fox Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=570403 Er det egentlig ikke en skremmende utvikling? Desto en god grunn til å stemme på FRP Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Leste det jeg og. Ble litt satt ut. Skremmende utvikling, det eneste er jo at jeg tviler på at flesteparten er sånn så. ja. Men skummelt uansett. Lenke til kommentar
fox Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Utrolig at muslimer tror at de eier en av våres bydel, hva i h.....? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Utrolig at muslimer tror at de eier en av våres bydel, hva i h.....? Noen muslimer gjør det. Men fortsatt, det er jo litt skummelt at noen fortsatt gjør det da. Lenke til kommentar
LinoraN Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jaja, vi får vel bare venne oss til at mer av dette vil skje.... Lenke til kommentar
Professional Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Er det ikke samme greiene i sverige og england då? Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) MERK: Ordet rasisme blir ikke nevnet med et eneste ord av mediene. Jeg ser flere på forumet her som hevder at de vet at rasisme ikke bare er noe som kommer fra hvite nordmenn, men også noe svarte, gule, blå kan stå bak. Da spør jeg; Hvorfor skjer det aldri, og jeg mener aldri at mediene skriver at det er rasisme når noe slikt skjer? Folk tenker ikke engang over det, og mener i fullt alvor at dette kan da ikke være rasisme, fordi de er hjernevasket i politisk korrekthet. For å hjelpe dere kan jeg spørre; Hva hadde skjedd hvis det var en nordmann som sparket til en muslim fordi han bar koranen, og sa at det der er forbudt fordi dette er en norsk bydel? Fasit: Førstesideoppslag på VG om rasisme og Storberget i fakkeltog på Youngstorget. I denne saken blir ikke ordet rasisme nevnt, heller ikke hintet om. Hvor er media, hvor er borgerne? Politisk korrekthet er patetisk, men jeg tror det er en sinnstilstand som er meget vanskelig å komme ut fra fordi det er så komfortabelt å leve i en boble istedet for å innse realitetene. Endret 19. august 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hvorfor skal du alltid messe ut rasismekortet den andre veien? Er det ikke eksakt det samme du anklager gjengen sos-rasisme osv for? Er det egentlig ikke en skremmende utvikling? Desto en god grunn til å stemme på FRP Hiv han ut. At det er en grunn til å stemme Frp? Absolutt ikke. En statsministerkandidat som åpenlyst vil bryte norsk lov og rettspraksis er for alltid utelukket for min del. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 MERK: Ordet rasisme blir ikke nevnet med et eneste ord av mediene. Nei, det er kanskje fordi dette er homohets? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Dette er et eksempel på snikislamisering, noe FrP tidligere i år gikk hardt ut mot. Og det som er helt sikkert, er at personen som angrep ikke er den eneste med disse holdningene. Dette må slås hardt ned på. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Hvorfor skal du alltid messe ut rasismekortet den andre veien? Er det ikke eksakt det samme du anklager gjengen sos-rasisme osv for? Prøver du å skremme bort diskusjonen i stillhet? Hva med å påpeke rasisme der det faktisk skjer og ikke rope rundt om rasisme i alle andre saker bare fordi det er populært? Jeg skjønner virkelig ikke hvordan du kan slenge ut en så flåsete setning. Hva har skjedd med "gi rasisme rødt kort"? Du er et utmerket bevis på den politisk korrektheten i Norge jeg nevnte i innlegget mitt og her kommer du akkurat slik jeg beskrev det. Jeg nevner at her er det rasisme som det burde taes tak i, og du kommer og indirekte forsvarer det ved å si at jeg ikke burde nevne realitetene når media ikke klarer det selv. Skjerp deg! Ja for en rasismefri verden hvor alle mennesker blir behandlet likeverdig, med like rettigheter og plikter! Gi rasisme rødt kort Endret 19. august 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Dette er et eksempel på snikislamisering, noe FrP tidligere i år gikk hardt ut mot. Og det som er helt sikkert, er at personen som angrep ikke er den eneste med disse holdningene. Dette må slås hardt ned på. På bakgrunn av utfallet av flere rettssaker den siste tiden (Sjøli, Tvedt, etc.), så tror jeg nok du vil finne at det som ble sagt ligger trygt innenfor rammene av den norske ytringsfriheten. Eller ser du for deg at Norge med FrP ved makten blir noe a la Iran, der politi og milits banker folk til lydighet i gatene? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Vi har tidligere sett at i noen innvandrerkretser er det sterke rasistiske holdninger mot nordmenn, altså fremmedkulturell rasisme. Dette er minst like alvorlig som f.eks. etniske norske nynazister. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) På bakgrunn av utfallet av flere rettssaker den siste tiden (Sjøli, Tvedt, etc.), så tror jeg nok du vil finne at det som ble sagt ligger trygt innenfor rammene av den norske ytringsfriheten. Eller ser du for deg at Norge med FrP ved makten blir noe a la Iran, der politi og milits banker folk til lydighet i gatene? Så du mener at det at det denne personen gjorde, å gå til fysisk angrep, er noe som ligger innenfor den norske ytringsfriheten? Endret 19. august 2009 av stigfjel Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) MERK: Ordet rasisme blir ikke nevnet med et eneste ord av mediene. Nei, det er kanskje fordi dette er homohets? Delvis enig. Men da er folk som vil brenne alle moskeer og banke opp muslimer som ber bare religionhetsere? Hvorfor er det da rasisme når det er snakk om muslimer. En burde da ha sagt at de som vil forby muslimer og deres levesett er religionshetsere og ikke rasister. Slik det oppfattes er disse personene mer mot hvordan andre mennesker og kulturer lever og oppfører seg, og det blir dermed benyttet ordet rasisme. Personen det gjelder i denne saken viser avsky ovenfor hvordan samfunnet nordmenn har bygget opp og viser til at dette ikke akspeteres i et muslimsk samfunn. Men jeg er delvis enig, kall det gjerne noe annet, men da er det svært lite av det som blir kalt rasisme som faktisk er rasisme. Endret 19. august 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Så du mener at det at denne personen gikk til fysisk angrep er noe som ligger innenfor den norske ytringsfriheten? Nei, selvsagt ikke. Men fra første post så handlet ikke denne tråden om "fysisk angrep på homser i Oslo". Den handlet om "Dette er en muslimsk bydel". Altså ikke at han sparket, ikke at han kjeftet på to homser som gikk hånd i hånd, men at han sa at "dette er en muslimsk bydel". De to "overgrepene" som ikke ble nevnt av trådstarter kan være straffbare, men ytringen som trådstarter hengte seg opp i er neppe en straffbar handling. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 MERK: Ordet rasisme blir ikke nevnet med et eneste ord av mediene. Jeg ser flere på forumet her som hevder at de vet at rasisme ikke bare er noe som kommer fra hvite nordmenn, men også noe svarte, gule, blå kan stå bak. Da spør jeg; Hvorfor skjer det aldri, og jeg mener aldri at mediene skriver at det er rasisme når noe slikt skjer? Folk tenker ikke engang over det, og mener i fullt alvor at dette kan da ikke være rasisme, fordi de er hjernevasket i politisk korrekthet. For å hjelpe dere kan jeg spørre; Hva hadde skjedd hvis det var en nordmann som sparket til en muslim fordi han bar koranen, og sa at det der er forbudt fordi dette er en norsk bydel? Fasit: Førstesideoppslag på VG om rasisme og Storberget i fakkeltog på Youngstorget. I denne saken blir ikke ordet rasisme nevnt, heller ikke hintet om. Hvor er media, hvor er borgerne? Politisk korrekthet er patetisk, men jeg tror det er en sinnstilstand som er meget vanskelig å komme ut fra fordi det er så komfortabelt å leve i en boble istedet for å innse realitetene. Ser ikke på dette her som rasistik, tviler det har noe å si for den personen som ytet vold mot det homofile paret hvor de er i fra. Var nok en gammel muslim med sin livssyn som ble provosert og når han så at de ikke brydde seg esklarte han til vold. Hadde ikke hjelpt om du var i fra afrika,japan eller norge. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Så du mener at det at denne personen gikk til fysisk angrep er noe som ligger innenfor den norske ytringsfriheten? Nei, selvsagt ikke. Men fra første post så handlet ikke denne tråden om "fysisk angrep på homser i Oslo". Den handlet om "Dette er en muslimsk bydel". Altså ikke at han sparket, ikke at han kjeftet på to homser som gikk hånd i hånd, men at han sa at "dette er en muslimsk bydel". De to "overgrepene" som ikke ble nevnt av trådstarter kan være straffbare, men ytringen som trådstarter hengte seg opp i er neppe en straffbar handling. Men det fysiske angrepet hang sammen med at overfallsmannen på forhånd uttalte "dette er en muslimsk bydel". Utsagnet og overfallet henger sammen, og dette er alvorlig. Lenke til kommentar
fox Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Jeg synes at det er en skremmende utvikling når muslimere anser at bydelen er muslimsk, neste blir vel muslimsk lov som gjelder der? Husker ikke hva det heter, noen her veit nok. Hvorfor våger vi ikke å gjøre noe med det? Det er en alvorlig sak! Faktisk rasisme mot oss, nordmenn. Norge skal ikke tilhøre noens religion, hverken kristendom eller islam. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Ser ikke på dette her som rasistik, tviler det har noe å si for den personen som ytet vold mot det homofile paret hvor de er i fra. Var nok en gammel muslim med sin livssyn som ble provosert og når han så at de ikke brydde seg esklarte han til vold. Hadde ikke hjelpt om du var i fra afrika,japan eller norge. Se mitt andre innlegg. Hvorfor er det rasistisk når en norsk bonde sier at han avskyr muslimer og ville brent alle koraner og hijaber han så? Da er han plutselig bare en rasistisk patetisk hillbilly. Hvorfor er det rasisme når arbeidsgivere nekter folk med hijab å jobbe? De er ikke imot hudfargen, bare religionen. På samme måte kan en si at kanskje var denne personen bare imot homofili generelt. Jeg er som sagt delvis enig med deg. Rasisme er et vanskelig ord som i stor grad er ødelagt i det norske vokabularet. Mitt mål er å få folk til å åpne øynene litt og se hvordan media forskjellsbehandler saker, noe som påvirker hvordan folk tenker og tror. Endret 19. august 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå