swirix Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hei! Jeg trenger en ny harddisk til skole laptoppen. Tenkte derfor jeg på å kjøpe en ssd. Blir mye flytting, reise etc. Føler derfor at det er tryggere å ha en ssd. Spørsmålet mitt er: hvilken skal jeg gå for? har sett litt på: Intel® X25-M og ocz vertex, er dette pålitelige disker? Trenger ikke være det sykeste av det syke. men pålitelighet, og levetid er viktig! noen som vet hva som er bra/dårlig for min bruk? Mvh Tor Helge Lenke til kommentar
oldis Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) har sett litt på: Intel® X25-M og ocz vertex, er dette pålitelige disker? Begge de du har nevnt er bra disker som jeg ikke tror du kan gå feil med. Har selv bestilt en X25-M, men har ikke fått den ennå, så jeg har ikke noen erfaringer å dele her. Men, jeg kjøpte en OCZ Agility 120GB som ble installert i en HP Pavillion DV7-1095eo laptop. Jeg var egentlig ganske skuffa av denne maskinen, som egentlig er en ganske ålreit spekka maskin (Intel core2duo P9400 cpu, 4GB RAM, NVIDIA GeForce 9600M GT skjermkort). Prøvde først å installere Windows7 på standard disken (250GB 5400RPM). Virket tregt og sluggish både under og etter installasjon, så jeg bestemte meg for å bytte ut disken med en OCZ Agility. Installerte Windows7 på ny, og WOW! for en forskjell. Tidligere kunne en nesten glemme å gjøre noe når AVGFree kjørte virus-skann. Med SSD'en så flyr programmene opp selv om virus-sjekken kjører. Ingen antydning til stuttering heller, siden Agility har indilinx kontroller med 64MB cache på kontrolleren. Vertex er nok en litt raskere disk enn Agility, men er også rimelig mye dyrere. Så om du ikke trenger det råeste, så kan kanskje denne være et prisgunstig alternativ? Fås som 30GB = 906,- 60GB = 1657,- 120GB = 2595,- Håper dette kan være til hjelp. Andre har sikkert andre forslag, men dette er den eneste jeg har erfaring med. Edit: leif + Pavillion spec Endret 19. august 2009 av oldis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå