Simon Aldra Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Som sagt, jeg ser ikke helt problemet, men vi får være enige om å være uenige. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Som sagt, jeg ser ikke helt problemet, men vi får være enige om å være uenige. Ja, det er som med all annen forurensing, man blir ikke nødvendigvis berørt av det selv. Endret 28. august 2009 av Vice Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg bor femti meter fra en industriarbeidsplass og levde i fem år med rundt 5-6 lastebiler med vogn som passerte i 70 morgen og kveld. Det plaget meg ikke. Jeg plages ikke så lett. Lenke til kommentar
Galiano :) Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg bor femti meter fra en industriarbeidsplass og levde i fem år med rundt 5-6 lastebiler med vogn som passerte i 70 morgen og kveld. Det plaget meg ikke. Jeg plages ikke så lett. Så er vel forskjellen at den industriarbeidsplassen er noe konstruktivt, og ikke søppel da. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg bor åtti meter fra nærmeste kirke, og klokkene forstyrrer meg ikke på søndag heller. Nå var spørsmålet uansett rettet mot støyforurensing, ikke mot hvor nyttig støyforurensningen er eller ikke er. Som sagt, det bønnerop ville ikke plaget meg. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg bor åtti meter fra nærmeste kirke, og klokkene forstyrrer meg ikke på søndag heller. For min del bor jeg vel ca. 80meter selv fra nærmeste kirke, i klokketårnhøyde,og plages ikke lenger nevneverdig av ringingen da jeg har blitt vant til den. På samme måte kan man bli vant til annen forurensing dersom man bare blir utsatt nok for den. Det betyr imidlertid ikke at jeg ønsker å ha forurensing i nærheten av der jeg bor under den sikerhet at jeg trolig venner meg til den. Nå skal det også sies at kirkestøyen var der allerede når jeg flyttet dit så å klage i etterkant blir for dumt. Om det deriomot skulle bygges nye forurensingskilder i nærheten av der man bor vil man selvsagt protestere. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Som sagt, jeg bryr meg ikke. Det er så mye støy i byene at et kvarter med roping hver fredag ikke akkurat har noen praktisk betydning. Dersom du vil ha fred og ro kan jeg anbefale å flytte til utkant-Norge, gjerne ut på en øy. Der er det ofte skummelt stille. Lenke til kommentar
Galiano :) Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Simon Aldra: Har du vært i Oslo i den seneste tid? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg var senest i Oslo rundt juli. Jeg har vært en god del i Oslo, for å ha det sagt. Jeg har også tilbragt nok netter i f.eks. Damaskus til å si med ganske stor sikkerhet at bønneropene ikke plaget meg. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Dette med støy er vel bare en avsporing og ikke den egentlig grunnen til at man ikke liker det. Det virkelige problemet er følelsen av å bli invadert av en fremmed kultur som ønsker seg større plass og innflytelse i Norge. En kultur som står for verdier som er uforenlige med de norske og som er sterkt religiøs, mens Norge ellers er ganske ateistisk. Dette er selvfølgelig Simon Aldra fullstendig uenig i, bare for å ta det på forskudd Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Dette med støy er vel bare en avsporing og ikke den egentlig grunnen til at man ikke liker det. Det virkelige problemet er følelsen av å bli invadert av en fremmed kultur som ønsker seg større plass og innflytelse i Norge. En kultur som står for verdier som er uforenlige med de norske og som er sterkt religiøs, mens Norge ellers er ganske ateistisk. Dette er selvfølgelig Simon Aldra fullstendig uenig i, bare for å ta det på forskudd Det er lett å sitte i Bodø og være positiv til innvandring, Moderator Aldra. Prøv å bo på Østlandet..... Ting endrer seg. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Det med støy var bare en avspoing ja. Men det er stort sett bare slike forsøk på avsporinger og tildekkinger som sosialister og andre islamforsvarere har igjen å stille opp med for å forsvare det naive og uforsvarlige prosjektet med å slippe islam inn i landet. For den ødeleggende virkningen dette har for Norge og norsk kultur og verdier blir mer og mer synlig. Vi er mange som i langt tid har advart mot islam, og om hvordan muslimer vil kreve særfordeler osv. Nå ser vi at akkurat dette skjer i økende grad, men ennå driver sosialister og andre islamforsvarere med å bortforklare og tildekke. Det sosialistene driver med her, kan sammenlignes med komiske ali i Irak, som sto og påsto at Iraks hær var i ferd med å hive amerikanerne ut av Irak, mens amerikanske tanks rullet inn i Bagdad rett bak ryggen hans. Men enden på visa for oss vil bli alt annet enn komisk. Den vil dessverre bli ganske tragisk for oss alle. Vi har igrunnen allerede fått en liten forsmak på hva vi har i vente. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg var senest i Oslo rundt juli. Jeg har vært en god del i Oslo, for å ha det sagt. Jeg har også tilbragt nok netter i f.eks. Damaskus til å si med ganske stor sikkerhet at bønneropene ikke plaget meg. Om du hadde blitt pisket for å ikke vende deg mot Mekka, hadde det plaget deg? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Dette med støy er vel bare en avsporing og ikke den egentlig grunnen til at man ikke liker det. Det virkelige problemet er følelsen av å bli invadert av en fremmed kultur som ønsker seg større plass og innflytelse i Norge. En kultur som står for verdier som er uforenlige med de norske og som er sterkt religiøs, mens Norge ellers er ganske ateistisk. Dette er selvfølgelig Simon Aldra fullstendig uenig i, bare for å ta det på forskudd Det er jeg ikke uenig i. Kom det som en overraskelse? Det kan jeg forstå. Jeg er i utgangspunktet så tolerant at jeg liker å oppsummere mitt standpunkt som at jeg er mot å tvinge noen til å ta på en hijab, og mot å tvinge noen til å ta den av. Hijab er kun et eksempel, men kanskje litt relevant for dette. Følelsen av frykt for det fremmede er ikke noe nytt, det kan dokumenteres fra alle verdens land til alle verdens tider, og det skal ikke stikkes under stolen. Men vi kan ikke la irrasjonell frykt (og den generelle frykten for det fremmede er naturligvis på generell basis irrasjonell, om man enn kan vise til enkelte unntak) stå i veien for å akseptere andre kulturer og andre levemåter. Det er mye som irriterer meg. Hver gang jeg er i Oslo stoppes jeg minst fem ganger daglig av folk som prøver å selge meg Omega 3, jeg irriterer meg grusomt over telefonselgere, at jeg får reklame fra en nettbutikk for et produkt jeg nettopp kjøpte 54 enheter av. Alt dette er så irriterende at jeg kunne tenke meg å stikke en blyant inn i hodet på noen. Men jeg har til dags dato aldri stukket en blyant inn i hodet på noen, og den eneste gangen jeg til en viss grad ødela kroppen til noen (en knekt tann) var det et uhell. Dersom vi skal kjempe for å stoppe alt som irriterer oss og/eller alt vi ikke liker blir det en veldig stor og veldig uheldig liste. Jeg er all in når det kommer til å sloss med nebb og klør mot kvinneundertrykkelse (med eller uten religion), omskjæring av uskyldige jenter, tvangsekteskap, diverse undertrykkelse og særkrav som går ut over andre i samfunnet. Men kampen mot at en imam skal få rope ut bønnerop et kvarter hver fredag er bare et eksempel på dårlig skult fremmedfrykt. Dersom du virkelig tror at dette er noe som vil tvangsislamisere Norge... så skal du få tro det. Jeg tror ikke det. Angående støy er dette et tema jeg debatterer fordi andre tok det opp som et problem. Det er lett å sitte i Bodø og være positiv til innvandring, Moderator Aldra. Prøv å bo på Østlandet..... Ting endrer seg. Jeg har bodd på Østlandet, jeg bodde to år i Ringsaker kommune. Jeg sitter forøvrig ikke i Bodø, avstanden fra Bodø til mitt hjemsted er ikke så alt for langt fra Oslo - Bergen. Mitt hjemsted har forøvrig en ganske markant innvandrerbefolkning, alt fra asylsøkere til mer generelle innvandrere. Om du hadde blitt pisket for å ikke vende deg mot Mekka, hadde det plaget deg? Selvfølgelig. Men det blir en fullstendig irrelevant stråmann uten noen som helst relevanse. Det virker for meg egentlig bare som et slags forsøk på å skape frykt og usikkerhet, uten at det helt påvirker meg. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Dette med støy er vel bare en avsporing og ikke den egentlig grunnen til at man ikke liker det. Niks, ikke for min del. Forurensing er forurensing, uansett hvor den kommer fra. Derfor liker jeg å kalle meg nøytral. Ikke dermed sagt at mine meningstmotstandere er nøytrale. Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=570403 Er det egentlig ikke en skremmende utvikling? Desto en god grunn til å stemme på FRP Slik at vi får homohetsen inn i regjeringa? Frp er jo de homofiles verste fiende, innen politikken iallefall. De er imot ekteskapsloven, vil fjerne tilskudd til tiltak for homofile, kritiske til parader osv. De bruker selvsagt kun denne saken til å rakke ned på muslimer. Det fins ingen god grunn til å stemme på Frp. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Det er lett å sitte i Bodø og være positiv til innvandring, Moderator Aldra. Prøv å bo på Østlandet..... Ting endrer seg. Eg har budd på Oslos austkant i heile mitt liv og eg er positiv til innvandring/innvandrarar. Kva vinn eg? ... for øvrig vil eg seia at det ikkje akkurat er vanskeleg å bu i Bodø og vera negativ til innvandring, heller. Endret 29. august 2009 av mosleth Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Det er ikke vanskelig å bo noe sted og være negativ til innvandring. Det er i alle fall min erfaring. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Det er lett å sitte i Bodø og være positiv til innvandring, Moderator Aldra. Prøv å bo på Østlandet..... Ting endrer seg. Eg har budd på Oslos austkant i heile mitt liv og eg er positiv til innvandring/innvandrarar. Kva vinn eg? ... for øvrig vil eg seia at det ikkje akkurat er vanskeleg å bu i Bodø og vera negativ til innvandring, heller. Er nynorsk målføret på østkanten i Oslo? Nå er det jo mange fra venstresiden som flytter dit hvor det bor innvandrere fordi de ønsker å bevise et eller annet. Få status i miljøet sitt ++. Hvem vet. Jeg vet ikke om det gjelder for deg? Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Er nynorsk målføret på østkanten i Oslo? Nå er det jo mange fra venstresiden som flytter dit hvor det bor innvandrere fordi de ønsker å bevise et eller annet. Få status i miljøet sitt ++. Hvem vet. Jeg vet ikke om det gjelder for deg? Vel. Nei. Hele livet mitt har jeg bodd på Manglerud. Hele. Jeg delte min oppvekst og skolegang med innvandrerbarn fra flere land og religioner. 70 prosent innvandrere gikk i min klasse på Manglerud videregående skole. Ingen av oss "norske" ble muslimer av den grunn, og det sosiale miljøet var ekstremt bra. Faktisk den beste klassa jeg har gått i. Ingen av dem som jeg fremdeles har kontakt med fra skolen er negative til innvandring og ingen av dem stemmer på FrP. Jeg hører ikke til på venstresida, men jeg er Venstre-medlem. Dersom jeg kunne velge mellom å bo på et sted med mange innvandrere mot å bo på et sted med få, ville jeg uten tvil valgt førstnevnte. Beklager at det trengs mer enn gebrokken norsk og mørk hudfarge for at jeg skal mislike noen. Nynorsk har for øvrig aldri vært mitt hovedmål. Jeg liker bare nynorsk bedre enn jeg liker bokmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå