Gå til innhold

Frustrerende problemer med dual monitors (extended desktop) i W7

Anbefalte innlegg

Hei og hopp

Min stasjonære PC er akkurat nå satt opp med WindowsXP. Har 2 monitorer som kjører fint på mitt NVIDIA GeForce 9600 GT kort med extended desktop (dvs at skrivebordet går fra 1 skjerm til den neste.. ikke duplisering av bilde).

Siden XP-installasjonen har startet å degenerere (som Windows-installer har en tendens til å gjøre etter ei stund) tenkte jeg jeg skulle teste W7 (lasta ned 7600 AIO for 30 dagers testing før jeg finner ut om jeg skal kjøpe ferdig-varianten). Problemet er at jeg ikke får til å kjøre 2 skjermer som jeg vil.. I jobben min er jeg nesten avhengig av og få dette til å virke.

Mer info:

- Jeg får installert monitor-driverne uten problemer, jeg har og lasta ned og installert de nyeste driverne for kortet fra NVIDIA-sidene (190.38 Vista og W7-driver er det samme).

- Jeg får kjørt 2 skjermer på en gang med duplisering (dvs at det samme skjerm-bildet vises i begge skjermer)

- Jeg har etter mye om og men klart å deaktivere W7s automatiske installering av skjerm-drivere (ved å slette nvidia-driverne i System32\DriverStore\FileRepository .. så bootet i safe mode og kjørt "Driver Sweeper" for å sikre meg om at alle gamle drivere er borte.. så boota normalt og installert de nyeste driverne. (Denne fremgangsmåten blei anbefalt av flere med samme problem på andre fora)

- Har i tillegg til alt dette også prøvd samme fremgangsmåte men med litt eldre drivere (185.xx) med samme resultat.

Har noen noe gode forslag evt mulige løsninger på dette problemet, eller må jeg regne med å kjøre WindowsXP en stund til?

Kim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker du Nvidia sitt kontrollpanel eller Windows sitt?

Jeg har forsøkt begge. Nvidia-kontrollpanel gir tilbakemelding om at kortet kun støtter 1 monitor. I Windows sitt kontrollpanel kan jeg slå på duplisering av skjerm, men det gir meg ikke option til å ha 2 skjermer.

Lenke til kommentar
Så du mangler "Extend these displays" med andre ord?

post-18775-1250728155.png

Ja, denne mangler (men fungerer fint i WinXP

Fungerer det med driveren som ligger på Windows Update?

Nei, den blei jo lasta ned og installert automatisk når jeg satt opp systemet.. ergo var det den første driveren jeg prøvde.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å slå av Aero effektene eller hva det heter? Muligens litt lite krutt i 9600 kortet

Aero effekter var slått av som standard. satt og over på windows classic theme.. alt ned til minimum.. har ingen effekt.. er temmelig sikker på at det er no driver-tull fra nvidias side..

Lenke til kommentar
Prøv denne driveren. Nyere drivere funker ikke for meg, får ikke til extended desktop. Men med denne driveren funker det flott. Verdt et forsøk.

x64

x86

Testa x86-driveren.. eneste forskjellen er at jeg får riktig melding i NVIDIA-controllpanelet: "This adapter supports 2 monitors", men får ikke valgmuligheten extended desktop :( .. Vurderer å installere x64 versjonen av W7 med 64 bit driverne hvis jeg har tid på jobb i natt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...