LinoraN Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg synes at det er en skremmende utvikling når muslimere anser at bydelen er muslimsk, neste blir vel muslimsk lov som gjelder der? Husker ikke hva det heter, noen her veit nok. Hvorfor våger vi ikke å gjøre noe med det? Det er en alvorlig sak!Faktisk rasisme mot oss, nordmenn. Norge skal ikke tilhøre noens religion, hverken kristendom eller islam. Dette er da ikke rasisme, det er hat mot den norske kulturen. Det er viktig at vi klarer å skille dette... Rasisme går på hudfarge FFS! Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Tja. Homobanking er ikke akkurat et ukjent fenomen her i landet. At voldspersonen bruker religion som unnskyld er selvsagt absolutt ingen unnskyldning, det er kanskje forsterkende for argumentet om å sterkt sekularisere samfunnet. Eneste som fungerer er å hive ut mannen. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Hvordan tror folk her at media hadde reagert hvis det var en nordmann som banket opp en muslimsk kvinne med hijab og sa at hun skulle: "pelle seg til helvete ut av Norge?" Personen hater kun muslimer, og er gift med en thaidame. Endret 19. august 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Du vet svaret på hvorfor jeg spør, så hvorfor spørre? Jeg vet ditt svar ja, jeg er dog totalt uenig. Derfor venter iallefall jeg i en utrolig spenning på hvordan du klarer å ta denne saken å gjøre dette til rasisme med basis i argumentet at hvis det hadde vært omvendt så hadde det vært rasisme ifølge deg. Samtidig som du klager på at den andre veien så brukes rasisme konstant og at dette er feil. Utdyp din visdom. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Men fra første post så handlet ikke denne tråden om "fysisk angrep på homser i Oslo".Den handlet om "Dette er en muslimsk bydel". Altså ikke at han sparket, ikke at han kjeftet på to homser som gikk hånd i hånd, men at han sa at "dette er en muslimsk bydel". De to "overgrepene" som ikke ble nevnt av trådstarter kan være straffbare, men ytringen som trådstarter hengte seg opp i er neppe en straffbar handling. Jeg er helt enig at denne deklareringen ikke er en straffbar handling, men den må for all del ikke sees på som formildende omstendighet for det som skjedde. Jeg synes det heller burde være det motsatte, alså å oppgi relgion som eneste grunn til vold burde slåes hardt ned på, uansett hvilken relgion det gjelder, og om det er angripers eller offerets relgion som er årsaken. Jeg er for all del ikke rasist, eller har noe i mot folk med andre relgioner, men jeg mener vi ikke burde tolerere relgion eller relgiøse oppfattninger som et legitimt argument eller gi de spesielle privilegier. Jeg mener alså at vi må gjøre det veldig klart at selv om de selv tror at de har en muslimsk bydel er det fortsatt norske lover som gjelder, og relgiøse og kulturelle konvensjoner har null vekt i rettssystemet. Og som luftbor sier, jeg mener vi burde sende hjem alle voldsmenn og kriminelle (alså som begår lovbrudd som gir fengsel over en viss tid) invandrere vi har annledning til innenfor konvensjonene vi er pålagt. Jeg synes det er helt greit at vi tar i mot flyktninger og invandrere, men de får oppføre seg og følge våre lover når vi har valgt å beskytte dem og gi dem ly. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Jeg har framprovosert en debatt og har fått det slik jeg ville. Jeg setter søkelyset på media og folks holdninger og hvor dobbeltmoralistiske de er og har lyktes med det. Det må sterk lut til for å få folk til å forandre holdninger og skjønne hvordan innarbeidet kunnskap er feil. Jeg satte fram et eksempel, folk angriper det og jeg viser til et motsatt eksempel. Hvis denne mannen handlet kun utifra at de er homofile er det overhodet ikke rasisme, på samme måte som det meste av andre eksempler i norsk media ikke er rasisme. Det er forskjellsbehnadlig og stigmatisering som alle andre grupper i samfunnet blir møtt med enten de er emos, rockere, homofile, sosser, svensker, mekanikere, skallede osv. Det er sårt å bli fortalt realitetene og få sin egen bobleverden knust. Endret 19. august 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Men det finnes flere saker hvor det blir ropt om rasisme som har like mye med rasisme som denne saken utifra den definisjonen. Hvorfor er det rasisme å nekte folk med hijab å jobbe? Vi kan kanskje være enige i at uttrykket "rasisme" brukes altfor ofte. Men der du kanskje mener at det ikke er noe å bemerke, vil jeg kanskje si at "rasisme" istedet burde erstattes med "diskriminering" av en eller annen grunn. Å nekte noen jobb fordi de bruker hijab eller en annen form for hodeplagg mener jeg ikke er rasisme, men det er en form for diskriminering som ikke bør tillates. (Jeg er til og med åpen for å tillate det i Politiet. Problemet med det er at en politi-hijab vil virke som en rød klut på enkelte ultra-nordmenn og det kan det bli bråk av. På den annen side bør jo ikke Politiet la seg presse av særinteressegrupper heller.) Å kalle alt for "rasisme" er bare et eksempel på den språklig-politiske forflatningen i tabloid-Norge. Er det farlig at jeg truer den komfortable boblen vi lever i med å sprekke? Er det sånn du ser på seg selv? Som en bobletruende skribent? Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=570403 Er det egentlig ikke en skremmende utvikling? Jeg vil ikke kalle et enkelt tilfellet for en skremmende utvikling. Lenke til kommentar
fox Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Nipps, har du tatt en tur i Grønland i det siste? Jeg går forbi stedet i hverdag, og jeg grøsser hver gang jeg går forbi stedet. Mangel respekt på nordmenn, de ser nordmenn som dritt. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Nipps, har du tatt en tur i Grønland i det siste? Jeg går forbi stedet i hverdag, og jeg grøsser hver gang jeg går forbi stedet. Mangel respekt på nordmenn, de ser nordmenn som dritt. Det er mange som bor utenfor Oslo som ikke vet hvordan det faktisk er i Oslo. Det er Oslo som har størst problemer med manglende integrering i en del grupper. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hurra for "the religion of peace" (trough violence tydeligvis) Sharia lovgivning på Grønnland før jul. Det neste blir vel eskalerende vold mot ting de ikke liker samtidig som de krever toleranse fra resten av oss. Tilstander som det nå finnes i Storbritania er vel ikke langt unna tenker jeg. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg har framprovosert en debatt og har fått det slik jeg ville. Jeg setter søkelyset på media og folks holdninger og hvor dobbeltmoralistiske de er og har lyktes med det. Det må sterk lut til for å få folk til å forandre holdninger og skjønne hvordan innarbeidet kunnskap er feil. Jeg satte fram et eksempel, folk angriper det og jeg viser til et motsatt eksempel. Hvis denne mannen handlet kun utifra at de er homofile er det overhodet ikke rasisme, på samme måte som det meste av andre eksempler i norsk media ikke er rasisme. Det er forskjellsbehnadlig og stigmatisering som alle andre grupper i samfunnet blir møtt med enten de er emos, rockere, homofile, sosser, svensker, mekanikere, skallede osv. Det er sårt å bli fortalt realitetene og få sin egen bobleverden knust. *facepalm* Det du har gjort er vist manglendes forståelse for ord og utrykk og trenger å åpne en ordbok for å lære deg defenisjonen. I tilleg har du gjort det på et internett forum som har lite med den virkelige verden å gjer. Gratulere du har fått blåst ut. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg synes at det er en skremmende utvikling når muslimere anser at bydelen er muslimsk, neste blir vel muslimsk lov som gjelder der? Husker ikke hva det heter, noen her veit nok. Hvorfor våger vi ikke å gjøre noe med det? Det er en alvorlig sak!Faktisk rasisme mot oss, nordmenn. Norge skal ikke tilhøre noens religion, hverken kristendom eller islam. Det var én sinna muslim som sa dette. Det er ikke det samme som "muslimene anser". Ordet du har glemt er sharia. Og sinnamuslimen bedrev da ikke rasisme, men litt godt gammeldags homohat. En fin gammel kristen norsk verdi. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hurra for "the religion of peace" (trough violence tydeligvis) Sharia lovgivning på Grønnland før jul. Det neste blir vel eskalerende vold mot ting de ikke liker samtidig som de krever toleranse fra resten av oss. Tilstander som det nå finnes i Storbritania er vel ikke langt unna tenker jeg. Ja, la oss blåse denne saken ut av alle proporsjoner! Tredje verdenskrig er rett om hjørnet! Hvis ikke du voldtar dattera til naboen, så kommer noen annen til å gjøre det! Så ... Vi har kommet til en punkt der vi må ta makten i egne hender! Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Jeg har framprovosert en debatt og har fått det slik jeg ville. Jeg setter søkelyset på media og folks holdninger og hvor dobbeltmoralistiske de er og har lyktes med det. Det må sterk lut til for å få folk til å forandre holdninger og skjønne hvordan innarbeidet kunnskap er feil. Jeg satte fram et eksempel, folk angriper det og jeg viser til et motsatt eksempel. Hvis denne mannen handlet kun utifra at de er homofile er det overhodet ikke rasisme, på samme måte som det meste av andre eksempler i norsk media ikke er rasisme. Det er forskjellsbehnadlig og stigmatisering som alle andre grupper i samfunnet blir møtt med enten de er emos, rockere, homofile, sosser, svensker, mekanikere, skallede osv. Det er sårt å bli fortalt realitetene og få sin egen bobleverden knust. *facepalm* Det du har gjort er vist manglendes forståelse for ord og utrykk og trenger å åpne en ordbok for å lære deg defenisjonen. I tilleg har du gjort det på et internett forum som har lite med den virkelige verden å gjer. Gratulere du har fått blåst ut. Takk. Du burde sende dette i en mail til alle avisredaksjoner i Norge. De har mye å lære. De publiserer denne uvitenheten i millionvis av papirversjoner hver dag og får i tillegg betalt for det. Hvis det jeg skrev her på et lite internettforum har ført til det du skrev nå så er jeg fornøyd. Tok du poenget? Endret 19. august 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Nipps, har du tatt en tur i Grønland i det siste? Jeg går forbi stedet i hverdag, og jeg grøsser hver gang jeg går forbi stedet. Mangel respekt på nordmenn, de ser nordmenn som dritt. Nei, jeg bor i Tr.heim. Sist jeg var på Tøyen så var det ikke stort mere å se enn utlendinger, slik er det ikke her. Lenke til kommentar
fox Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Thend, det er ikke bare én. Det er bare et eksempel åssen det er i Oslo. Jeg kan nevne at en muslimsk gruppe har kastet meg ut fra fotballbanen i Tøyen, bare fordi de mente den ligger i deres muslimsk bydel. Ergo deres rett å bruke den, ikke meg som er nordmann. Please? Lenke til kommentar
Muimiudo Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Og så blir folk opprørt når man ikke tåler trynet på muslimer og asylsøkere.. Kan noen av de som er for innvandring og asyler svare meg på en ting- hvorfor skal vi gå omkring i vårt eget land og være redde for folk vi liksom "redder"? Når du har blitt forfulgt, torturert og alt annet de påstår å ha opplevd, hvorfor sager du i grenen du sitter på og ødelegger for folk som prøver å dra deg opp av den dritten? Morsomt at så mange menn er "tolerante" og "åpne for fremmede kulturer", det er jo ikke de som blir voldtatt og hetset.. Allerede på ungdomskolen samler ungdommer fra islamistiske land seg i gjenger, og tro meg - de er ingen små engler. De vil ikke integreres i det norske samfunnet.. Synes egentlig at vi bør kutte ned mengde asylsøkere og bestemme selv hvor de skal bo - la dem befolke Finnmark istedenfor å ta over Oslo.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Thend, det er ikke bare én. Det er bare et eksempel åssen det er i Oslo. Jeg kan nevne at en muslimsk gruppe har kastet meg ut fra fotballbanen i Tøyen, bare fordi de mente den ligger i deres muslimsk bydel. Ergo deres rett å bruke den, ikke meg som er nordmann. Please? Nok et eksempel på snikislamisering. Det er en sjanse for at det kan ligge rasisme bak dette, i alle fall er dette et eksempel på intoleranse. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Muslimske bydeler eksisterer ikke i Norge, ei heller kristne. Dersom denne mannen virkelig vil bo i en muslimsk bydel, syns jeg den norske stat kan kjöpe han en enveisbilett til et muslimsk land. Dette gjelder forovrig alle andre som onsker aa bo i egne religiose bydeler. Endret 19. august 2009 av Ant1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå