Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Derfor skal kvinner slås til lydighet.

Anbefalte innlegg

I dagens samfunn ser vi at kvinnefrigjøring og feminisme står høyt oppe på agendaet, og dette har ført med seg mange synergieffekter. Bla bla bla og så videre...

--- SNIPP ---

Hva om det var omvendt? Hvorfor er det mannen som skal slå kvinnen og ikke omvendt?

Men er da minst like mye utro og trasige som kvinner.

Jeg synes meningene dine hører hjemme i middelalderen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I dagens samfunn ser vi at kvinnefrigjøring og feminisme står høyt oppe på agendaet, og dette har ført med seg mange synergieffekter. Bla bla bla og så videre...

--- SNIPP ---

Hva om det var omvendt? Hvorfor er det mannen som skal slå kvinnen og ikke omvendt?

Men er da minst like mye utro og trasige som kvinner.

Jeg synes meningene dine hører hjemme i middelalderen.

Det ER omvendt <.< Forskjellen er bare at vi menn ikke tør å klage siden da står vi i fare for å bli stempla som noen sveklinger.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
Om jeg har forstått deg rett, så mener du altså at det blir trygge, stabile og gode oppvekstforhold av å benytte vold i hjemmet? Jeg mener dette er så feil som det kan bli. Vold er ikke en akseptabel ytring, bruk av vold i enhver sammenheng viser mangel på kunnskap, språk og mulig intelligens. Beklager men her synes jeg du går for langt og tar skammelig feil.

:)

Om kvinnen ikke ter seg slik kvinner skaql og er lydig overfor sin mann, så er det på sin plass at hun slås til lydighet. Dette har jo også allmennpreventive synergier, da barna lærer seg hvordan forhold egentlig skal være.

Ok, går det andre veien og da håper jeg? At hvis mannen ikke ter seg slik han ska, så er det kvinnens plikt å finne frem kjevla og denge vett i skallen på mannen?

Lenke til kommentar
Om jeg har forstått deg rett, så mener du altså at det blir trygge, stabile og gode oppvekstforhold av å benytte vold i hjemmet? Jeg mener dette er så feil som det kan bli. Vold er ikke en akseptabel ytring, bruk av vold i enhver sammenheng viser mangel på kunnskap, språk og mulig intelligens. Beklager men her synes jeg du går for langt og tar skammelig feil.

:)

Om kvinnen ikke ter seg slik kvinner skaql og er lydig overfor sin mann, så er det på sin plass at hun slås til lydighet. Dette har jo også allmennpreventive synergier, da barna lærer seg hvordan forhold egentlig skal være.

Ok, går det andre veien og da håper jeg? At hvis mannen ikke ter seg slik han ska, så er det kvinnens plikt å finne frem kjevla og denge vett i skallen på mannen?

I vikingtia var det allmenn praksis.

Lenke til kommentar

muggsopp, har du vurdert å flytte til Afghanistan eller Iran? Der er slik usivilisert oppførsel akseptert. Jeg tror ikke du vil få så mye medhold rundt konemishandling i norge desverre. Stakkars dame som gifter seg med deg. Det ekke tøft å slå jenter...

Lenke til kommentar
Uten kvinner hadde du ikke vært født.

Ikke uten mannfolk heller.

Ditt syn er rett og slett at det bare er den heterofile mannen som er verdt noe.

Til dels sant.

Mener du virkelig at verden hadde vært bedre om ingen fikk være seg selv, alle homofile (og andre med andre seksualiteter/identiteter) ble avlivet.

Dette hadde vært ideelt, litt vell drøyt med avlivning, men ellers høres det bra ut.

Jeg syns at alle menn som har det kvinnesynet som deg burde bli slått (eller avlivet) sånn at dere kunne tilpasse dere samfunnet vi lever i litt.

Nå er vell ikke du noe bedre?

Det er nok bare du som ikke klarer å tilpasse deg samfunnet vårt.

Problemet nå til dags, er at vist man har andre meninger enn det som liksom skal være allmen akseptert og politisk korrekt, så blir man sett på som et udyr.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar
Likestilling har kommet så langt nå, at det er nærmest slik at det er vi menn blir undertrykket.

Ja, det kan hende du har rett i det. Men det er fortsatt ikke riktig at vi skal kunne slå damene til lydighet, og kunne få sex hver gang vi føler for det. Det blir bare for dumt.

Lenke til kommentar
Likestilling har kommet så langt nå, at det er nærmest slik at det er vi menn blir undertrykket.

Vi kan ta opp dette emnet om et par tusen år, kanskje? Så ser vi hva dere menn synes om det?

Er ganske spesielt at menne gjør så mye ut av å bli berøvet noen av sine privilegier i noen år, når de har berøvet kvinner for menneskerettigheter i hundrevis av år, men har aldri hatt dårlig samvittighet pga. det.

Lenke til kommentar
Det har jeg ikke sagt heller. Men det er nesten på tide at kvinner blir satt litt på plass igjen, på en eller annen måte.

Jepp enig der. Feminismen har over tid kanskje gått litt for langt, de burde stille likt som oss menn - ikke få fordeler.

Men med å stille likt, så mener jeg også likt. Det er ikke mannen som bestemmer over kvinnen, slik trådstarter skal ha det til. Jeg blir nesten litt irritert av å lese sånn, jeg synes utsagnet hans tyder på svakhet og usikkerhet. Og jeg håper ikke han mishandler og undertrykker dama si, og etterlever det han skriver. Isåfall burde han vært politi-anmeldt.

Lenke til kommentar

Vi kan ta opp dette emnet om et par tusen år, kanskje? Så ser vi hva dere menn synes om det?

Er ganske spesielt at menne gjør så mye ut av å bli berøvet noen av sine privilegier i noen år, når de har berøvet kvinner for menneskerettigheter i hundrevis av år, men har aldri hatt dårlig samvittighet pga. det.

Kanskje du skulle komme med noen seriøse uttalelser?

Så vår generasjon skal lide for feil gjort av menn for mange herrens år siden? Høres jo ekstremt logisk ut.

Vist du først skal gnelle om rettigheter så må du også være rettferdig selv og ikke missbruke likestillingen til din egen fordel.

Dette minner utrolig mye om enkelte holdninger som florerer rundt i de afro-amerikanske miljøene i USA. Der vår tids hvite mann skal lide for feil begått av deres forfedre.

Det har jeg ikke sagt heller. Men det er nesten på tide at kvinner blir satt litt på plass igjen, på en eller annen måte.

Jepp enig der. Feminismen har over tid kanskje gått litt for langt, de burde stille likt som oss menn - ikke få fordeler.

Men med å stille likt, så mener jeg også likt. Det er ikke mannen som bestemmer over kvinnen, slik trådstarter skal ha det til. Jeg blir nesten litt irritert av å lese sånn, jeg synes utsagnet hans tyder på svakhet og usikkerhet. Og jeg håper ikke han mishandler og undertrykker dama si, og etterlever det han skriver. Isåfall burde han vært politi-anmeldt.

Akkurat det jeg mener selv.

Lenke til kommentar

Dette er jeg faktisk enig i, men ikke at det skal utøves vold av den grunn.

Et eksempel er kvinnekvoter i arbeidslivet. En viss prosentandel av en bedrifts styre (husker ikke eksakt, men 40% elns) skal være kvinner. Jeg synes den som er best egnet burde få ansvaret, ikke en kvinne bare fordi hun er kvinne. Om det står mellom en mann og en kvinne, og mannen er bedre kvalifisert men kvinnen velges pga kvoter, da er jo det kjønnsdiskriminerende.

Igjen; jeg er ikke for vold og kvinner skal ikke slås, men når det kommer til kvinnekampen som f.eks. Ottar kjemper, da har jeg mye som jeg gjerne skulle sagt.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Så vår generasjon skal lide for feil gjort av menn for mange herrens år siden? Høres jo ekstremt logisk ut.

Vist du først skal gnelle om rettigheter så må du også være rettferdig selv og ikke missbruke likestillingen til din egen fordel.

Dette minner utrolig mye om enkelte holdninger som florerer rundt i de afro-amerikanske miljøene i USA. Der vår tids hvite mann skal lide for feil begått av deres forfedre.

Akkurat det jeg mener selv.

Jeg skriver under på den Cpt. Det blir feil om det skal bli noe "hevn-opplegg" mot mannen fordi kvinnen var undertrykt før. Det er ikke likestilling, hvis du tror det Muimiudo...

Lenke til kommentar

1. Kvinner burde stille helt 100% likt som menn. Uten videre fordeler. Hvis de ikke takler det, så får de la være å takle det. Sannheten er at både når det gjelder fysisk styrke, måter å tenke på, og hormonelle forandringer i kroppen så er kvinner og menn forskjellige. Det er også veldig individuelt. Så det blir aldri likt uansett. Men vi burde ha samme utgangspunkt i samfunnet, det er rettferdig. "Det motsatte kjønn" (begge veier) burde hverken ha fordeler eller ulemper ovenfor det andre kjønn.

2. Kvinner og menn skal ikke undertrykkes av det motsatte kjønn, hverken psykisk eller fysisk! Det er bare helt feil.

Sånn, der har dere en forenklet versjon av min endelige mening. Så får vi se om jeg gidder å svare noe videre i denne tråden.

Lenke til kommentar

For det første - jeg gneldrer ikke, så vær vennlig og vær respektfull.

For det andre - hvilke rettigheter er det du mener menn blir frarøvet av feminismen? Om dere ikke skal bøte for det menn har gjort mot kvinner gjennom flere hundre år, så må dere i hvertfall finne dere i at dere ikke kommer til å få beholde deres privilegier.

Du nevner kvoter. Vel, det er en måte å gi kvinner en spillesjanse i et nesten utelukkende mannlig miljø, som i tillegg er veldig ofte mannsjåvinistisk og negativt innstilt til kvinner. Kvoteringen foregår også for at kvinner skal kunne påvirke retningen samfunnet går i, gjennom politikk og næringsliv, fordi menn i seg selv har viste seg ganske så dårlige til å forsvare og ivareta kvinnenes verdier.

Forresten så får også menn tilleggspoeng i yrker der kvinner dominerer. Men de jobbene vil dere jo ikke ha - mesteparten av all omsorgpersonale er kvinner. Det er også kvinner som jobber i de fleste renholdsjobbene, og det er kvinnene som har flest lavlønnede yrker. Og i tillegg til det, er det fortsatt ganske ofte en mann tjener mer enn kvinnen som jobber i samme posisjon.

Hvilke av de overnevnte fakta diskriminerer mannen?

Endret av Muimiudo
Lenke til kommentar
1. Kvinner burde stille helt 100% likt som menn. Uten videre fordeler. Hvis de ikke takler det, så får de la være å takle det. Sannheten er at både når det gjelder fysisk styrke, måter å tenke på, og hormonelle forandringer i kroppen så er kvinner og menn forskjellige. Det er også veldig individuelt. Så det blir aldri likt uansett. Men vi burde ha samme utgangspunkt i samfunnet, det er rettferdig. "Det motsatte kjønn" (begge veier) burde hverken ha fordeler eller ulemper ovenfor det andre kjønn.

2. Kvinner og menn skal ikke undertrykkes av det motsatte kjønn, hverken psykisk eller fysisk! Det er bare helt feil.

Sånn, der har dere en forenklet versjon av min endelige mening. Så får vi se om jeg gidder å svare noe videre i denne tråden.

+1

Men har en følelse av at enkelte brukere her kommer til å være vanvittig uenig.

Lenke til kommentar

Likestilling handler ikke om like plikter og lik behandling. Det handler om retten til å velge. Og om muligheten til å mottas og anses likt uansett kjønn.

Så menn som vil ha dama barføtt og gravid tar akkurat like feil som damer som brenner BH- er og fornekter menn. Er stort sett enig med deg, men mener ikke at kvinner har flere rettigheter enn menn i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
For det første - jeg gneldrer ikke, så vær vennlig og vær respektfull.

For det andre - hvilke rettigheter er det du mener menn blir frarøvet av feminismen? Om dere ikke skal bøte for det menn har gjort mot kvinner gjennom flere hundre år, så må dere i hvertfall finne dere i at dere ikke kommer til å få beholde deres privilegier.

Du nevner kvoter. Vel, det er en måte å gi kvinner en spillesjanse i et nesten utelukkende mannlig miljø, som i tillegg er veldig ofte mannsjåvinistisk og negativt innstilt til kvinner. Kvoteringen foregår også for at kvinner skal kunne påvirke retningen samfunnet går i, gjennom politikk og næringsliv, fordi menn i seg selv har viste seg ganske så dårlige til å forsvare og ivareta kvinnenes verdier.

Forresten så får også menn tilleggspoeng i yrker der kvinner dominerer. Men de jobbene vil dere jo ikke ha - mesteparten av all omsorgpersonale er kvinner. Det er også kvinner som jobber i de fleste renholdsjobbene, og det er kvinnene som har flest lavlønnede yrker. Og i tillegg til det, er det fortsatt ganske ofte en mann tjener mer enn kvinnen som jobber i samme posisjon.

Hvilke av de overnevnte fakta diskriminerer mannen?

Jeg ble tilbudt lærlingplass i drømmefirmaet når jeg hadde fullført VK1. Og var overlykkelig i ett par uker. Gledet meg som en unge til høsten. Men plutselig fikk jeg beskjed om at de ikke kunne gi meg lærlingplassen på grunn av kjønnskvotering. En jente som lå 2 karakterer i snitt under meg og ikke hadde særlig forståelse for faget fikk plassen, og jeg stod uten lærlingplass i 1 år.

Sånn skjer hele tiden.

Syns du det er rettferdig egentlig?

EDIT: Jeg måtte ta en slumjobb som telefon markedsfører. Og hun som fikk plassen valgte å begynne med noe helt annet når lærlingtiden var over.

Endret av trusefar
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...