Gå til innhold

Optisk vs. laser?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt både laser og optisk over lenger tid, og min konklusjon er at det først og fremst er underlaget som virkelig er viktig. En god, passende musematte er et must for meg... så kan musen være hva den vil, så lenge jeg slipper de gamle kulene. Bare finn en mus som ligger godt i hånden (personlig har jeg alltid hatet de små musene som er beregnet for bærbare maskiner).

Lenke til kommentar
Skal du spille?

vel, med måte. Jeg er nok ingen beinhard gamer, men vil du advare meg om at den er helt bøsen til spill, skal jeg alltids vurdere noe annet. Spiller Call of duty 4 med kamerater en gang og annen ila. året, så jeg vil ikke være taperen : ) Jeg bruker dog pc mest til å surfe på nett og lage musikk.

Er det en myte at trådløs har merkbar latency, eller er det høyst reelt? Isåfall hva snakker vi om? 1, 10 eller 100 ms?

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kjøpte VX nano idag. Ærlig talt er jeg ikke særlig fornøyd. God å trykke på, og den beste scrollen jeg har vært borti.

Men frem/tilbake knappene er totalt malplassert. Det samme gjelder den 3. museknappen. Musen er veldig liten (ja jeg vet det er en minimus). Trodde det skulle være enklere å bruke en liten mus enn som så, men egentlig var det noe drit når en er vant til vanlig størrelse. Og jeg har små hender fra før av. Jeg får vondt i hånda etter 1/2 times bruk tilsvarende jeg ville fått etter 24 timers bruk med en vanlig. Dårlig instillingsmuligheter. Akselerasjonsvalget var enten helt av, eller bånn gass på 'lav' instilling. 'Høy' var helt absurd!!

Laseren var ikke noe bedre enn den optiske leseren jeg hadde på min gamle microsoft mus til hundrelappen. Tvert imot synest jeg den var noe upresis, tok tepper med litt bølger i dårlig.

Jeg må kanskje bygge den ut litt med noe byggeskum som et lite skall utenpå, for å gjøre den noe mer behagelig.

Mottakeren var helt topp, pluss til logitech for den. Synes nesten ikke i usbporten. Og jeg må si igjen at scrollen var knallbra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...