dust123456 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Hei, jeg tenkte å bygge en MediaCenter PC av den pc`n jeg bruker nå. Det er følgende komponenter i den: Intel Core 2 Duo E8500 3,19ghz, klokka til 4ghz Asus P5Q-E hovedkort 2x Corsair Dominator 2gb ddr2-800 RAM 4870x2 skjermkort Thermaltake Ultra 120 (TRUE) cpu-kjøler m/120mm vifte NorthQ 850w strømforsyning En 160gb hdd, en 200 og en 500 Ellers har jeg bare en gammel DVD-brenner i front KABINETT Kabinettet jeg har nå heter Thermaltake Soprano, og det er så vidt cpu-kjølern får plass. Jeg tenkte å kjøpe et Silverstone LC17 kabinett, for ser det er god plass og folk harr fått 4870x2 inn i den, også store cpu-kjølere, men er litt usikker på om min vil passe? Men jeg gidder ikke kjøpe ny kjøler, for jeg liker denne, så jeg kan heller "bygge" opp lokket litt, legge noe imellom, bli ikke så pent, men får holde en stund vertfall, så en på youtube som gjorde det TV-KORT Tenkte også å kjøpe ett billig TV-kort, så jeg kan se tv på pc`n, i og med at jeg ikke har RiksTV boks ellerno, men har ledning fra antenna inn på rommet, men hvordan funker det? Er det gratis etter bakkenettet osv kom? Og, Hvilket Tv-kort? Er det Windows Media Center som er best her? Jeg har det sjønnerdu, bruker Windows 7 RC 64bit forresten. MUS OG TASTATUR Av mus har jeg ikke peiling på hva jeg skal ha, men er det lurt me Bluetooth? Fant denne musen, var jo billig. Av tastatur fann jeg et billig et, dette, var billig og det ser så jævla tøfft ut! Men folken, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre her altså! Jeg skal koble pc`n først på en HD-ready 32lcd, så senere kansje 50" full-hd, så håper det blir bra. Skal bruke pc`n mest til spilling, musikk, film og internett. Oppsummering: Blir dette litt overkill i HTPC-kabinett og allt det? Blir det for varmt? Trenger jeg TV-kort, hvilket? Tråløs mus og tastatur til gaming, hvilke?? og lyydkort? skal koble pc`n til ett skikkelig stereo-anlegg Legger med et bilde, av en test jeg fann, sto at dette var den beste måten å sette viftene på, og forresten, hvilke vifte burde jeg kjøpe, hva følger med kabinettet, bør jeg ha noe bedre? osv. Takker på forhond for svar Endret 19. august 2009 av dust123456 Lenke til kommentar
dust123456 Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 ingen som har noe tips å komme med? Lenke til kommentar
dust123456 Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 tenker jeg går for dette: (men kom med tips) Asus Xonar DX/XD lydkort Logitech MX5500 Revoulution mus og tastatur To Noctua NF-B9-1600 92x92mm vifter i front En Noctua NF-R8 i siden. Og de to medfølgene vifter bak. I kabinettet Silverstone SST-LC17 hva tror dere? syns det var dårlig med svar, håper det kommer Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Du trenger ikke lydkort når du skal koble til skikkelig stereo/AV-reciever. Regner med at dette har digital inngang. Du kjører digitalt ut fra hovedkortet. Ellers så blir den en solid oppbygging for å få plass til TRUE, på LC-20 som er akkurat like stort tror jeg det mangler 1,5 cm i høyden. Min Scythe Ninja som er 1,1 cm lavere gikk ikke. Husk at Thermatake Soprano er 21 cm bredt, LC-17 er bare 17 cm høyt. Skjermkortet går nok, men generelt er det ikke stor plass i kabinettet. Grunnen til at det går er at HD plassen er laget slik at kortet kan stikke ut litt. Og det kommer garantert til å bli varmt inne i kabinettet, HD 4870X2 er ikke akkurat kjølig av seg. Varme og 80 mm vifter er lyd. Noctuaviftene vil fungere bra, jeg har disse i min HTPC. Personlig ville jeg lagt i en 400 - 500 kr ekstra i kabinett og kjøpt et Antec Fusion Remote Max. Dette har bedre ventilasjon, bruker 12/14 cm vifter og er litt høyere. Et langt bedre kabinett til såpass kraftig oppsett som du tenker. Lenke til kommentar
dust123456 Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Du trenger ikke lydkort når du skal koble til skikkelig stereo/AV-reciever. Regner med at dette har digital inngang. Du kjører digitalt ut fra hovedkortet. Er nok ikke digitalt, er en NAD c162, er nok analogt, er rca plugger det der, Sykt kabinett du fann, blir nok det! Endret 21. august 2009 av dust123456 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Dersom du har en bra stereoforsterker med analog inngang vil jeg heller anbefale en USB DAC, som f.eks. Pro-Ject USB Box til 1 150 kr. Koster litt mer en Asus Sonar, men ut fra det jeg er informert om gir denne bedre stereolyd enn et PC-kort. Denne er tross alt kun laget for å konvertere fra digital til stereo, ikke som lydkort som er laget for å håndtere konvertering av 8 kanaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå