Gå til innhold

[Løst]Hvor ble Sapphire's 4890 kort av?

Synt4xx

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skulle bestille sapphire's 4890 skjerm kort, "toxic edition" da. Men det har ikke vært på lager på noen butikker i det siste og jeg har merket at de sakte forsvinner fra butikkene, før solgte komplett og amentio og mange andre sider dette kortet, men nå er det bare igjen to butikker som selger det og de får det ikke inn på lager på flere uker. Noen som vet hva som skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, noen anelse om hvor de ble av og når de kommer tilbake da logimann? Har tenkt på Sapphire 4890 versjonen som ikke er klokket, og selfølgelig med den med 1 GB minne, 99 prosent sjangs for at jeg aldri for bruk for det ekstra minne ifølge deg :tease: finnes et noen andre alternativer til under 2500?

Lenke til kommentar

Overclockersclub klokket det til 970/1195MHz (870/1050MHz stock) i testen sin (Vapor-X vs Toxic).

http://www.overclockersclub.com/reviews/sa...ic_vaporx/7.htm

Det var det eneste stabile resultatet jeg kom over i farta. Vel, jeg fant et til, men den klokkingen stoppet på 877/1083MHz.

http://www.overclock.net/ati/540465-worst-...-existence.html

Edit: Elendig setningsoppbygging.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Det kan nok bli litt vanskelig det ja, med mindre du venter å ser om det kommer nye produksjoner av det. Men hvorfor så innbitt på Toxic egentlig? Slik jeg ser det yter Toxic og Vapor-X mer eller mindre like godt, den forskjellen som det er kan nok neppe sees andre steder enn i benchmarks. Om det var en høyere klokk som tiltrakk deg kan du jo (mest sannsynlig, se tidligere post) oppnå det. For min del synes jeg at Toxic-esken var mye tøffere, det var det beste argumentet jeg klarte å komme opp med mellom de to :)

Edit: skrivefeil

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Sant det faktisk, Toxic esken var litt råere, eneste grunnen var vel at Toxic var litt bedre for ikke så masse penger egentlig :D, vet du om Vapor X skal klare Unreal tournament 3 og Modern Warfare 2 på høy grafikk hvis alt det andre utstyret er bra nok?

Lenke til kommentar

Hmm, vanskelig for meg å svare på. Men ut i fra de testene jeg har pløyd meg igjennom de siste ukene vil jeg absolutt anta det. 4890 er jo av de kraftigste ATI kortene, kun slått av 4870x2 og seg selv i CF.

Jeg så en test hvor Unreal Tournament 3 1920x1200 lå på 168 fps. Men hvilke settings husker jeg ikke i farta. Dette er dog ikke Vapor-X, men fremdeles HD4890.

Jeg skal se om jeg finner linken igjen.

Edit: fant den :)

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...90launch/9.html

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...