Yunalesca Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hvis jeg reserverer online et hotell i USA (hvor jeg må betale med kredittkort 1 dags overnatting), og må avbestille en mnd før eller noe - må jeg opplyse grunnen til avbestillingen eller går dette som regel greit? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Det kommer ann på reglene for avbestilling. De fleste gir klar informasjon om hvilke perioder du kan få hvor mye tilbake eller om det ikke er noen mulighet for avbestilling i det hele tatt. Her må du ikke fortelle grunnen til avbestillingen. Om du ikke klarer å benytte bestilt overnatting og ikke har mulighet for å avbestille i tide kan du få tilbake penger fra reiseforsikringen, men da må du antagelig dokumentere sykdom og det kan også komme en egenandel avhengig av hvilken reiseforsikring du har. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Om du er usikker på om du kommer til å bruke reservasjonen bør du unngå billig-nettsider, der en som regel ikke har angrefrist (i alle fall ikke på de laveste prisene) Det samme gjelder de laveste prisene hos hotellkjedene, som også er låste. Om du bestiller i god tid er ekstrakostnaden for å kunne avbestillig en billig forsikring. Vanlig siste mulighet for avbestilling uten kostnader er 1 døgn. Om du bestiller i god tid kan det lønne seg å sjekke det samme hotellet, via samme side, frem mot avreise. Sparte selv noen tusenlapper på at prisen gikk ned frem mot sommerferien. Sam Lenke til kommentar
Yunalesca Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Om du er usikker på om du kommer til å bruke reservasjonen bør du unngå billig-nettsider, der en som regel ikke har angrefrist (i alle fall ikke på de laveste prisene) Det samme gjelder de laveste prisene hos hotellkjedene, som også er låste. Om du bestiller i god tid er ekstrakostnaden for å kunne avbestillig en billig forsikring. Vanlig siste mulighet for avbestilling uten kostnader er 1 døgn. Om du bestiller i god tid kan det lønne seg å sjekke det samme hotellet, via samme side, frem mot avreise. Sparte selv noen tusenlapper på at prisen gikk ned frem mot sommerferien. Sam Det er det jeg skal. Tenkte å bestille direkte via onlinesiden til et hotell, og der står det at man må kansellere senest 24 timer før, siden jeg samtidig holder utkikk på et annet hotell jeg heller vil på, så er altså dette hotellet bare en back-up. Det er to betalingsalternativer - en som det står best available rate og en som står at er prepaid, non-refundeable (som er litt billigere). Skjønner jo at siste alternativ kan jeg ikke kansellere på. Så om det står slik: 24 Hr Cancellation Required Or Partial Payment May Be Forfeited Betyr det at ja; jeg kan bare sende en e-mail noen dager før og si at jeg vil kansellere uten å oppgi grunn? (fordi jeg da skal heller bestille fra dette andre hotellet) Endret 18. august 2009 av NinaKarina Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Kan nok variere fra kjede til kjede, men de jeg har vært borti gir deg tilgang til rervering/kanselering direkte. Om det ikke er en kjede er nok mail mer vanlig. Brukte i hovedsak Hilton-kjeden på min USA-tur og hadde ningen problemer med kanseleringene som ble gjort. De samme gjalt andr ekjeder jeg var "innom" ved å reserver og så kanselere. (Choise og Country Inn & Suites) Det greieste er kredittkort. Du oppgir kortnr. og ingenting trekkes før den dagen du har bestilt. Om du vil på et spesielt hotell kan det faktisk hende at andre reservasjonstjenester har dette, selv om kjeden/hotellet selv har listet det som fullt. Endret 19. august 2009 av SamBell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå