Gå til innhold

Jeg er helt ny på programering da mener jeg helt ny. (Kan så mye som at .exe er install på noe)

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg tenkte og lære meg det men hvor lang tid vil det ta og lære meg og lage et program som kan controllere PCen med og snakke til den ?

Jeg er helt ny så helst foreslå hvordan og om jeg trenger noe. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Uansett hva jeg bruker så lenge det er litt enklere blir jeg litt gladere. :)

Hvor begynner jeg da ?

Jeg tenkte og ha dette ferdig før juleballet på skolen fordi det gir meg nok tid trur jeg. Jeg trenger ikke begynne meg og lage lasere eller hvordan det gjøres helst begynne i det små. :)

Krever det mye og kjøre programmering ? (Som i PC komponenter det kan jeg litt om.)

Sorry visst det er dårlig skrevet må på skolen..

Er i litt rush.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Enda ungdomskolen så leksene er nok lett men jeg skal nok prøve. ;)

Helst hjelp litt til og ikke stabb meg siden jeg har lyst og lære.

PS: Siden jeg ikke kan noe om programmering så vet jeg jo ikke hvor lett eller tung det er informer med litt, visst du sier det ikke er "lett" eller umulig ved siden av skolen hvor lang tid burde jeg bruke ?

Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Det kommer nok til og ta litt mer tid forran PCen en jeg trudde men skal nå målet mitt. :)

Se lyst på tings jeg vil lære.

Det er vell et bra tegn ?

Men noen som kan si hvor lang tid det vil ta for meg og lære noe av dette programmerings språket og lage programmet ?

Lenke til kommentar

Det er ikke noen fasit på hvor lang tid noe slik tar, og heller ikke hvor lang tid det tar å lære. Dette varierer kraftig, både i fra prosjekt til prosjekt og fra person til person. Det noen bruker 4 år på kan du bruke 6 måneder på, eller omvendt, eller noe annet. Dette må du ikke henge deg opp i. Men mtp din bakgrunn så vil tidsperspektivet du ser for deg være litt vel i korteste laget(for å si det mildt).

Hva du bør gjøre videre avhenger av en del faktorer. Er dette noe du har lovet og avtalt å få ferdig til juleballet i år? I så tilfelle bør du på det sterkeste vurdere å enten gi prosjektet videre til noen som har erfaringen som trengs, få hjelp av noen som kan det eller gi beskjed at du ikke nødvendigvis blir ferdig til avtalt dato(slik at du har en mulighet for å slippe unna om det ikke går). Dersom ingen av disse er et alternativ så ville eg heller begynt å se på alternative ferdige løsninger og deretter satt i sammen en løsning som fungerer med programvare som allerede fungerer.

Dersom du derimot ønsker å gjøre dette for å lære deg å programmere så er dette det beste utgangspunktet, men tidsfristen er uansett alt for kort. Det du må gjøre her er å sette deg ned å dele opp prosjektet i logiske delprosjekter. Men det første du må gjøre er å finne ut av hvilket programmeringsspråk du ønsker å bruke og ikke minst hvilket du har muligheter for å bruke.

Og btw, .exe er ikke nødvendigvis install på noe. Exe fil er ei kjørbarfil som kan gjøre alt i fra å slå av lyset ditt til å være en e-postklient. Exe filen kan godt installere noe på maskinen din, men det er ikke kun det exe filer gjør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg har ikke en avtale bare fordi jeg vil lære meg dette og få et veldig kult resultat en noe anne kjedelig. :)

Det visste jeg ikke om exe filer :wow:

Og vil noen foreslå det letteste programmerings språket for meg og det jeg har lyst og lære ?

Trenger jeg noen form for håndbok eller ?

Mye spørsmål men må bare vite at jeg ikke begynner på altfor tunge greier når jeg begynner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Endelig er du med Daily-Drifter.

Jeg har allerede startet men visste seg at MS hadde gjort litt forarbeid for meg så de hadde en snutt klar for meg da jeg sjekket innom dem.

Tusen takk for all hjelp, men bare kom med mer visst dokker føler at jeg trenger og vite noe om Visual Basic.

PS: Skal si når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar

Visual Basic ER objektorientert, fra og med versjon 4.0

Visual Basic .NET og nyere er derimot 100% objektorientert, i versjon 6.0 er det mer en nyttig feature.

Jeg vil egentlig ikke anbefale Visual Basic selv, og styr for guds skyld LANGT unna Visual Basic 6.0.

Grunnen er at statistisk sett har Visual Basic brukere liten erfaring med andre språk enn Visual Basic (derfor MS alltid markerer Visual Basic som første kodeeksempel, fordi VB brukere sjeldent leser andre språk)

Jeg begynte med Visual Basic selv, og vil i ettertid påstå at det var en forholdsvis dårlig start.

Visual Basic er alt for tilgivende på syntaks, og den underliggende mekanismen er ofte vanskelig å se.

For eksempel er apestreker som dette fullt lovlig:

Dim s As String = "2"
Dim i As Integer = s

Som gjør at nybegynnere vil lett kunne missforstå hva som egentlig skjer, og kanskje tillegger seg stygge uvaner.

Språket jeg anbefaler er helt klart C#.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Okei, nu gjorde du nettop live mitt litt tungere...

Snakker denne personen sant ?

Jeg ork ikke begynne helt på nytt igjen visst jeg vil lage noe nytt..

Jeg vil ha problemmer med og programmere nokka i C# da ?

Jeg kortet den litt ned. :) (Hadde en lang setning.)

Lenke til kommentar

GeirGrusom har nok helt rett i det han sier, men utelater å si at c++ er en del vanskeligere å lære enn VB.

har selv drevet litt med både C++ og VB, og jeg syntes ihvertfall VB er en del lettere enn C++

GeirGrusom: ypperlig eksempel du kom med der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...