Gå til innhold

Hvor mye tjener gutta i dimmu borgir?

weebl

Anbefalte innlegg

Hei

jeg og en venn satt å prata om hvor mye en metal artist faktisk tjener i året.

Jeg gikk inn og søkte i skattelistene og fant ut at stian thoresen AKA Shagrath som er vokalisten i dimmu borgir hadde en inntekt på 199 000,- i 2007. jeg synes dette virket lavt jeg :S

det selges jo bra med dimmuplater og de spiller jo mye live og de tar sikkert en del for å spille også.

selv om plateselskapet sikkert tar sine % av platesalget og roadies og lyd krever noe av pengene fra konsertene.

ser også at om jeg søker på andre bandmedlemer at inntekten deres er på ca 500 000 og noen andre på under 200 000.

så jeg lurer enkelt og greit på hvor mye tjener gutta i dimmu borgir og andre omtrent like store band årlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dimmu Borgir selger mye merch og gjør det kommersielt mye bedre enn mange andre norske BM-artister. Jeg syns 199k hørtes veldig lite ut, ja. Men når man jobber som musiker så er det store ups and downs. Et år bruker du opp alle pengene på plateinnspilling og nytt utstyr, mens neste år turnerer du og høster inn penger på spillejobber og platesalg.

Lenke til kommentar

Hvis du ser på år 2006, så hadde han 395 253 i inntekt, så kan hende at han enten ikke trengte å ta ut så mye dette året, eller at omsetningen ikke har vært så stor, eller at de f.eks er mye ute på reise og turer så han får det meste dekket der kanskje?

Kanskje han har tatt opp stort lån, som han skriver av inntekten?

Det vises ikke på skattelistene... Mange muligheter ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

husk også at de sannsynligvis ikke tjener penger fra platesalg/turneer direkte til seg selv.

Jeg vil tro at de har et selskap som inntekter går til, og så tar de ut utbytte når/hvis de trenger det. Det er sikkert mange måter de kan klare å trikse det til uten å ha en personlig inntekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...