Synt4xx Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Det var jo dugelig med fps på UT 3 da , var jo over 100 på 1680*1050 og det er jo mer en nok, hva er forskjellen på vapor X og ikke vapor X, finner bare Vapor X på komplett. *edit: fant den som ikke var Vapor X alikevel, men hva er forskjellen? Vapor X virker jo bedre selv om den vanelige koster mere. En ting til, er det noen som vet om det er muligheter for vann kjøling på dette kortet? Endret 22. august 2009 av Synt4xx Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Vapor-X er en kjøleløsning som Sapphire utviklet for noen kortmodeller siden. Her er en forklaring på hva det gjør: http://www.sapphiretech.com/presentation/p...00801&lid=1 Vapor-X gir en bedre kjøleløsning, som resulterer i at vifta ikke trenger å spinne like fort som ved enklere kjøleløsninger = et mer stille kort. Det er hovedforskjellen også tror jeg at Vapor-X kortet er klokket ørlite over det vanlige 4890 fra Sapphire. Vannkjøling kjenner jeg desverre ikke til. Edit: Du får kikke litt her. http://www.hardwarecanucks.com/forum/water...d-hd-4890s.html Endret 22. august 2009 av Deluze Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Takk skal du ha, da har jeg bestilt kortet fra komplett nå , håper det står til forventningene da, vet ikke helt hvordan jeg skal få brukt vannkjøingen på Kortet da men det finner jeg sikkert ut etter hvert. Jeg leste linken du postet om Vapor-X så det skal vel ha passe bra kjøling uten å bråke så mye fra før uansett da? Vel, skal i alle fall bruke vannkjøing på CPU'en min Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Kortet har svært bra temperaturer og lydniå (20dB er vel oppgitt) så det kan vel kalles et svært stille kort, med tanke på ytelsen også. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Bare hyggelig! Mitt dukker opp en eller annen gang selv, jeg gleder meg til å lære det å kjenne En overgang fra Ti4200 128MB som jeg har nå kan du si Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Bare hyggelig! Mitt dukker opp en eller annen gang selv, jeg gleder meg til å lære det å kjenne En overgang fra Ti4200 128MB som jeg har nå kan du si Ja, TI4200 128mb er vel en smule forhistorisk i dataverden nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå