Gå til innhold

Intel X25-M SSD Gen 2 tilgjengelighet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte på multicom for 30 min siden - da stod det 50+. Når jeg sjekket ordren min nå står det "ubehandlet" og best. vare est. 23.11 :-( Får virkelig håpe at jeg ikke må stå og glo uten ssd før jul.. Enten har de solgt 50 stk i løpet av en time, ellers så har de hatt krøll med systemet og ikke fått oppdatert virkelig antall.

Hvis de ikke kommer til 23.11, får jeg vel kanselere ordren - har jo annet stæsj i samme bestilling som jeg gjerne vil ha på denne siden av nyttår.

Edit : Var ikke kommet til 25. november, så da ba jeg de om stryke ssd fra bestillingen. Fant så 7 stk på Amentio til 1990 pr stk. La umiddelbart inn bestilling på 1 stk. Får se om jeg rekker å få en av dem eller om de allerede er solgt. Har ikke egen erfaring med Amentio, men prisguiden har jo bare smiletryner på dem, så jeg satser på at jeg blir den stolte eier av 1 stk x25 80 gb..

EDIT 2 : Yeahh :-) Nå står det sendt på ordren min og jeg har fått et tracking nr.. Men nå er du tydligvis også utsolgt igjen. De 7 diskene gikk fort dem, men jeg var heldigvis tidlig nok ute. Venter i spenning på "disken".

Endret av Taxman
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
C1 på slutten er oem versjon uten bundle. den versjonen som er litt dyrere med produktnummer som ender på R5 er retail utgaven med 2,5-3,5 brønn overgang + noe annet dill.

Ser ut som alle har SSD disker nå på lager, i allefall 160 gigan.

Bestilte søndag kveld, mottok ein i dag og har fått installert win 7 på den.

Så langt meget bra

Fikk med C1 versjonen. Var ei grå pappeske med "skumgummi", disken, 1 a4 ark og eit klistermerke som det står " My SSD Rocks"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var disken i hus !! :D

Først bestilte jeg på Datakjeden, men etter 1 mnd med venting avbestilte jeg. Bestilte på Digital Impuls for 3 dager siden, i dag hentet jeg disken i posten! Gleder meg til å teste disken i kveld.

Edit: SYKT bra disk, booter windows 7 på 5-8 sek og slår av windows på 3 sec. Angrer ikke på dette kjøpet nei.

Endret av Jobby
Lenke til kommentar

Bestilte ny pc for kjæresten fra Multicom og hun får ikke den før i slutten av januar, for ETA for X-25 er 18. januar!!

Bestilte en X-25 fra Datakjeden 8. desember og den har bare blitt forskjøvet uke etter uke. Siste nytt er ETA 29. desember ...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Da var disken i hus !! :D

Først bestilte jeg på Datakjeden, men etter 1 mnd med venting avbestilte jeg. Bestilte på Digital Impuls for 3 dager siden, i dag hentet jeg disken i posten! Gleder meg til å teste disken i kveld.

Edit: SYKT bra disk, booter Windows 7 på 5-8 sek og slår av windows på 3 sec. Angrer ikke på dette kjøpet nei.

Hva mener du med booter på 5-7sekunder.

Er vel ikke mulig det. (fra du trykker på startknappen)

vil gjerne ha noen gode tips på hva du har gjort

Min maskin med Intel 80 GB er ferdig logget inn på 40 sekunder fra jeg trykker på start

knappen.

Endret av J-Olav
Lenke til kommentar

Det er snakk om selve loadinga av windows, ikkje hele bootsekvensen. 5-7 sekunder går faktisk med raske noe ssd og nok tweaka windows 7. Raks datamaskin hjelper også inn.

Les 1 og andre post, så finner du resultater med Boottimer og tweaks for å boote raskere. :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1149834&hl=

1. Ourasi : 7.394 sekunder, Win7 Ultimate 64bit, 2stk. X25-M G1 i Raid0, ICH9R

2. Theo343 : 7.722 sekunder, Win7 RC Ultimate 64bit, X25-M 80gb G1 ICH10R/AHCI

3. diablito : 9.063 sekunder, Win7 Intel X25-M 80gb ICH8R/AHCI.

4. Anvil : 9.204 sekunder, Win7 Enterprise 64bit, singel Kingston V40gb ICH10R

5. Anvil : 9.640 sekunder, Win7 Enterprise 64bit, Singel X25-M G1 ICH10R

6. Anvil : 9.750 sekunder, Win7 Enterprise 64bit, X25-E, ICH10R

7. Agrophel : 10.328 sekunder, Win7 Intel X25-M 160gb ICH10R

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Skjønte vel innerst inne at det måtte være slik :roll:

Selv Loader min Intel 80 GB X25 Gen 2 inn på snaue 10 sekunder.

Med nyinstallert Windows 7.

Viktigere en det er jo att en merker ett løft i daglig bruk av maskinen.

Så for egen del er jeg godt fornøyd med min nyinnkjøpte SSD.

Edit: Med Bootimer som vel er rimelig mer nøyaktig en armbåndsuret :roll: fikk jeg som best 12,72 sekunder.

I dette selskapet blir en rene lettvekteren. Men trives godt med den opplevde ytelsesøkningen!

Om noen har noen gode råd om hva jeg kan gjøre av innstillinger så hadde det vært fint Har vært i Bios og satt til AHCI. har også flasha til siste firmvare. og lastet ned Intel SSD Toolbox. Det er vel det eneste jeg har gjort av innstillinger. Trim får jeg vel siden jeg kjører Windows-7?

Endret av J-Olav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...