salah Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg har nå i den siste tiden gitt litt flørteblikk til en Seat Ibiza 2003 modell. Kjørt 140 000 km og har fullstendig servicehefte. Prøvekjørt den og ting virker som det skal. Bilen har et lite problem og det er at under bremsing (jo hardere, jo bedre kjenner man det) vibrerer rattet kraftig. Jeg har søkt litt rundt om og prøvd å høre om dette merket; men jeg finner ingenting spesifikt. Hvordan er statestikken på disse Ibizaene (merk etter 2002-modellen!)? Er dette en bil verdt 65 000 kr? Kjøper jeg meg virkelig problemer? Og hvor positivt er det med servicehefte? Har jeg reklamasjon? Bør jeg fortsette å holde servicen dersom jeg kjøper bilen? Og i det hele tatt: Bør jeg kjøpe dette eller en Audi A3 eller A4? Hva er deres meninger? Jeg synes utseendet på denne Ibizaen er helt forferdelig nydelig og det føltes helt kongelig å kjøre den. Men selvfølgelig, kjærlighet gjør en blind. A3/4 er derimot litt "kjedelig" i utseendet, noe som betyr mye for meg. Lenke til kommentar
salah Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Ingen som har noe som helst peiling..? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Dette er vel en VW med annet utsende, tror neppe du gjør noen brøler om du kjøper en velholdt slik en. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Fra honestjohn.co.uk What's Bad The 1.2 I tried did not feel as good as the VW Polo, possibly because it was one of the first RHDs built and may have been set with too much toe-in. Also noisier than Polo. What to Watch Out For Reports of creaking front suspension. Plastic timing belt pulleys of 1.4 and 1.6 16v engines now failing regularly, though fortunately the belts are rarely flung off when this happens. Need to change belt, tensioners and pulleys every 4 years. Reports of repeated trouble with the EGR valves of 1.2 3-cylinder engines. Timing chains of 3-cylinder chain-cam petrol engines are snapping, possibly because they need cleaner oil than VAG anticipated with its service regime, or possibly because the wrong oil has been used. Timing chain tensioner problems on 2002-2003 1.2s, usually caused by not changing the oil and filter often enough. Cured on later engines by a more substantial tensioner. Lumpy running of early 1.2 Ibizas can be due to timing chain stretching and jumping a tooth. Unexplained problems with fuel systems of 1.2 petrol models that seem to overfuel sporadically for no apparent reason might be due to stretched timing chains. Ignition coils of 02 build that had not previously failed were starting to fail by 2007. In 2007, electrical problems reported on 2002 cars, including electric windows jammed shut, unable to open drivers door from inside, worn out door lock barrel won't open car from outside, faulty remote key for immobilser, brake lights jammed on at night, loss of power under acceleration:epc throttle fault warning light intermittently on (due to EGR valve problem). EGR valve failure on 1.2 3-cylinder engine increasingly common. Recalls Discovered 13-12-2002: TSB/recall to replace crankshaft oil seals on new 1.2 3-cylinder engines. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå