Gå til innhold

Nye GT5 opplysninger fra GamesCom

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Dette er hentet fra GTplanet.

Synes dette ser ut som om at det blir tidenes bilspill :D Headtracking er en smart måte å se seg rundt i cockpiten på :p

August 18, GamesCom, held in Cologne, Germany: 
Gran Turismo 5 has been announced! Here is the latest information on the game design:

■ models included
[b]1,000 vehicles[/b]
170 Premium new models (full interior modeling, the interior corresponds to vehicle damage)
830 kinds of standard model (some are from Gran Turismo 4 that have been carried over to GT5) [Read: Cars we have seen in GT4 before ]

■ Courses
[b]60 courses confirmed with 20 or more to be revealed[/b]

■ physical simulation of vehicles
Physics system simulation is brand new
Represented is full fall in vehicles [possibly rollover]
Damage representation (reproduced in full by real-time collision deformation)
faithfully reproducing the behavior of electric cars, i.e. Prius, Insight, hybrid cars and the latest Tesla model

■ Arcade Mode
Single Race
2 player battle

■ GT Mode
World Map
My Garage
Car Dealer
Tuning Shop (parts, tires)
Car Washes/Oil Change
Race Championship (Series system, point system)
License Test

■ Online
Open Lobby
Text / Voice Chat
Private rooms
Online Photo Album
Online Replay Album
[b]YouTube replay output[/b]

■ [b]Photo Mode[/b]
Photo Drive (Circuit)
Photo stage (Stage Photo mode only)

■ Gran Turismo TV
Video output to a PSP or PSP Go®
Progressive Download
Improved 
user interface
Continuous Play for videos 

■ Museums
The 
Gran Turismo 5 Prologue version, + more information at TGS

■ Sound
Custom soundtracks (Use songs from your PS3 hard-drive)
Dolby Digital 5.1 and 7.1

■ 

User Interface
The Gran Turismo 5 Prologue, and the same design concept. The icons change color
Able to track 

[b]the movement of Cockpit Camera interface (confirmed in full 3-D. The camera can be fully manipulated and you can opt to have your head tracked by the PSEye)[/b]

Kilde

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tidenes bilspill?

1000 biler (Hvor 830 er fra duplikat-lista fra GT4 dessverre...)

Bare 170 biler med fulle cockpits og skademodellering? GTplanet-deltakerene antar det er WRC, Nascar og andre løpsbiler som får skaden så alle vanlige biler er fortsatt uten skademodell og oppgraderte cockpits.

80 baner? Forza 3 sier 100, men begge leire teller nok baner med gaffel. Forskjellige layouts / versjoner av samme bane blir nok telt med, kanskje tilogmed å kjøre banen i revers? Dermed må man nok ta tallene med en klype salt før man ser en endelig liste over hvilke lokasjoner som er med.

Mange på gtplanet var ekstatiske for at man kan spille egen musikk i spillet, jeg ble overrasket over at det ikke er mulig i alle spill som på Xbox?

Oversettelsen fra japansk til engelsk er visstnok opp for tolkning så konkret blir det ikke før vi får noe på engelsk fra Sony.

På den positive siden derimot så blir headtracking med eyetoy grisetøft om det fungerer som man forventer. Å hive replays til Youtube er også tøft og kanskje unikt? Microsoft har sagt at FM3 skal ha masse videoredigerings-funksjoner og de har pushet hardt på replay-funksjonen med videodeling så Youtube-publisering kan være med uten at det er spesifisert. Det kan også være spesifisert uten at jeg har fått det med meg :)

Lenke til kommentar

Tar det som en selfølge at det er flere nivåer av ødelegelse (altså alt etter hvor hardt du kræsjer), noe annet ville jo være meget merkelig og jeg ser også bulker i den video snutten.

Om det kommer til å være total ødelegelse alla Burnout Paradise vet jeg ikke, eller om vanskelighetsgrad vil påvirke hvor stort omfang av skader du kan få. Tiden vil vise.

Uansett omfang så vil skademodellering være et velkoment tilskudd til denne serien :-)

Lenke til kommentar

Ai! Det så pent ut, selv om fargene er litt blasse men det er nok fordi de har filmet en skjerm, evt gjør Youtube-kvaliteten sitt. Det som er bekymringsverdig derimot er først litt pirk: Panseret skulle flagret av for leeenge siden. Du klarer ikke kjøre i 100km/t pluss med panseret stående opp slik, det er brettet over ruta før du kan stave "panserfester". Så til det mer alvorlige. WRC-bilen er skadet, Evoen (som i dette tilfellet ikke er en WRC-Evo) er ikke skadet i det hele tatt, enda den smeller hardt inn i Imprezaen i starten. Det kan tyde på at det blir skader på løpsbilene men ikke på vanlige biler.

Også koselig at de har lånt Forzas "suggested line", var den i GT5p / GT4?

Lenke til kommentar

Flere baner over antall biler. Med 1000 biler i spillet vil det være nærmest umulig å finne en favorittbil. Det var nok med de 300 som var i Forza 2, og jeg klarte såvidt å finne frem min favorittbil i hver klasse før jeg gikk lei spillet. Heller å ha flere baner å sette tid på, enn å ha haugesvis av biler å sette tid på få baner.

Lenke til kommentar

Mener bestemt å huske at det var suggested line når jeg spilte GT4 i sin tid (eller var det bare i GT4p, mon tro :hmm: ). GT5p vet jeg ikke da jeg ikke gikk til innkjøp i den tro at GT5 fullversjon ville komme ut ikke så lenge etter :blush:

Skal uansett teste lillebror (Forza 3) når den kommer, så blir thklinge glad ;)

Endret av HappyHerb
Lenke til kommentar

Slik det ser ut nå har Forza 3 blitt storebror men vi får kalle dem tvillingbrødre til spillene er i butikken og man får sjekket de endelige produktene.

Og HappyHerb: Jeg blir glad om du spiller spillet du har mest lyst på. Om det er FM3 eller ikke er meg likegyldig ;)

Lenke til kommentar
Ai! Det så pent ut, selv om fargene er litt blasse men det er nok fordi de har filmet en skjerm, evt gjør Youtube-kvaliteten sitt. Det som er bekymringsverdig derimot er først litt pirk: Panseret skulle flagret av for leeenge siden. Du klarer ikke kjøre i 100km/t pluss med panseret stående opp slik, det er brettet over ruta før du kan stave "panserfester". Så til det mer alvorlige. WRC-bilen er skadet, Evoen (som i dette tilfellet ikke er en WRC-Evo) er ikke skadet i det hele tatt, enda den smeller hardt inn i Imprezaen i starten. Det kan tyde på at det blir skader på løpsbilene men ikke på vanlige biler.

Lånt? Tror nok du må sjekke spillhistorien lille venn, "suggested line" oppsette har vært i en årekke lange tider, mener å huske at dette var så langt tilbake som GT2 eller 3. Er nok Forza som har lånt det fra GT.

Slik det ser ut nå har Forza 3 blitt storebror men vi får kalle dem tvillingbrødre til spillene er i butikken og man får sjekket de endelige produktene.

Og HappyHerb: Jeg blir glad om du spiller spillet du har mest lyst på. Om det er FM3 eller ikke er meg likegyldig ;)

Forza 2 manglet mye av det som gjorde at jeg digget GT4 f.eks oppdragskjøring (Overtaking), sertifikat, masse forskjellige løp (var misfornøyd med begrensningen på løpene i Forza 2) større variasjon på det forskjellige bilene (synes Forza 2 gjorde for lite bruk av forskjellige biltyper til de forskjellige løpene, ble mye kjøring av samme løp bare for å samle nok credits til oppgradering eller neste bil).

Men er ingen storebror eller lillebror, begge har sine svakheter og styrker.

Lenke til kommentar

Lånt? Tror nok du må sjekke spillhistorien lille venn, "suggested line" oppsette har vært i en årekke lange tider, mener å huske at dette var så langt tilbake som GT2 eller 3. Er nok Forza som har lånt det fra GT.

Setter pris på at du diskuterer sak, ikke person. Ønsker du å kalle meg "lille venn", gjør gjerne det pr PM og spar forumet for unødig tøv.

Suggested Line er nok ikke med i hverken GT 2,3 eller 4. Har du bevis på det motsatte ser jeg gjerne det. Og nei, jeg tror absolutt ikke Forza har lånt det fra GT. ;)

Forza 2 manglet mye av det som gjorde at jeg digget GT4 f.eks oppdragskjøring (Overtaking), sertifikat, masse forskjellige løp (var misfornøyd med begrensningen på løpene i Forza 2) større variasjon på det forskjellige bilene (synes Forza 2 gjorde for lite bruk av forskjellige biltyper til de forskjellige løpene, ble mye kjøring av samme løp bare for å samle nok credits til oppgradering eller neste bil).

Men er ingen storebror eller lillebror, begge har sine svakheter og styrker.

Er enig i at banene i FM2 var for kjedelige. FM1 var bedre, blant annet med downhill og hillclimb-banene som var fantastiske. Jeg savnet "fantasi-lokasjoner" og punkt til punkt-løp i FM2. Heldigvis er det tilbake i FM3! :D

Storebror eller lillebror? Vi får vente og se når begge spillene er ute. Det blir nok mange sammenligningstester vi kan sette tennene i.

Lenke til kommentar

Det var suggested lines i forbindelse med når man skulle ta sertifikater (license) i GT4 men ikke i selve "hovedspill delen" mener jeg.

Men det har aldri hvert noe problem å finne optimal linje i GT serien da veislitasje, bremsespor og andre tegn har indikert linjen ganske så bra.

Lenke til kommentar
Setter pris på at du diskuterer sak, ikke person. Ønsker du å kalle meg "lille venn", gjør gjerne det pr PM og spar forumet for unødig tøv.

Suggested Line er nok ikke med i hverken GT 2,3 eller 4. Har du bevis på det motsatte ser jeg gjerne det. Og nei, jeg tror absolutt ikke Forza har lånt det fra GT.

Om "Suggested line" er det jeg tror, dvs at det er en linje på bakken som sier hvor du bør plassere deg (og indikert hvor du bør bremse) så jo, det er i GT foregående før Forza 2 og 1. Har GT3 og GT4 så det vet jeg. Det er derimot ikke i løpene men under sertifikat oppkjøringen og kan slåes av/på ved å trykket på en av thumb stikkene (husker ikke hvilken i farta).

E1:

Så det først nå, lille venn = personangrep? Nedtalende kanskje, personangrep?

:rofl:

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

HappyHerb:

Spor i asfalten viser ideallinjen, ikke bremse og aksellearasjonspunkter. De varierer dessuten avhengig av biltype, trimming, dekk, understell, osv.

Bear^:

Jeg har ikke sagt at du kom med personangrep. Sa at denslags har ingenting i diskusjonen å gjøre, hold deg til temaet heller. Om du absolutt må kalle meg ting kan du gjøre det pr PM og spare de andre for tøvet. I tillegg blir du tatt mer seriøst og det er vel en fordel for deg, er det ikke?

Back on topic:

"Suggested line"-funksjonen i kjørespill ble utviklet av Mike Tipping og Mark Hatton da de jobbet for Microsoft Research. De leverte noen AI-prosjekter og lignende til Microsoft Game Studios og dette ble implementert i Forza Motorsport (til Xbox 180). Funksjonen vant en "Alternative Award" i bladet Edge. Les mer: Vector Anomaly

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Det du snakker om er "Driveatar" AI som er et komplett oppbygget system. Selve linjen man følger finner man i andre spill som GT, det som er nytt med systemet i Forza er at det assisterer deg med en "innebygget" sjåfør.

Forøvrig veldig rikt av deg å snakke om "Back on topic" når det er du som startet off topic snakket og kvalmen. Foreslår at du tasler tilbake til Forza 3 tråden i MS forumet om det er Forza 3 du er interesert i å snakke om, denne tråden er så vidt jeg forstår en tråd med informasjon om GT5, hva Forza 3 har eller ikke har er irrellevant og all snakk rundt dette er, ironisk nok, off topic. Kanskje du burde da virkelig komme back on topic?

Lenke til kommentar

Bear^:

"Drivatar" er den andre teknologien de utviklet, den snakket jeg ikke om. Jeg prater om "suggested line". Jeg dro ikke tråden off topic, det var det du som gjorde ved å feilaktig antyde at Gran Turismo lagde systemet og Forza "lånte" det. Denne posten var utgangspunktet og som du kan se er det ikke off-topic i det hele tatt. Forøvrig kan jeg fritt poste i hvilket som helst tema/fora på diskusjon.no, uansett hva du måtte mene om det.

vargas:

Releasedate for Gran Turismo 5 er ikke bekreftet. En lansering i desember ryktes, men også perioden jan-mars 2010 er aktuell. Bare Sony/PD vet, kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...