Synt4xx Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hei, Jeg skulle bestille sapphire's 4890 skjerm kort, "toxic edition" da. Men det har ikke vært på lager på noen butikker i det siste og jeg har merket at de sakte forsvinner fra butikkene, før solgte komplett og amentio og mange andre sider dette kortet, men nå er det bare igjen to butikker som selger det og de får det ikke inn på lager på flere uker. Noen som vet hva som skjer? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Etter hva ryktene sier så skal/har de sluttet å produsere "toxic edition" Vet ikke hvorfor, men det kan vel hende at dem slapp opp for "go" chips å sette på toxic... kanskje det er/var for nært ytelsen til de første 5xxx kortene... hvem vet. Du får tråle bruktmarkedet da Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 finner det ingen plass brukt heller vet du om noen steder jeg kan få tak i det brukt eller eventuelt når det kommer tilbake? Finnes det noen andre alternativer til dette kortet som er noe likt med dette? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Du kan jo se på XFX sine black eller xxx kort. De burde være noe lunde like. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 XFX black var nok litt for bra hvis det er det til 3000 du tenker på og xxx'en var nok ikke så god som jeg vil ha den, kan betale 2-2500 for kortet, har noen flere forslag? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Ble ikke disse veldig varme? Selv valgte jeg et Sapphire Vapor X, dvs det som ikke er fult så overklokket fra stock (bare noen mhz uten at de opplyser om det), men så er jeg mer opptatt av mindre støy, da det kortet igrunn er overkill egentlig til mitt bruk Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 hehe, noen anelse om hvor de ble av og når de kommer tilbake da logimann? Har tenkt på Sapphire 4890 versjonen som ikke er klokket, og selfølgelig med den med 1 GB minne, 99 prosent sjangs for at jeg aldri for bruk for det ekstra minne ifølge deg finnes et noen andre alternativer til under 2500? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Sapphire Vapor X 1GB bestilte jeg fra MPX, kosta 1749 ikke ille det med tanke på ytelse, støy osv Vil du ha overklokket er vel XFX veien å gå, men personlig liker jeg ikke de fult ut da noen er mer egnet som steikepanne enn skjermkort Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Ja, går nok for den jeg og, men XFX var litt fristende det og , men yter kort med PCI express bedre en kort uten? la merke til et et av XFX kortene ikke brukte det. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 PCI express er det raskeste. AGP er den gamle skjermkortstandarden. PCI express er selve sporet korte monteres i på hovedkortet. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Ja har forstått såpass da har du noen erfaringer fra kortet da? skal nok kjøpe det snart, sapphire sitt virket bedre på nesten alle måter, var mye billige og :!: Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg leste ett par tester, og så da spesielt på temperatur. Der lå det på 54 idle, og 67 tror jeg det var på maks, noe som er god temperatur på et slikt kort, hvor man fort kommer opp i 80-90 grader i et normalt kjølt kabinett. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Noen som vet hvor mye skal det være mulig å klokke kortet til? Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Overclockersclub klokket det til 970/1195MHz (870/1050MHz stock) i testen sin (Vapor-X vs Toxic). http://www.overclockersclub.com/reviews/sa...ic_vaporx/7.htm Det var det eneste stabile resultatet jeg kom over i farta. Vel, jeg fant et til, men den klokkingen stoppet på 877/1083MHz. http://www.overclock.net/ati/540465-worst-...-existence.html Edit: Elendig setningsoppbygging. Endret 21. august 2009 av Deluze Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Takk for hjelpen alle sammen da blir det et sapphire kort da, så kan jeg øve meg på å klokke med det i tilleg :!: Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Du går for Vapor-x og ikke toxic da? Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Ja, hadde egentlig valgt Toxic da, men siden de sluttet å selge den er vel det ikke mulig lengre Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Det kan nok bli litt vanskelig det ja, med mindre du venter å ser om det kommer nye produksjoner av det. Men hvorfor så innbitt på Toxic egentlig? Slik jeg ser det yter Toxic og Vapor-X mer eller mindre like godt, den forskjellen som det er kan nok neppe sees andre steder enn i benchmarks. Om det var en høyere klokk som tiltrakk deg kan du jo (mest sannsynlig, se tidligere post) oppnå det. For min del synes jeg at Toxic-esken var mye tøffere, det var det beste argumentet jeg klarte å komme opp med mellom de to Edit: skrivefeil Endret 22. august 2009 av Deluze Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Sant det faktisk, Toxic esken var litt råere, eneste grunnen var vel at Toxic var litt bedre for ikke så masse penger egentlig , vet du om Vapor X skal klare Unreal tournament 3 og Modern Warfare 2 på høy grafikk hvis alt det andre utstyret er bra nok? Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Hmm, vanskelig for meg å svare på. Men ut i fra de testene jeg har pløyd meg igjennom de siste ukene vil jeg absolutt anta det. 4890 er jo av de kraftigste ATI kortene, kun slått av 4870x2 og seg selv i CF. Jeg så en test hvor Unreal Tournament 3 1920x1200 lå på 168 fps. Men hvilke settings husker jeg ikke i farta. Dette er dog ikke Vapor-X, men fremdeles HD4890. Jeg skal se om jeg finner linken igjen. Edit: fant den http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...90launch/9.html Endret 22. august 2009 av Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå