerettighetsdomstolen Krekar? Finnes det noen dom på at han har rett til å bli i Norge? Eller er det noen her som blander sammen 1. Menneskerettighetsdomstolen (i Strasbourg?) 2. De universelle Menneskerettighetene - som nå er inkorporert i norsk lov. Det er vel med henvisning til punkt 2 at den norske regjering (den nåværende, som den forrige) ikke vil utlevere personer til land hvor de risikerer dødsstraff. Jeg føler meg trygg på at den praksisen vil fortsette under neste regjering - uansett hvem som sitter der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå