Gå til innhold

Sanitetsbataljonen, noen som kan gi litt info?

Araya

Anbefalte innlegg

Skal til grensen til førstegangstjeneste i januar 2010. Så tenkte da om det gikk bra å verve meg til Sanitetsbataljonen. Noen som har vert der ? Hvordan er det? Hva går du gjennom?

Har veldig lyst å bli yrkes soldat og delta i internasjonale operasjoner:P

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal til grensen til førstegangstjeneste i januar 2010. Så tenkte da om det gikk bra å verve meg til Sanitetsbataljonen. Noen som har vert der ? Hvordan er det? Hva går du gjennom?

Takk for svar!

Hadde førstegangstjeneste i sanitetsbataljonen på setermoen, og tør å påstå at det ikke er noen andre steder i forsvaret man får så godt utbytte etter endt førstegangstjeneste. Man går gjennom en del undervisning, og blir utdannet til nivå 3 innen førstehjelp (sykepleiere ligger på nivå 4, leger nivå 5). Man tar også forskjellige moduler etter hvilken rolle man får. Eks førerkort klasse C1 hvis ambulansesjåfør, medic modul som amb.personell, etc.

Gode muligheter til utenlandstjeneste her.

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for svar!

Hadde førstegangstjeneste i sanitetsbataljonen på setermoen, og tør å påstå at det ikke er noen andre steder i forsvaret man får så godt utbytte etter endt førstegangstjeneste. Man går gjennom en del undervisning, og blir utdannet til nivå 3 innen førstehjelp (sykepleiere ligger på nivå 4, leger nivå 5). Man tar også forskjellige moduler etter hvilken rolle man får. Eks førerkort klasse C1 hvis ambulansesjåfør, medic modul som amb.personell, etc.

Gode muligheter til utenlandstjeneste her.

Lykke til!

Takk! Kunne tenkt meg å bli en "field medic" :p Men, det er mulig å dra til Sanitetsbataljonen etter førstegangs tjenesten min i GSV? Eller må jeg bytte om ?

Lenke til kommentar

Hørt et par historier fra en jeg kjenner. De måtte krype nedi en mørk kjeller hvor de ikke så noe annet enn det lille "brekk lyset" (sånn lys du knekker for at det skal lyse) de holdt i. De var forresten utrolig dårlige. Plutselig så smalt det rundt ørene på de, og eksplosjoner rett ved siden av de. Det var da de kjente at de møtte på noen som var "såret" og lå og skreik og dro deg til seg, så det å revive de var jo umulig, for de lekte paniske. I tillegg til dette, så sto det befal og skrek på de.

Lenke til kommentar
Ikke at det finnes noen bataljoner på GSV da... Men du har sanitetsmann i alle patruljene.

nei det gjør det nok ikke, hvordan det? :p

Takk! Kunne tenkt meg å bli en "field medic" :p Men, det er mulig å dra til Sanitetsbataljonen etter førstegangs tjenesten min i GSV? Eller må jeg bytte om ?
Hvis du vil bli medic kan du vel nesten være i hvilken som helst avdeling. Tror alle hærbataljonene har medictropper.

:)

Lenke til kommentar

Er litt usikker, men. Lyst å gjøre karriere i Forsvaret. Vet bare ikke hvilken avdeling. Men bare for å få det oppklart, etter jeg er ferdig i GSV, kan jeg da søke meg inn på fks artilleribataljonen eller sanitetsbataljonen ? Var lite om det på www.mil.no for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...